Fan (2016)

by - Haziran 02, 2016

Shahrukh Khan filmlerini izleyip, çok beğenmeye hali hazır bir ruh hali içinde olduğum doğrudur. Filmi, çok kötü bile olsa hunharca gömemediğim kabulümdür. Çok beğenmişsem biraz fazla övmeleri de evet, kesin yapmışımdır. 

Ama, bu sefer ki cidden iyisinden bir Shahrukh Khan filmi; FAN (2016). 




Konusu; Gaurav (Shahrukh Khan), tıpa tıp benzediği ünlü oyuncu Aryan Khanna’ya ( Shahrukh Khan’a ) tutkulu bir şekilde bağlı bir fandır. En büyük hayali, Aryan’la bir kerecik yüz yüze görüşmektir. Umduğu ve bulduğu, bulana kadar çektiği tahmin ettiği kadar kolay olmayacaktır.

Çok sürükleyici bir işleyişi olan, orjinal bir hikayeydi. En büyük eksiği, müziksizliği; en güzel yanı, Aryan Khanna karakterinin gerçekten Shahrukh Khan’ı simgeliyor olması idi.  




Özellikle ilk yarı, muhteşem bir duygu seli hakim. İnsanın Gaurav’ın ucunun ucunun kıyısından bile geçemeyecek kadar bir fanlığı olmasa dahi, kendinden bir şeyler buluyor karakterde.  İlk yarının duygusallığı, ikinci yarının heyecanı derken ortaya güzel bir iş çıkmış. 


İzlemek isteyenlere iyi seyirler, izlemiş arkadaşlarla spoiler köşesinden tam gaz devam. 

Etkilendiğim zilyon tane sahnesi oldu. 
Gaurav’ın Mannat’a girişi, Shahrukh’u ilk gördüğü an, telefonda sesini ilk kez duyduğu an, otel odasındaki sevinci, Shahrukh'un evine ve özellikle çalışma odasına girdiğinde verdiği tepkiler. Ve  'Boşver, sende anlamadın'lı buruk final vedası...




Gaurav, asla salt iyi bir karakter değildi. Sid’e yaptıkları, Aryan’a çektirdikleri, düğünde yaptığı edepsizlik :) hepsi çok aşırı, uç ve delice. Ama bir yandan anlaşılır bir karakter. Hayal kırıklığı, çaresizliği, adanmışlığı... Sende bir yerde haklısın kardeş, dedirtiyor. Hele ki şöyle bir replikten sonra;




Aryan Khanna ise bildiğimiz Shahrukh Khan. Hırsı, gururu, çoluğu çocuğu, Gauri'si, kalesi, gamzeleri  ile arzı endam ediyor. Filmin sayesinde, Srk'nın dünyasında şöyle küçük bir tur atmış kadar oldum. 



***

**Meraklısına Turşusu**
Filmin Hindistan gişesi toplamda 85cr. Bütçesi 102 + Srk'nın ücreti imiş. Dolayısıyla, başarılı bir performans değil. Flop kategorisinde. 

Benzer Yazılar

18 yorum

  1. Ben de cok begendim.Filmde biraz daha dans muzik olsaydi eminim hindistanda gise rekoru kirardi. Ama bu haliyle gercekten cok iyi. Srk her iki karakterdeki performansiyla kralligini konusturmus. Koca filmi tek basina almis goturmus.
    Spoiler var!
    Ben yine de gauravdan bir ozur dilemesi gerektigini dusunuyor ve gaurav i hakli buluyorum.hele O son gauravi utandirma sahnesinde sanki ben yapmisim gibi ezildim utandim. Srk ya da icin icin kinlendim. Ozellikle son dakikalarda srk hayranlarini buruk buruk selamlarken bogrume oturan fil orada oturmaya devam ediyor. Sahane filmdi vesselam..
    Nur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hala spoiler var!
      Gauravın Aryana yaptıkları da aynı ölçüde haksızlıktı. Düğünde yaptığı kıza asılma olsun, evine girmesi olsun. Gaurav, Aryanın dünya çapındaki itibarını zedeledi, o da onun mahallesindeki. Çok zalimceydi evet, ama bir şekilde eşitlenmeleri lazımdı.

      Sil
    2. Esit degiller ki. Biri fan digeri fanlariyla buyuyen bir celebrity. Musteri velinimeti bir bakima. Neyse iste karisik meseleler. Biz mutevazi hayatimizin kiymetini bilelim. Dugun demisken, o dugun niye taa hirvatistanlarda yapildi anlamadim. Dubrovnikte o kadar hintli varmis demek.

      Sil
    3. Dubrovnikte yaşamalarına gerek yok ki. Misafirlerini orada,otellerde ağırlıyorlardır. Geçen de de -belki de çok çok eski tam hatırlayamıyorum haberin yılını- bizim Antalya'da bir düğün olmuştu Hintli bir iş adamının. 3 gün 4 gece. Gezerek düğün yapmayı seviyorlar bence : )

      Sil
  2. Filmi geçtiğimiz günlerde izledim yazmayı düşünüyordum bende, ellerine sağlık :)
    Gerçekten etkilendiğim bir film oldu benimde, en büyük pişmanlığım keşke vizyona girmesini bekleseydim.. Belki bir çılgınlık yaparım kim bilir :)
    Filmin Hindistan da başarılı olmadığını okumuştum hiç bir anlam veremedim izledikten sonra.. Ne düşünüyorlardı acaba? Karışık mevzular sanırım -_-

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dans yok, müzik yok, komedi yok, güçlü bir aşk hikayesi yok. Yani yok yok :) hepsi bir arada olmasa bile bunlardan en az ikisinin bir Hint filminde olması lazım ki film büyük bir hit olsun. Güçlü senaryolarını dans ile süsleyebilirlerdi fan'da ya da komediyle.

      Vizyon tarihine çok var Allah'tan. O gelene pek çok sahneyi unuturuz, sıfırmışçasına yeniden izleriz diye umuyorum bende.

      Sil
  3. Ben bu filmi bir kardeşimle bir de arkadaşımla iki gün üst üste izledim, çok beğendim , türkiye de vizyona giriceğini bilmiyordum vizyona bir girsin bir de orda izlerim zaten kırk yılın başı bir bollywood filmi geliyor ama niye tarihi o kadar geçe alınmış acaba ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 6 temmuzda Sultan ( Salman Khanın filmi), 10 haziranda ki& ka vizyona giriyor ya, filmlerin arasını açmak istemişlerdir muhtemelen. Sultanın günü değişemeyeceği için Fan uzağa atılmış. Ki iyi de olmuş ya. Ben çok bahtiyarım. Ramazan'da vizyona girsin, istemezdim.

      Sil
  4. Çokkk sevdim bu filmi, izleyin, izlettirin anacım ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sonunda bir kral filminde hemfikiriz <3

      Sil
  5. Sırf Türkiye'de de vizyona girecek diye inat ettim izlemiycem.22 Temmuz'da gireceğini bilmiyordumm..Ayy heyecanlandım ya yehuuuu :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy izleme, bekle valla. Değer bir film.

      Sil
  6. Hintliler güzel film çekebiliyor ama film izleyemiyor. Değişik bi millet. Hususen filmi izlemiyorum belki bizim sinemalarda da gösterime girer diye. Merakımı beyaz perdeye saklıyorum o yüzden direk son paragrafa ışınlandım her zaman ki gibi tamamını okuyamadım ama eminim yine güzel bir yazı caanım Bollywood Terapi izledikten sonra tekrar buralara bi yerlere geri döneceğim 👋😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dimi ya. Böyle güzel filmler gişede boynu bükük kalınca, üzülüyorum. Dilwale'yi anlarım da, bu filmi izlemeyerek kendileri kaybettiler ;)
      Teşekkür ederim :'

      Sil
  7. Ara vermişsin ve ben yeni fark ediyorum. Kusura bakma ama inşallah her şey istediğin gibi gitmiştir ramazanda ve bomba gibi gelirsin geri.
    Konuyla ilgili yazacaklarıma gelirsem eğer. Ne film Türkiye de de gösterime mi girecek! :O
    O halde iyi ki internette denk gelip de izlememişim. İnşallah burada da vizyona girer de sinemada Aamir den sonra Srh da izleyebilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geliyor gelmesine ama 22 temmuzdan 5 ağustosa ertelenmiş vizyon tarihi. Hala çok var yani gelmesine :(
      hangi şehirde oturduğunu bilmiyorum ama detayları bu siteden takip edebilirsin, şimdilik ana sütü kadar temiz bir sayfa ama vizyon tarihi yaklaştıkça şenlenecektir.
      http://boxofficeturkiye.com/film/hayran-2013253#

      ne kusuru ya, aşk olsun. '-'

      Sil
  8. Defalarca gördüm bir yerlerde ismini ama izlesem mi bilememiştim. Okudum karar verdim, fikrine itimadım tam izleyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anamm, izlemediğine şaşırdım valla. Srk son film, hemi de güzelinden kaçırmamalı :)

      Sil