Ünlü Fışkıran Film: Fitoor (2016)

by - Ağustos 12, 2016

Şu gidişatı izleyen filmlere bayılırım;

Eh iştelik bir performansla başlarlar.
İzledikçe, hikaye derinleşir.
Derinleştikçe, çıta yükselir.
Muhteşem bir filmin finalinde buluverirsiniz kendinizi.

Fitoor da böyle bir  filmdi.




Konusundan önce neden bu kadar beğendiğimi  açıklayayım.

-Mekanı, replikleri, kostümleri, işleyişi rutin hint filmlerinden çok farklı. Zira, Charles Dickens'ın Büyük Umutlar kitabının, Hindistan'a ve günümüze uyarlanmış hikayesi, Fitoor. Vermek istediği yegane mesaj ise böyle; 



-İkincisi ve en önemlisi: Aditya Roy Kapoor kişisi. 

Son filmi Dawaat E Ishq yazısını yazmış olduğum tarih, 27 Ocak 2015. Filmi en az bir ay öncesinden izlemiş olsam, yaklaşık 1 yıl 10 aydır Aditya'nın yeni bir filmini izlememiştim. Kendisine gönül rahatlığıyla şu cümleleri kurabilir haldeydim. 




Kaldı ki tek Aditya'nın değil, Firdevs rolündeki Katrina'nın da iyi bir iş çıkardığını düşünüyorum. Katrina, raylı ulaşımı her kullandığında, bir erkeğin kalbinin çatırdağı gerçeği kadar doğruları söylüyorum.




Cee... 

Şu ana kadar okuduklarınız benim düşüncelerim değildi.  Aslında yazıyı kuzenim yazmış demeyeceğim. Cidden beğendim Kat'ı. Ki her zamanki minilerini giymiş de gelmiş. Lakin, yönetmenin bacaklarını gözümüze sokma çabası olmayınca, sırıtmıyor. 

Konusu; Noor, (Aditya Roy Kapoor)  fakir bir çocukcağızdır. Yanında çalıştığı Begüm ( Tabu) ile küçük kızı  Firdevs (Katrina Kaif) kendisini itina ile hor görmektedirler. Noor büyür; taş olur. Kahrından ölme sırası diğerlerine gelir. 

İnanmayan izlesin, ben böyle yorumluyorum :) 

Spoiler içeren detaylara geçmeden önce, kore sever camianın zönk diyeceği mini bir detay.
  
-Fitoor, demiş olabilir amma  bu bildiğimiz Kill Me Heal Me: Shin Se Gi, Oh Ri Jin'e Aşık Oluyor' sahnesi


Sevdiğim/ Sevmediğim sahnelere geçiyorum. Bol spoilerli, izlemeyen arkadaşları son paragrafa uğurlayabiliriz. 


Çocukluk sahnelerinden devam edeyim.

Aditya'nın küçüklüğünü oynayan oğlanın Katriana'ya, Katrina'nın küçüklüğünü oynayan kızdan daha çok benzemesini garip bulduydum. O ne ki dedirten şu sahnede küçük dilimi yuttum. Kız, namaz kılan çocuğun koluna girer. Çocuk, aniden namazı bırakıp kızı öpmeye çalışır ve akabinde tokatı yer.  Yönetmen, ne anlatmak istedi acaba meraktayım :) 



Küçük Noor’un doğum günü telaşesi repliği, kuzenim başta olmak üzere, tüm elli saate hazırlanamayangiller için geliyor. 


Aditya & Katrina, iyi bir ikili olmuşlar.  



 Karşılıklı pek güzel döktürdüler, diyemem. Ama güzel güzel bakıştılar. 



Döktürme işlemini, Katrina tek başına üstlendi.  Aşk ile başladı, 


aşk ile bitirdi.




Aditya’da döktürdü demek isterdim ama bilin bakalım kendisi ne ile meşguldü?

Alkol aşkıdır, setlerde içe içe bağımlıya dönecek zaten yakındır

İçkili ağzıyla, özdeyişler sarf etti falan amma zaman-mekan tutturamadı.



İçkili acılı aşık olmadığı zamanlarda itina ile çok yakışıklı idi. 



Öyle ki Begüm'e katılmamak elde değil. 



İçki yüzünden kavga ettiği arkadaşıyla, bir sefer olsun yumruklaşmadan barışmayı başardığı için bir aferin daha kapabilir. 




-Hoşlanmadığım tek sahne, yakınlaşma sahneleri oldu. O zamanlar, Kat-Ranbir sevgili, Ranbir-Aditya en yakın arkadaş. Nasıl normal karşılıyorlar böyle durumları hiç anlamam. Anlamaya da niyetli değilim. Sahneleri zıplayarak izlemeye devam. 

****

Aditya'yı özlemiş olmanın verdiği yetkiye dayanarak lafı epey uzattım. Demek istediğim hepi topu şu: 
Roman uyarlaması, olayı az, işleyişi ağır. Herkeslere hitap etmez türden bir film. 
Oyuncular sağlam, mekan güzel, hikaye gittikçe açtığı için ben beğendim.  

İyi Seyirler

Benzer Yazılar

22 yorum

  1. Puanından ve olumsuz yorumlardan mütevellit es geçtiğim film. Yine de boş boş vaktim olursa izlerim diyerekten spoiler bölümleri atladım. Ne olur ne olmaz hemi ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzleyenler ikiye ayrılıyor zaten. Çok sevenler ve hiç sevmeyenler. Durağan işleyen bir film, sen daha ekşin seviyorsun zannediyorum cık yani sana göre değil pek

      Sil
  2. Aditya ağabey için ''Böyle giderse bağımlıya dönecek.'' tespitin vakti zamanında Hülya Koçyiğit ablamızda vuku bulmuş. Kadın rol gereği alkolik imiş ama bir bakmışlar ki set dışında da kafa bir milyon geziyor hemen duruma el atıp tedavi olmuş da kurtulmuş Allah'tan :D

    Kat yine aynı Kat saçında minilerinde değişiklik yok ha JTHC daki hali ha buradaki yada ha Bang Bang deki hali ha buradaki sevmiyorum ben öyle ya karaktere tam manasıyla bürünmeli insan misal christian bale, Kıvanç Tatlıtuğ veyahut jung kyung ho gibi o zaman daha inandırıcı geliyor bana.

    Neyse ellerine sağlık canım sen yaz yine daimi okuyucun burada :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hadi ya demek Hülya hanım öyle :)
      aditya ağabeyim mi cik cik. İsyan ederim kız aditya olsa olsa oppam olur gayrısı olmaz ama 😋
      Örneklere bakar mısın ya. Repertuarin pek geniş Maşallah :) inanmiycan ama katrina nin bu filmdeki saçı için epey ugrasmislar. Milyon paralar dokmusler ideal kızıl tonunu bulabilmek için 😅
      oyunculuğu nu normalde bende beğenmiyorum biliyorsun. Burdaki gibi soğuk kalpsiz aşık rolünü iyi kıvırıyor ama hakkını yemiyim.

      Bitanesin 😚😚😚

      Sil
  3. Gerçekten bu bildiğin Kill me Heal me.
    İlk replik tüylerimi diken diken etti.
    Mutlaka bakacağım bir film.
    Teşekkürler canım ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, inşallah beğenirsin. Ya çok sevilen ya çok hor görülen bir film bakalım senin görüşün ne olacak?

      Sil
  4. İlk 5 dksını izleyip, bıraktığım bir filmdi. Devam etmeliyim en kısa zamanda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başlarını bende çok sevmemiştim. Gittikçe izleme zevkim arttıydı. Adityasal etkenler sağ olsun ;)

      Sil
  5. Merak ettim :) Belki izlerim :3 Ellerine sağlık ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah seversin. Çok beğenilen bir film değil hatta herkes hor görüyor. Beni çarpmayı başardı belki de seni de etkiler 🙆🙇

      Sil
  6. Repliğe gelince bir kaldım, diyorum bu bana bir yerden tanıdık geliyor :D Ben bu filmi seveceğimi düşünerek spoilera göz ucu ile baktım , izliycem sanırım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi yapmışsın, spoiler niçin var 😅 bakalım beğenerek misin?

      Sil
  7. Durağan ama hikayesi ve işleyişi güzel filmleri severim. Ortak beğenilerimiz de olduğu için sana güvenip bunu da izleyebilirim ama Hint filmlerinden uzak kaldım ya sağlam bir film izleyip Hint yapımlarından soğumamak istiyorum :) Biraz karışık yazdım ama anlatabilmişimdir inşallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağlam bir film arıyorsan bu ara en sevdiğim ikili Charlie ile saala kadoos filmleri var. Tanıtımları yazmaya henüz fırsat bulamadım. Baya iyi bir ikiliydi.

      Sil
  8. Ay unutmuşum yazmayı sahiden zönk diye kaldım ama o sahne de kırpıklamayı hak ediyor :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece zonk diye kalsak iyi, durduk yere insanı kill me özleme krizine sokuyorlar :)

      Sil
  9. Yav Caanım Bollywood Terapi Fitoor'u yazmış. Ara vermek yaramış çimki ramazandan beri ilk kez uğradım burlara. Çok arafta kaldımdı bu filmi izlemek için özellikle acayip sevmediğim Yami Gautam'ın Sanam Re'si bile bunu geçince eyvah Tabu ablamıza yazık oldu dedimdi. Şimdi gönül rahatlığıyla izleyebilirim. Eyi geceler.✋💞😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Caanım Adsız gelmiş, hoş gelmiş ♡ film ilk çıktığında hiç ilgi duymadıydım. Gişesinden bihaberim. Kıytırık sanam re geçmişse yazık olmuş. Gerçi aşk tesadüfleri sever filmini sever biri olarak yandan çakması sanam renin 15 dk dan fazlasını izleyemedim, izlediğim kadariyla kiytirikti. Tam emin değilim ama konumuz bu değil pardon :)
      Bakalım beğenerek misin, iyi seyirler🙆

      Sil
    2. Şimdi ben bu yorumu tee Ağustos'da yazdım ama daha yeni izleyebildim şu filmi :/ BBD'yi daha izlemedik ama neden flop olduğunu şimdiden anlayabiliyorum. Neyse bu girişten neyi kastettiğimi anlamışsındır zaten :D filmi beğendim neden çünkü Kaşmir neden çünkü Aditya neden çünkü Tabu. Benim gibi Kaşmir sevdalısı varsa bir şunu birde Haider'i izlesin bence. Hem konu olarak hemde müzikler açısından beğendim ama çevirinin bir kısmında bi'şey var acayip gözüme battı. "PUDİNG Mİ VERİRİZ" diye haykırdım o esnada. Daha çok "Süt istersen tatlı veririz, Kaşmir'i istersen hezimet veririz" olmamalı mıydı Allah aşkına sizler de söyleyin :D

      Sil
    3. Baar baar dekho da çok sevdiğim bir filmden çakma gibi duruyor. ; (( ona karşı da önyargılıyım. Hatta belki izlemem bile. Ona bir şey demeyeyim ama fitoor a yazık olmuş. Hoş bu yıl tüm güzel filmler flop uyduruyorsun ekşin filmleri hit oluyor.

      Çevirisinden mi kaynaklı sahnenin kendisinden mi ötürü anlamadım ama o sahneyi izlerken ne oluyoruz ya dedimdi :)

      Sil
    4. Flop uydurmak bir klavye harikası :) demek istediğim "flop oluyorlar"

      Sil