Dilwale Dulhania Le Jayenge -FİNAL

by - Aralık 24, 2016

Adsız arkadaşımızın tatlı ısrarı üzerine, 2 yıl aradan sonra DDLJ serisinin üçüncü ve final yazısı ile birlikteyiz. ( Bakınız; 1.Bölüm ve 2. Bölüm )


Üçüncü Bölüm


Raj Malhotra, gönülleri fethetmeye Simran’ın ailesi ile başlar.
Annesi için pirincin taşını ayıklar. Kardeşine mini mini kurlar yapar. Ninesine şarkılar türküler söyler. Babasına tuhaf sesler çıkartarak güvercin beslemesine eşlik eder. 


Ne var ki herkesin sevgi pıtırcığı olması durumunu biraz fazla kaçırır. Vur dedim mi adeta aşık eder. Kuljit’in kız kardeşi Raj’a abayı yakar. Tüm bunlar olurken tenhalarda gördüğü Simran ile ilk baş başa kalışında hadi öpüşelim demeyi ihmal etmez. *Böyle de kurnaz tilki.

Babasının kız kaçırma planına eşlik için, şehre gelmesi ile işler daha zor bir hale gelir.
Çıkmazlardan bir gün Karvwa Chauth günüdür. Kadınların kocaları için oruç tutuğu değişik bir Hint adetidir. Simran, Raj için oruç tutmak ister. Raj, istemese de Simi orucunu tutar. Gece olup oruç bozma zamanı gelince, Raj'ın kucağına hop bayılıverir.  



Akabinde çatıda romantik anlar yaşanır. Meğer Raj'da, Simran ile birlikte oruç tutup aç gezmiştir. Helal olsun sevgilisi açken tok gezmeyen koca adam.  

Bu esnada, babası gerçekten bir işe yarar. Kuljit'in olaylar esnasında yemeye içmeye gittiğini fark ederek,  ne kadar pis bir nişanlı olduğunu gözümüze sokar.

İkili nişan günü karşılıklı aşık atışması yaparlar, yakalanmazlar. Geceleri çatıda rüzgarlı muhabbette dalarlar, yine yakalanmazlar. Birlikte oruç açarlar, yine yakalanmazlar.  




Kader, hikayenin vurucu ilmeğini atar. 
Mutlu, mesut bir gecede Balkanlardan gelen rüzgarın şiddetiyle, Raj & Simran’ın çekilmiş bir fotoğrafı evin içinde gezinmeye başlar. Önce holü gezip, sonra bahçeye inen gizemli fotoğraf, Simran’ın babasının önünde durur. Babası görünce şaşırır ve gözlerinin benertmez. Çünkü, gözleri zaten böncük böncük açıktır.




Maa aile, Raj’ı evden kovmak için merdivenlere hiyerarşik bir şekilde dizilirler. Sırayla yüzüne tükürmeyi beklerler. Önce babası asar, keser. Raj mahsundur. Simran ağlayarak odaya girer ve bu saçma sıranın düzenini bozar. Ben sana kaçır beni dedim, dedim, bak ne oldu şimdi diye haklı bir serzenişte bulunur. Raj, baba candır temalı konferansını verir. 
Yine de babasının kalbini yumuşamaz. Raj, herkesten özür diler ve Simran'ı oracıkta bırakıp tren istasyonu gider.




Tren istasyonunda Kuljit, tüfeği ve arkadaşları onu beklemektedir. Önce kışkırtmalarına hoş deyip geçiştiren Raj, babasını yaralı bereli görünce dayanamaz. Ve aralarında garip bir kavga başlar. Dokunmadan uçarlar, uçmadan düşerler, herkes kan beren içinde kalır. Derken, Simran’ın ailesi yine sıra sıra dizilmiş kavga izlemeye gelir. 

Simran ise sonradan gelir. Raj, trene biner.  Tren hareket etmek üzeredir. Babası kızın kolundan tutar ve fütursuzca gözlerini benertir. Simran, ağlamaktadır. Trenin düdüğü çalar, hareket eder. Nedense babası bir anda elini bırakır. Yetişemeyeceğini düşündüğü için olabilir. 
Simran önce şok olur ve duraksar. Sonrası, aşkın verdiği yetkiye dayanarak trenin hızına yetişir. Raj’ın hazır açılmış kollarına atıverir kendini...




Bu güzel hikayede burada biter. Onlar ermiş muradına, biz çıkalım kerevetine.

Cesur Yürek’in gelinine kavuştuğu nice mutlu filmlerde görüşmek dileğiyle ... 

Benzer Yazılar

9 yorum

  1. ne güzel bir yazı olmuş. Ben bu filmi geçen yıl izlemiştim sanırım. çok hoşuma gitmişti. shahrukh ve kajol kimyası efsane gerçekten de. okurken filmi hatırladım, iyi oldu :)) müzikleri de çok güzeldir ayrıca...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Müzikleri de çok güzeldi valla. Shahrukh'un çaldığı mandolini yıllardır zil sesim olarak kullanıyorum. Pek tatlı oluyor dinlemesi :)

      Sil
    2. O mandolin Chennai Expresste de çalıyor ve beni benden alıyor. Arada açar dinlerim. Duydukça içim bi hoş oluyor :)

      Sil
  2. Çoook teşekkür ederimm:)) Finalin geldiğini daha yeni görüp çok sevindim. Bu kadar mükemmel bir filmi sizin yazınızdan da okumak çok güzel

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim ve de teşekkür ederim güzel düşünceleriniz icin . Sayenizde seri tamamlanmış oldu. Güle güle okuyun ^^

      Sil
  3. Yaa gülmekten okuyamadım , halende salak bir şekilde sırıtıyorum :D Yazını okuyunca ddlj aşkım kabardı , aslında geçen gün arkadaşıma hadi izleyelim dedim ama 3 saati fazla buldu, acilen yeniden izlemem lazım :D Yalnız raj ne kurnaz çıktı , sessiz sessiz kendini sevdirme çabaları filan :D birde babası ne sebeple insafa geldi acaba ya , yani o kadar çektirip son saniye bıraktı .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumlara geç dönüyorum, Louis gördüm blogun da gözlerim kalp kalp oldu ♡ ama okuyamadım bile. Biraz rahatsızım pc ve tele dahi giremiyorum.
      Ya o baba holdeki konuşmadan etkilenmeliydi illa raj dayak yesin diye bekledi :)

      Sil