Kısmet Kapayan Film: Sanam Teri Kasam (2016)

by - Mayıs 04, 2016

İlk 2016 filmimiz, Sanam Teri Kasam. Türkçesiyle: Sevgilim, senin üzerine yemin ederim.   




Normalde böyle filmlerinden hiç haz etmem, dibine kadar dram olup, sonu başından belli olanlardan. 
Alkolik başrol erkeğini ve kendisi hariç herkesin iyiliğini isteyen ezik başrol kızlarını da hiç sevmem. 
Onlar da beni sevmezler,  gül gibi geçinemeyip gideriz.

Giderdik. 

Bu filme kadarmış. Nasıl oldu anlamadım. Bir bakmışım dibim düşmüş, içim üşümüş. Gözlerim kızarmış,  zırıl zırıl zırlıyorum. Ve kendimi şu sözlerin içinde buluyorum. 



Filmin konusu için; "Kütüphaneci ayı kız ( Mawra Hocane ) ile kaslı alkolik çocuk (Harshvardhan Rane ), asansörde mahsur kaldıktan hemen sonra başlayan acıklı, çok seven adam ile çok sevilen kızın aşk hikayesi." diyeceğim.

Ve daha fazla sözü dolandırmadan, repliklerle sahne sahne lafı daha fazla dolandırmaya geçiyorum. 

Çok uzun bir serüven olacak. Spoiler yemek istemeyen ya şimdi kaçsın ya da kaçmayıp bizimle yazının dibini görsün. 


-Öncelik, evlilik meraklarıyla içimi bayan abla kardeşin. Hele ki küçük kardeş. Film boyunca ne  zaman evlencem ben Seda abla modunda. Çekilir çile değil. Git az ötede evlen kızım be!



-Böyle seven bir ablaya, böyle vır vır çene yapılır mı hiç. Şu kızın kıymetini kimse bilmedi. Bileni de zaten ah ah...



-Fazla ezik duruşu ve geçici körlüğü hariç iyi kızdı Saru. 

son red bükücü :) 

-Hem 94’lü kıza evde kaldı muamelesi yapılır, rüküş teyze denir miymiş yav. Ayıp vallahi ne ayıp. İnsanlık ölmüş resmen ; ) Neyse ki, kendisi gördüğüm en güzel dönüşümlerden birini yaptı. Abartılı değil, batılı değil. Tam benlik. 

Zaten demeleri ayıp ki. 


-Geçici körlükten kastım tabii ki Abhimanyu kişisi. Adam sırf karşısında daha güzel bir Saru bulunca, kıvırdı. Kıvırttı, kıvırttırdı. Şu cümleden,



bu teklife;



Birde o 'bir adam'ın hissettiklerini bilsen




Hadi ben de beğendim, teklifi. Durdurup ekran resmi bile aldım. Ama o kadar valla bak. Daha ciddi düşünmedim. Saru ve evlilik merakı, hemen kabul etti ://

-Tek nereden nereye geçişi, Abhimanu'ya ait değildi. Baba karakterinin de şöyle küçük bir detayı işlendi ki çok anlamlıydı .  

'Böyle kitaplar'dan...

Rumi'nin aşk şiirlerine...

-Filmin mesken olarak kütüphaneyi seçmesi, { kızın iş yeri,  teklif 1, kavuşma, ayrılma, teklif 2 ve ilanı aşk güzellemesi } kütüphane tutkunlarına armağan niteliğinde idi. Bayıldım mekana.  




Ve İnder ...

Filmin son bir saati aslında ağlamamıştım. Gözüme İnder kaçmıştı. 
Sevdiği kız başkasıyla evlenmek üzere olan erkek oturuşu ile olsun,



Türkiye’mize verdiği aciip tepkisi olsun, 



kıskançlık krizi olsun, boynundaki çelenkler olsun... Kısacası İnder olsun, gerisi yalan olsun :)

Ama en önemlisi mest eden ilan-ı aşkı olsun. 

Kızımız, İnder’in ödünç aldığı ilk kitabın arasında bir not görür. Ve İnder’in aldığı tüm kitapları tek tek kontrol etmeye başlar… 


1



2






















7  
ve geciken aramayı yapar. 


Hiç gecikmeyen İnder’ine kavuşur.  



-Filmin iki mottosunu da paylaşıp, blog serüvenimin en uzun film yazısını noktalıyorum.



*



***

 ^ İyi seyirler, mendiller  fora ^ 

Benzer Yazılar

39 yorum

  1. Birkaç hafta önce izledim bu filmi. Biraz uç bir senaryo geldi bana. Yine de güzeldi. Kızı nedense itici buldum. Instagram hesabındaki paylaşımları çok hoş gerçi. Gripli gibi ağlak konuşan karakteri sevmedim zaar. Oğlan eyiydi. Müzikleri de eyiydi. Hâlâ ara sıra dinliyorum. (Not: Ben zaten zor ağlarım, ondan beni çok çarpmamış olabilir) Güzel yazı Bolly hatun, eline sağlık ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy o müzikler yok mu hala beynimin içinde çalmaya devam ediyorlar. Birde sözde izlerken hoşlanmadigim ek number şarkısı :)) en çok o içime işlemiş ^^

      Sil
  2. Bende bu tip filmleri pek sevmem. Ana bazen izlemek iyi gelir.İyi seyirler :)

    YanıtlaSil
  3. Ah bu film.. Öyle bir yaraladı ki beni. Öyle efsane denecek bir filmde değil aslında konu itibariyle. Klasik çünkü. Ama benim efsanelerim arasına katıldı. Geçtiğimiz Pazar günü 2.kez izledim ve 3.tekrarım yolda.. Ama Inder diyorum.. Baya baya Inder etkisinden çıkamıyorum günlerdir. Ve müzikleri.. Cidden çok iyiydi, dönüp duruyor kafamda..
    Ellerine sağlık, gözlerimden kalpli yaşlar fışkırdı okurken :)
    Son olarak hepimize birer adet Inder diliyorum. -Amin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Inder eksi alkol problemi :)
      Hem klasik hem orjinal bir havası vardı bence. Ne olacağını biliyorsun, nasıl olacağını tahmin edebiliyorsun yine de zırlamaktan kendini alıkoyamiyorsun :)

      Sil
  4. Kütüphane olayı bana izlediğim bir Tayvan yada Tayland bilemedim filmini hatırlattı özellikle o notlar.

    Ve kızın 94 lü olması ben vefat ben iptal :S

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Performansin hiç degismiyor bakıyorum komşu güzeli :) kalbe indirmeler aynıyla baki ^^
      Ama önce burda gördüm ben. Diğerleri hükümsüzdür ;)

      Sil
  5. Haha yorumlarına koptum, filmi izlemiş kadar oldum :) Biliyor musun ben bollywood filmlerine bayılırım. keşke o kadar uzun olmasalar.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle mi hiç çaktırmıyorsun oysa ki 😅 zihnimde you got a mail filmiyle eşleştigin için konduramadım :)

      Sil
  6. Acayip bi şekilde etkilendim uzun zamandır film izlemiyordum ve beni hiçbir film etkilemezdi ilk defa ağladım ya çok iyiydi bazıları şunu soyluyor normal senaryo işte aslında uzun sure film izlemeyince deneyin o zaman tadı farklı😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok aykırı, orjinal bir senaryosu gerçekten de yok. insanlar doğru söylüyorlar :) -hatta, en sevdiğim sahneleri çalıntıymış bir Tayland filminden-
      ama bir şekilde ağlatıyor, içerletiyor, hönk gibi kalıyor insanın içinde film. Asıl önemli olanda bu bence be.

      Sil
  7. Ağlamaktan gözlerim şişti, öneri için çok teşekkürler 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla çok sevindim.
      Yüreğinize sağlık, peçetelerinize bolluk ve bereket ^-^

      Sil
  8. Tam bir kız filmi :) son yaridaki drami cok uzatmislar ama atlamadan izledim. Bu hintliler cok enteresan adamlar. Bir kismi bicak alip verince evlenmis kabul ediliyor (bkz. mastaninin nikahi), bazilari da karsilikli cicek takinca. Mawra bacimiz fena oyuncu degilmis, cogu hindi oyuncudan guzel oynamis. Dram yapicam diye kasım kasım kasilmamis. Ek number degil de Keech meri photo sarkisi favorimdi, cakirkeyf saru cok eglenceliydi. Zaten hint filmi dedigin eglenceli olur yahu. Sonu guzel bitmeliydi. Gerci inder ile agacin muhabbeti de hoştu ama bu film mutlu sonu hak ediyor. Bir de inderin hapse neden dustugunu babasinin onu neden savunmadigini ogrenemedik gitti...ha bir de ayrilik acisi ceken polis amca pek sempatikti.-nur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çiçek takıp, 7 tur atmak gerekiyordu sankim. Buradaki sahneyi tam hatırlamıyorum ama diğer filmlerden edindiğimiz bilgiye göre turlamak ta şarttı. Mastani'nin nikahı alemdi ya. Bir taraf evlenmiş, diğer taraf bihaber damat olduğundan... Oldu valla güzel iş :)
      ek number- keech meri- sanam teri kasam şarkılardan bu üçlünün hepsini çok beğendim. Hala dinletiyorlar kendilerini. Evet aslında tam tipik bir hint filmi. Eğlenceli, dramlı, güzel şarkılar, hüzünlü son.. Neyi eksikti de acayip flop oldu acaba merak ediyorum. Son dediğin ikiliyi hatırlamıyorum, ama aklımda bir soru işareti de kalmamıştı onu hatırlıyorum :)

      Sil
  9. Sonu kötü biten ne filim izlerim ne de kitap okurum aslında ama bu filmi 4 kez izledim :)) hemde sabahına şiş gözlerle uyanarak.. Inder muhteşemdi bana göre, Saruyu ilk merdivenlerden inerken görünce bakışları..Inderin hapse girme nedenine gelirsek, çok sevdiği bir dadısı var ve b dadı kendisine tecavüz etmek isteyen Inderin amcasını öldürür, Inder, dadının suçsuzluğuna inanmayacağını düşündüğü babası yüzünden suçu üstlenir ama baba ona da inanmaz..Polis amcaya gelirsek, aslında bir çok hint filminde kötü polis rolünde gördüm ama burada harikaydı, I am soryy, I love you.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa izlenir tabi bu film, izlenmez mi. Ben Veer-zaaradan tövbeliyim, sonu kötü biten filmleri tekrar izlememeye. ilk seferi katlayarak ağlıyorum, kötü oluyor ^^ Siz yazınca hayal meyal canlandı kafamda suç mevzusu.. Ne polismiş, unuttum ama meraklara da gark oldum valla :) Yorumunuz için teşekkür ederim, iyi akşamlar..

      Sil
    2. demeyin Veer-Zaara demeyin bir o bir Kal Ho Naa Ho.Gözrengimi değiştiren filimler, suratımın halini söylememe gerek yok, balon Pepem Balonn. Ek number ek number diye biraz kendime geleyim, Inder Saruya baksın ben Indere :)). Ah bu arada polisle ilgili bir not, hatırladığım kadarı ile kendisi "Kötü Karakter Rolünde En iyi Aktör" ödülü bile kazanmış.

      Sil
    3. birde bu iki filmde mutlu son demezler mi ^^ İnsanın içini ayı oturtan mutlu sonlar... Kalsın valla, almayalım :)
      Polis sahnesini izledim demin, polisten ziyade endişeden İnderin tişörtünü cıncıklayan Saru çok tatlı geldi. O zamanda orası dikkatimi çekmişti. Hele ı am sorry ı love you detayının tamamen unutmuşum. İlk yazdığınızda sizin nickîniz zannettim :))

      Sil
    4. Detayları severim, farkı yaratırlar. Bende bayıldım Inder in tişörtünü çekiştiren Saru ya. Nasıl çocuksu bir güven göstergesidir o...Senarist çok iyi yakalamış bu ayrıntıyı." I m sorry, I love you" ise filmin yüzde hüzünlü bir gülümseme bırakan başka bir hikayesiydi.
      :)Nick im yok aslında, blogunuzu yeni keşfettim ve tüm yazılarınızı okudum, yazım dilinizi çok beğendim, bilgilerinizi paylaşma şekliniz çok eğlenceli, akılda kalıcı, bir Hint sineması sever olarak teşekkür ederim.

      Sil
    5. Rica ederim ve bilmukabale teşekkür ederim. Güzel bir yorumun verdigi hazzı hicbir tıklanma sayısı veremiyor. Başka yazılarda da sohbet edelim isterim. İyi akşamlar

      Sil
    6. Ben artık müdavimlerinizdenim efendim :). Bir kaç yazınıza daha yorumda bulundum isimsiz bir dost olarak. Sevdiğiniz bir şeyi paylaşmak çok güzeldir, daha nice güzellikleri paylaşabilmek dileği ile bir başka yazınızda buluşmak üzere sağlıcakla kalın.

      Sil
  10. Valla pek bir sevindim. Gecikmeli cevap için kusura bakmayın. Görüşmek Üzere ^^

    YanıtlaSil
  11. ilk izledikten sonra farkında olmadan 3 kere daha izlediğimi farkettim ve hala gizli gizli inder'ın ağaç altında seni özlüyorum konuşmasını izlediğim doğrudur ah bu film beni bitirmişti ya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 3 kere izlenir, izletilir hakkıdır İnder'in <3

      Sil
  12. İlk izledikten sonra kech meri photo şarkısını aralıksız 20 kere dinledim ve farkında olmadan filmi 3 kere daha izledim.Ayrıca inder'ın ağaç altında seni özlüyorum konuşmasını gizli gizli izlediğim doğrudur. Bu film beni ne hallere düşürmüştü ya..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kech meri çok güzeldi, ek number şarkısı ve sanam teri kasammmm diye damardan giren şarkısı da... Sizin yorumunuza sahip çıkıp tekrar yazmanız da çok güzel :)

      Sil
  13. Çok yakın zamanda 3 yıllık çok sevdiğim kız arkadaşımdan ayrıldım. Bir hafta bile olmadı. Bolly kolik denilebilecek bir insanım. Kafam dağılsın diye üç aydır arşivimde duran ve bir türlü izleme fırsatı bulamadığım bu filmi izlemeye karar verdim. Sanırım hayatımın en büyük hatasını yaptım. Film bitti peçete de bitti. Filmin hemen ardından şarkıları aramaya başladım doğal olarak. Tam o sırada bu blog denk geldi biraz takıldım ve hoşuma gitti. Gözlerim şiş bir şekilde yorum yazıyorum. Saat yorum tarihinin yanında yazıyor sanırım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gececi yorumculara alışkınım, siz sabahlayan yorumcu olarak bir ilksiniz. Hoşgelmişsiniz.
      Duygu yüklü bir filmdi, sağlam ağlatmıştır çift geçmiş olsun.

      Sil
  14. Dün gece izledim agkamaktan helak oldum yahu . Hele o notlari buldugu yerde içim parçalandı resmen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aramıza hoşgeldiniz ^^ en sevdigim sahneler ♡ keşke daha erken fark edeydi.

      Sil
  15. Dün gece izledim agkamaktan helak oldum yahu . Hele o notlari buldugu yerde içim parçalandı resmen

    YanıtlaSil
  16. lanat olsun bir film neden bu kadar üzücü olur ki milletim sümüklerini akıtmaya çok bayılıyolar galiba bak şimdi aklıma geldi gene ağlayacağım bir film bu kadar güzel anlatılır ama aklımda bir soru var bir defter var içinde ve 1994 falan yazıyo polis ındere veriyor defterin içinde gül felan var orayı anlamadım ah o ınder Allahım ALllahım bizede böyle birini nasip etsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bayıldım yorumunuza... defter olayını hatırlamıyorum, çok uzun zaman oldu izleyeli.
      inder gibi sevsin ama çokta inder gibi olmasın. çünkü #alkolikinderistemiyoruz diye de bir gerçek var :)

      Sil
  17. insanı ağlamaktan heder eden film. ağlamak için film arıyorum Veer - Zaara'yı önerir misiniz. başka sizi etkileyen film var mı sonu ağlatan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Veer zaara, kal ho na ho, lootera.. üçünü de pek severim <3 lootera belki en az ağlatanı ama oda etkiliyeci bir hikayeydi.

      Sil
    2. teşekkürler bakıcam en kısa sürede :)

      Sil