Ayrılıkları Sevdaya Dahil Eden İki Film

by - Ağustos 17, 2016

İlk filmimiz, Mausam (Mevsim): Sonam Kapoor ile Shahid Kapoor başrollüğünde, ayrılsak da beraberiz temalı romantik-dram filmi. Yapım yılı, 2011.



Konusu: Harry ( Shahid ), köyünün neşeli, yakışıklı, haylaz uşaklarındandır. Tiye aldığı aşk, Kaşmir'den gelen komşu güzeli Aayat ( Sonam ) ile kapısını çalar. Zamanla birbirini çok seven gençler,  bazen yok artık dedirten çeşitli dertlerle yüzleşmek zorunda kalırlar. 

Yorumum: İlk iki saati beğenerek, kalan bir saati sardırarak izledim. Aşık olma süreci, İsveç romantizmi ve güzel danslarının hatırına izlenilesi bir film. Sürekli gıy gıy gıy drama bağlayan bir müzik vardı, onu saymayınca müzikleri de epeyce güzel. Shahid’in çok havalı olduğu, Sonam’ın korunası cici kız tavırlarına karşılık, Shahid'in koruyacağım kız seni atarları da görülesi idi. 



***

İkinci filmimiz,  bu yıl ödül törenlerinde toplam 61 ödüle aday gösterilmiş, 48'ini kazanmış, şimdiden kült ilan edilen Malayalam filmi, Ennu Ninte Moideen. Yapım yılı, 2015.  



Konusu:  Moideen ile Kottatil, birbirini çok sevmekte, gizlice görüşmekte olan iki gençtir. Aşkları ortaya çıkıp, aileleri ilişkilerine engel olunca, ilginç yöntemler keşfederek sevmeye sevilmeye devam ederler. 

Yorumum: 1960'ları anlatan, zarif, ince ruhlu bir film. Sürekli yağmur yağabilir, romantizm hız kazanabilir modunda. Durağan işleyişi, ilginç bir gidişatı var. Ve en önemlisi, bu hikaye gerçek!

Senaryo olsa, kurgudur kimse kimseyi bu kadar beklemez der, geçer giderdim. Öykü gerçek olunca sadece, ne aşklar var ya Rabbim demek düştü payıma.  Kült bir filmdi diyemem, ama bir kez daha izlemek isteyeceğim bir film.  

Yağmur romantizmine,   -İkna olmayanlar için azıcık spoiler eşliğinde tanıtıma devam ediyorum- 



şarkı sözlerine, 




atmosferine,




dramına, 




komedisine, 



iletişim çabalarına,



 aşıkların sadakatine, 




güvenerek izlemenizi öneririm. 


... İyi Seyirler ...

Benzer Yazılar

18 yorum

  1. Ben böyle filmlere hiç gelemiyorum, shahid kapoor da severim ama onun için bile izleyeceğimi sanmıyorum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son 1 saati hızlandırarak izleyince çok problem olmuyor. Shadid baya iyiydi, hatrına bir şans verebilirsin.

      Sil
    2. Bakalım artık izlemeye çalışıcam. Bu arada seni mimledim umarım yaparsın ^^

      Sil
  2. Mausam ı izledim ve beğenmiştim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Le yan 🙆🙆🙆 uzun zaman olmuştu, hosgeldin ✌ drama bağladılar diye naz ediyorum falan ama bende sevdim ya.

      Sil
  3. Mausam yaa görünce bile bi hoş oldum ^^ ilk iki saat tam benlik bi filmdi. Shahid'in en güzel zamanları.. samimi köy halleri, ve danslarından hoop diye geçilen o zarif balolar, valsler.. hatırlamak bile çok hoş bi nostalji oldu benim için ^^ diğer filmi de tavsiyeler köşesine kaydedelim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aman aman... Bir uzun zaman olmuştu kuşu daha 😌 gerçekten en güzel zamanlarıymış.
      Mausam ile masum Shahid devri son buldu galiba. Oynadığı son evimizin güzel bakan, temiz delikanlısı rolü bu olsa gerek

      Sil
    2. Ayy nasıl güzel izah ettin öyle ^^ şimdiki shahide bakınca ben nasıl shahid fanıydım bi ara diye içime dert oluyordu. Ama dediğin gibi hindistanın masum delikanlısıydı, görücü usulü evliliği sevdirendi, hakikaten öyleydi ^^

      Sil
    3. Kendini kanıtlamak adına farklı roller deniyor galiba. Ama gerek yoktu biz onu böyle seviyorduk ♡ nasıl shahrukh khan Romantizmin simgesi, pek ala shahid de masum çocuğu olarak kültleşebilirdi.

      Sil
  4. İlk film için tamam izlerim diyemem ama ikinci filmin bu kadar beğenilip gerçek hikaye oluşu beni kendine çekti. Ne güzel bir tanıtım olmuş yahu... Ellerine sağlık. Hint filmlerine uzak kalmış olsam ve izlemeyecek olsam bile sırf senin anlatımın için gelip okuyorum. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkinci film başlarda sarmıyor gibi geliyor. Zamanla güzelleşiyor ya da filmin sakinliğine ayak uyduruyorsun tam bilemiyorum :)
      Teşekkür ederim. Uzun zaman olmuştu bu arada 😅 bereketli bir yazı oldu.

      Sil
  5. Mausamda ne çektim... shahidin hatrına desem de zaten görüntü kalitesi o kadar kötüydü ki yüzü bile seçilmiyordu. Çok sıkılmıştım ben... :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dogru görüntü çok iyi degildi. Benim bilgisayar minik olunca idare ettim ama Shahidin yüzü gözü hürmetine izlenecek kalitede değildi :)

      Sil
  6. İkinci film ilgimi çeker gibi olmakla beraber boş vaktimde fırsat verebilme düşüncesiyle. Yok bu cümle bir yere varmayacak. Neyse ikinciyi izlerim zaar ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haha yine senlik bir film olduğunu düşünmüyorum :) tabisi belli olmaz zevk meselesi amma durağangillerden bu filmde. Bir sonraki film yazısı tam sana göre. Şimdiden gözlerinden öper

      Sil
  7. Dram ve durağanlık, ımmm cıks kalsın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Normalde aynı kafadayız neşe dolu filmler candır derim ama. Elde neşeli film kalmadı resmen. Hepiciği bitti. Dramın iyilerine yöneldim, çokta fena değiller hani ^^

      Sil