Swades (2004) / Kaybolmak Senin Kaderin

by - Mayıs 19, 2016

Güzel mesajlar içerip, izleyicisinin kalbine dokunmaya çalışan filmleri severim. Üç koca saat sonunda, elimizde güçlü bir duygu kalsın, bir ders çıkarmış olalım hay hay. Buyursunlar mesajlarını versinler, anlamlarını katsınlar hayatımıza.

Ama bunu Ustad Hotel gibi yapsınlar. 3 Idiots gibi. Bajrangi Bhaijaan usulünden yapsınlar.

Swades gibi değil.



Swades, ders verme sınırlarının zorlandığı bir filmdi. Bir belgesel, sınavda sorumlu olduğumuz bir doküman gibi hissettirdi. Her an Shahrukh, kameraya dönüp İntermission’a kadar olan olaylar da finale dahil, şarkılı kısımların altını çizin, mutlaka oradan sorarım der gibiydi. 


^^ Ve böyle bir filmde bile şu duruşla dans etti ^^ 


Filmin konusu ve oyuncuları; NASA’da üst düzey görevli Mohan ( Shah Rukh Khan ), eski dadısı Kaveriamma’yı yanına taşınmaya ikna etmek için Hindistan’a geri döner. Köyde, çocukluk arkadaşı Gita ( Gayatri  Joshi ) ve Hindistan'ın gerçekleriyle karşılaşır. Kimin kimi ikna edeceği belli olmayan ((( aslında çok bariz belli olan ))) bir süreç başlar. 


-Konusu güzel olmakla birlikte, hikaye çok ağır işlenmiş. 3 saat 15 dakika, bu konuya fazla uzun. Başlarda filmi seviyor gibi oluyorsunuz, fakat  yavaş yavaş içiniz bayılmaya başlıyor. Başrol Srk olmayaydı, final yüzü görmez,  ilk molada bırakırdım izlemeyi.

*

Buraya kadar yiğidi öldürme kısmı idi . Bir de hakkını vermek gerek. Yazının devamı bol spoilerli. İzlemeyi düşünenler son paragrafa göz atabilirler.=

Topyekün kötü bir film değildi. Hoş ve şık detayları vardı. Ve henüz iç baymayan sahnelerde verdiği dersler güzeldi. 

-- Shah Rukh yaa deyip mevzuya dalayım hatta ^^ 

*Tam yeri ve zamanı olan ilanı aşkı,



*Sağ gösterip sol vuran evlilik teklifi,


Bilin bakalım kim :) 

*Boş yere yaptığı artistlikler, 





*Kimin gözleri duygularını dışa vuruyor acep =)



ve şu muhteşem gifti ile 




gözlerimden ekrana kalpler fışkırttım. Almıştır eminim ^^

-Ama ekrandan gözlerime kalplerimi iade eden Gita karakteri oldu. Bu ne güzellik. Bu ne cici bir karakter. Bu ne güzel bir giriştir, mest oldum.




Film boyunca kendisine hep şu cümleyi sarf ettim: Ne kadar haklı!




Tek, çok haklı olan o değildi. Kaveiramma' da isyankar ve haklıydı.


Ve haklılığını sürdürdü. 




Haklılığı muhtar amcalar devraldı sonra...




Ve  en çok çölde gezen Bedevi kardeş haklıydı.  Muhteşem bir şarkı eşliğinde, hayat felsefesini anlattı Mohan'a.  *Yun Hi Challa Chal şarkısı







ve bu da filmin son repliğidir.
***

Swades. 
İzlenir mi, evet. 
Mutlaka izlenmeli mi, hayır.

Çeviri kalitesini konuşturan Yeppudaa'ya selam olsun. Ve de helal olsun ^^ İyi Seyirler 

Benzer Yazılar

12 yorum

  1. Benim de bir tek tarlanın kirasını almaya gittiği acıklı sahne aklımda kalmış. Film o derece ilgimi çekmiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oo sen oraya kadar izledin miydi. Yarım bıraktım deyince bayaa gerilerde kalmışsındır diyordum. Filmin son en güzel sahnesi de orasıydı. İyi yerde durmuşsun.

      Sil
  2. Benim yıllardır elim gider gelir bu filme. Bir türlü sevemedim, ısınamadım. Konusu dahi sarmadı. Demek ki beynimin bilmediği bir şeyler varmış kalbimin bildiği :) Yanılmamışım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimde gitmezdi aslında. ama alternatif srk filmim kalmadı ya :// İzlemediklerimin hepsini sırayla izleme niyetindeyim, konusu ilgimi çeksin veya çekmesin.

      kalp gözü açık kestaneye bak sen :))

      Sil
  3. bende izlerken çok sıkılmıştım.Bu film gerçekten olmamış SRK ye yakışmamış.Köye elektrik getirmek nedir ya arayada iki aşk dolu bakış vb.Hayattan çalınan 3.15 saat başka birşey değil.( Ben bu konunun tiyatrosunda oynamıştım ilk okuldayken :)Köye elektrik getirmek için uğraşan muhtardım.:) )

    Bu film IMDb den bu kadar yüksek puanı nasıl almış hayret ediyorum.Hintliler filmi izlemeden basıyor 10 u heralde.

    3 gün önce Aşk Treni – Chennai Express izledik SRK yine kasıp kavurmuş ortalığı.Hele eski filmlerini hatırlatan sahneler tatlı bir tebessüm bıraktı yüzümüzde...
    İzlemeyenlere tavsiyemdir.
    Dilwale Dulhania Le Jayenge ve My name is KHAN a atıfta bulununan sahnelerde içiniz ısınacak.

    Chenaaiaiaiaiaiaiaiai Expressss.

    SWADESten rol çaldık galiba özür diliyorum:)

    ...Adsız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Chennai express deyince trendeki cici sahne geliyor zaten akla ilk. En güzel sahnelerden biriydi. Birde Titli şarkısı <3

      Köye elektrik getirmeye başladıkları an bir küçük çüşşş ama artık dediydim. Başlar az biraz daha orjinal gidiyordu, gittikçe tahmin edilir olmaya başladı.

      Özür dileme boş ver, güzel bir konuyu daha orjinal bir şekilde işleyemedikleri için onlar özür dilesin ;)



      Sil
  4. Kora almaya gittigi aile ve kast sisteminin acimasizligi icimi sizlatmisti. Guzel filmdi ben sevmistim.
    Nur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizi buralarda yeniden görmek daha güzel ^^

      Sil
  5. Iki ay sonra is yogunlugum azalacak. O zaman odevimi de yapip donecegim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ödev konusunda artık muafiyet ilan ediyorum ^^ Zorlamayayım sizi de.
      ödevsiz gelin, yine gelin :)

      Sil
  6. Finallerim biter bitmez izlemek istiyorum. Ellerine sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kolay gelsin, sabırsızlıkla beklenecek bir film değil. Aklın kalmadan doya doya çalışabilirsin :)

      Sil