Ghulam (1998)

by - Mart 21, 2016

Youtube’da Türkçe altyazılı ve HD film bulmak, kağnı ve kaplumbağa ortak internet ağı kullanan bizler için bulunmaz bir nimet. Bu yazıda önerdikleriniz içerisinde önceliği Ghulam’ın kapması da bu nimetseverlikle ilgili.

Ghulam, 1998 yapımı, Aamir ile Rani’nin başrolü paylaştığı, Oscar ödüllü Hollywood filmi ‘Rıhtımlar Üzerinde’ filminin Hindistan uyarlaması. 



Konusu: Abisi mafya muhasebecisi olan Sidharth ( Aamir Khan )  getir, götür, döv işlerine bakan serseriden halice bir boksördür. Alisha ( Rani )’ya abayı yakıp, üstüne mahalledeki trajik bir olaya şahit olunca, bundan sonra adaletin neresinde duracağına dair önemli bir karar vermek zorunda kalır.

Aamir, kararını veredursun biz direk yoruma geçelim. Konusu hoş bir hikaye gibi duruyor fakat hikayenin işlenişini başarılı bulmadım. Çok etkileyici değildi, acemi rüzgarlar esti durdu. Filmin yaşına ve iyi niyetine saygımdan çok laf etmeyeceğim. Temiz niyetlerle çekilmiş, orta halli, acemice bir film idi diyebiliriz Ghulam için.  


Filmin detaylarına gelirsek, 


-Aamir ile Rani bir zamanlar terli, yorgun, kırgın ama umutlu iki aşık vardı hallerinde bile iyi gözükebilen cici bir ikili idi. 




-Ben bu cici ilişkinin kız tarafındanım. Kartpostalsı bir güzelliği var Rani'nin, izlerken mest oldum.



-Ghulam filminin şarkıları deyince  ikilinin 'Hadi Kandala'ya gidelim, orada yiyelim, içelim, hayatı seyri sefa edelimli'  atışması geliyordur akıllara ilk.  Akıllarımız bin yaşasın. Çok doğru bir tercih.  Diğer şarkılar hem güldüren hem düşündüren cinsten. 

İlk sahnemiz, güldürken düşündüren kafileden. Bakınız meğersem,  Yeşilçam'a has sandığımız odun kıran erkek, camdan izleyen yavuklu fantezisi evrensel bir tutku imiş.  

Hunharca odun kıran Aamir'imiz ve bu anın tadını çıkaran dikizci güzel Rani :) 

İkinci ekşın, vay vay kimleri görüyorum, kimleri teyze gülüşlü bir detay. Böyle eski eski filmlerde, böyle küçük küçük göndermeler olabilir, değil mi?




-Üçüncü ekşınımız, leylekler gibi mutlu, sincaplar kadar hareketli bahar kokan Aamir'den geliyor :) 




-Dördüncü ve son ekşınımız, hamak sefası temalı.  Bu hamağın varoluşsal sebepleri öyle absürttü ki. Dağın tepesinde, civarda ağaç yok, kuzum nereye bağladınız siz bu arkadaşı acaba sorgu ve suallemelerine takılacaktı az kaldıydı. Fakat, sene 1988 olunca takılmadan sınavı geçti, sefası kaldı.  




****


Aslında ilk yarı filmden aldığım elektriği, ikinci yarı geri iade etmek zorunda kalmasaydım çok iyi bir filmdi derdim. Yarıdan itibaren tahmin edilebilir bir ilerleyişi olduğu için gittikçe sıktı mevzu. Ne çok iyiydi, ne çok kötü orta halli bir kardeşimizdi, Ghulam. 


^ Tavsiye eden king of dimple'a teşekkür ederim. Bir sonraki yazıda görüşünceye kadar esencek, huzurlu ve mutlu kalın ^

Benzer Yazılar

6 yorum

  1. izlediğimde bendde sıkılmıştım. yarıda bırakmıştım.Sevemedim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. doğrudur, bende yarıdan sonra sardırarak izleme moduna geçtim.

      Sil
  2. Bu kadar eski filmleri iyi bir yorum gelmedikçe izlemiyorum ben, yalan yok sıkılıyorum :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumların %70'i çok olumluyu aslında. Çok daha iyi bir film bekliyordum o yüzden.

      Sil
  3. Ay ay aamir yazısı alırım bi dal öhö öhöm
    Efenim ilk önce önerilerde de yazdığım gibi benimde kanım pek ısınmamıştı amma velakin bende raniyi bu filmde pek bi sevdim oğluma alırım
    İkinci olarak kız biliyonmu 98 yilindan beri Aamir ile Rani nin Kandala şarkısıyla ayni performansı sergilemesi isteniyor bu yüzden Aamircigim fellik fellik kaçıyor
    Ama yazını yine pek bi beğendim esen kal

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Niye kaçıyormuş ki acep? Filmde döktürdüydüler.

      Sil