Bajirao Mastani (2015)

by - Mayıs 08, 2016

İzlediğim her Sanjay Leela Bhansali filmi, bende kendi hayat hikayesine dair aşırı bir merak uyandırıyor. Tahminim şu yönde;

“SLB, vaktiyle bir kadını çok sevmiş.
Anne, ben evleneceğim demiş.
Annesi olmaz oğlum, hayır demiş.
SLB, banane ya demiş.
İçlerinden biri üveymiş.
Cümbür cemaat ölmüşler. “

Hatalıysam, düzeltsin. Ama sonra yapsın. Bugün konumuz, Bajirao Mastani (2015). 



Filmin Konusu: Bajirao ( Ranveer Singh ), güçlü korkusuz bir savaşçıdır. Bir savaş esnasında Mastani’yi ( Deepika Padukone ‘u ) görür ve aşık olur. Oysaki zaten Kashibai ( Priyanka Chopra ) ile evlidir.  Bu aşkın sonu neyledir?

-Film olarak Bajirao Mastani için diyeceklerim şöyle: 

Sadece ve sadece Ranveer Singh mimikleri, 



Priyanka Chopra güzelliği,



Deepika Padukone zarafeti -muhteşem kostümler eşliğinde- görmek için bile izlemeye değer bir film.




Muhteşem kostümler varan 1,



Muhteşem kostümler varan 2.




İhtişamlı mekanları ile göz doldurması, filmin diğer bir cazibesi.








Süzülen repliklerde  Şam'da kayısı kısmı.  -Ki yazının buradan sonrası spoilerin gülü olur. İzlemeyenlerin okuması önerilmez. Son paragrafa uğurlar ola -

Çoğunlukla, Deepika'dan dinlediğimiz bu özlü replikler;

kimi zaman yerli yerinde, 



kimi zaman çok iddialı,



kimi zaman kamyongillerden hallice idiler. 




Ranveer ise Bajirao'nun mektubundan şu alıntıyla filmi bizim için özetledi : ) 





Ve Priyanka’nın sözcüklere ihtiyacı olmadı…





ki aşık olarak Bajirao Mastani için düşüncelerim bu kadar net ve olumlu değil.

Priyanka ile evli, mutlu çocuklu bir Ranveer izledikten hemen sonra, Deepika'yla cilveleşen Ranveer içime sinmedi. İkinci eş Deepika’nın çile bülbülleri kalbime dokunmadı. Mustehak size demedim. Ama hayranlıkla da seyredemedim.

Çünkü, Priyanka'nın  Kashibai'sı içime oturmakla meşguldü. 


^^

Analı oğullu, hüzünleriyle dertlendim. 

Nana'nın, Mastani'ye ve babasına karşı öfkesini anlayışla karşıladım. 


Ve öykünün bu hüzünlü tarafı,  B & M aşkından daha fazla etkilenip, beğendiğim kısmı oldu.   
***

Bajirao Mastani, aşk hikayesi olarak efsanem ve enlerimden olmadığı halde arşivlik kalitede. Senelerin rüya projesi  ünvanına layık, itina ile çekilmiş bir film.  Aynı itina ile çevirisini yapan BÇA'nın elinden, Hintfilmiizle.com'da cam gibi görüntü kalitesi ile izlemeniz önerilir.   ** İyi Seyirler **

Benzer Yazılar

15 yorum

  1. Ne yalan söyleyeyim, hiç bir milletin -ki buna biz de dahil- savaş ya da tarih kokan filmleri beni sarmıyor :(
    Bu ruh halim yüzünden film güzel olsa dahi sevmiyor muşum gibi geliyor.En güzeli hiç izlememek diyor ve açıyorum buram buram bir romantik komedi, onlar sağ ben selamet :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iyi yapıyorsun, romantik komedi candır : )
      ama BM, gözüktüğü kadar tarihi bir film değil. Ve de savaş sahneleri sık sık gösterilmiyor. Aşk hikayesi ön planda, geri kalan tüm konular maksimum 20-25 dakika sürüyor.

      Sil
  2. ah priyanka ah kashibai :(
    filmi bitirince kalp sızlatan tek şey bu galiba. priyankanın gerçekten de sözcüklere ihtiyacı olmamış hiç. dolu dolu gözleriyle o kadar çok şey anlattı ki bence bu kadın gerçekten çok ama çok iyi bir oyuncu. ben ranveer singh'e de bayıldım, bu rolde yaşıtlarından onun dışında kimseyi düşünemiyorum. mükemmeldi.
    Mekanlar çok güzeldi. Oyuncular da çok güzeldi. Açıp açıp Bajirao ve Kashibai sahnelerini izliyorum hala. Normalde deepika ve ranveer'i çok yakıştırırım burda da çok güzel görünüyorlardı ama priyanka çok başka bi tat bıraktı açıkçası

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Söylediğin her şeye çok çok katılıyorum. Deepika & Ranveer kimyasını hiç bir genç çifte değişmem. Deepikayı da Priyanka'ya tercih ederim. PC'nin Deepika'nın gölgesinde kalacağını, Deepika varken, priyankanın filmde çok sönük durmasını beklerdim ^^^
      Çok beklermişim :)) Pinga'da gözlerimi alamadığım Priyanka oldu, sahnelerinde gözlerim dolduğu tek isim priyanka oldu ve film bitince içimi acıtan tek karakter yine kashibai'ydı.

      Sil
    2. Bence priyanka deepika'dan daha iyi bir oyuncu. Onun gölgesinde kalacak biri asla değil bence. ben deepika'nın o kadar da abartılacak bi ışığı olmadığını düşünenlerdenim hoş priyanka fanı da değilim ama başka birisinin yanında sönük kalmasını beklemek kadına hakaret gibi geliyor. filmde geri plana atılır rolü gereği diyordum ama kendisi usul usul ileri çıkmayı başarmış :D

      Sil
    3. deepika iyidir ya. pek çok filmini en'ler diyecek kadar severim. Priyankayi övmek maksadıyla onu yermek istemem. Kaç yıllık hukuğumuz var kendisiyle ^^

      Sil
  3. Priyanka ve deepika , ikisini de çok severim en kısa sürede izliyeceğim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o zaman izlemelisin. Karşılıklı döktürüyor hanımlar.

      Sil
  4. Pek güzel anlatmışsın Bolly hatun. Bu filmi merak ediyorum ama genelde yorumlar çok olumlu değil. Deewani Mastani şarkısını ve videosunu çok sevmiştim. Deepika güzel ama bana soğuk geliyor nedense. Böyle bir cıvıl cıvıl, kımıl kımıl değil. Neyse bakalım boş bir vaktimde izlerim gari ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O olumsuz yorumların çoğu asılsız iddia ama :)) En azından izlediğim sitedekiler pek çoğu öyleydi. Savaş sahnelerinde kullanılan kılıçları, bazı teknik detayları hunharca gömüyorlar ama biraz araştırınca hata değilde, izleyici dikkatsizliğine yordum ben.

      Bende en çok Ranveer'in Malharisine bayıldım. Kımıl kımıl, cıvıl cıvıl birini izlemek istiyorsan doğru adres : )

      https://www.youtube.com/watch?v=YUH9jD__qHY

      Sil
  5. az evvel bitirdim filmi görsel olarak çok iyi şarkı ve danslarını da sevdim üçünün de oyunculuğu çok iyiydi ama dediğiniz gibi efsane değil (ki daha fazlasını bekliyormuşum sanırım) bilemiyorum yani ram leela dan daha iyi olur zannediyordum ama ona bile yetişememiş sanki
    onu daha çok sevmiştim. belki de iki kadın olayı ters geldi neyse :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İki kadın olayı kesinlikle ters geliyor. İster tarihi gerçekliğe dayansin ister sene bilmem kaç olsun. Bajirao mastani bir aldatma hikayesi ve süslü aşk replikleri bu gerçeği değiştirmiyor ://
      Bu ihtişamı, dansları kostümleri bir aşk üçgeninde değilde iki kişi arasında geçen güçlü bir aşk hikayesinde izliyor olsaydık bambaşka bir tat bırakırdı.

      Sil
  6. Filmi yeni izledim. Slb ranveerin karakterine cuk oturan senaryolar yaziyor. Ranveer oglan hem ramleela hem de bu filmde sanki kendisini oynuyor gibiydi. Yslniz bu cocugun sesinde beni rahatsiz eden birseyler var. Sanki geniz eti varmis gibi konusuyor. RL ve BM yi her sahnede karsilastirdim ne yalan soyleyeyim. Priyanka haric filmin hikayesini begenemedim. Kostumler ve sahneler harikaydi kabul. Ama bir RL tadi birakmadi bende. Film bittiginde de ikilinin olmesi degil kashi nin mesgul numarasi yapmaktan kalbinin tas olmasi vurdu beni. Iste yuva yikanin yuvasi olmuyor velhasil... Din ve evlilik temali jodha akbar kurgu ve isleyis olarak cok daha basariliydi. Hintlilerin bu kumalikla ilgili goruslerini merak ettim.srk cığımızın pahelisini aldatma mevzuundan dolayi benimseyememislerdi. Bu filmi elestirmediler mi ki?
    -nur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ölüp gittiler, yine çilesi kaşhibaiya kaldı birde. Sisteme göre dul kalan kadın kafa kazıtma, sürekli aynı renk giyinme, dışarı çıkmama benzeri davranışları uygulamak zorunda kalıyor ya, bunları düşünerek filmin sonuna ayriyeten içerlemiştim.
      Haha, Ranveer'in sesi dikkatimi çekmiyor, tuhaf bir şekilde çok uyumlu geliyor yüzü ile sesi. Amma Rani konusunda aynı dertten muzdaribim. İzledikçe alışırım diyordum, cık olmuyor.
      RL hikaye olarak çok iyiydi. Şaşa şakıla, izlemiştim. Slb, tek ranveer'e özel değil, her oyuncu için doğru karakteri yazmasını biliyor bence. Deepika'da Leela olmadan bollywoodun alkolik parti kızı olarak görülüyordu. Hatta, Aishwaryayı bile, en iyi yöneten, abartılı mimiklerini dizginleyebilen bir Slb var. Guuzarish olsun, Devdas olsun...

      Sil
    2. Hiç hatırlamıyorum bu filme o yönden bir eleştiri yada yorum okumadımdı galiba. Belki de gerçek olaylara dayandığı içindir. Hoş gerçi ben bu durumu çok çelişkili buluyorum, paheli kabhi alvida na kehna aldatma hikayesi olduğu için çok eleştiriliyor ama bilinen en efsane tanrıları yine aynı yasak aşk üçgenin içindeler. resmen ayrımcılık :)

      Sil