Ghajini'den Ses Veriyorum

by - Mart 12, 2016

Bu yazıyı filmin tanıtımı için değil de daha ziyade gıybeti için yazıyorum. Spoiler yemekten kaçınalım, yiyenleri uyaralım diyorsanız doğruca son paragrafa ışınlanabilirsiniz. 

Şu yazı ve şu yazıdaki yorumlarınızın vermiş olduğu gazlı yetkiye dayanarak Ghajini’yi tekrar izledim. Ve Kalpana ile Sanyaj’ı karı-koca ilan ediyorum. 


Bana kalsaydı yani, kesin yapardım. Kalpana bir şekilde ölmezdi, çiftimiz illetli apartmandan taşınır, pembe panjurlu şirin bir ev alır, mutlu mesut yaşarlardı. Hatta küçük Kalpana ve Sanyaj'ların telefonculuk oynadığı allı güllü bir final kaçınılmazımız olurdu. Ama bana kalmıyor, hayat acı. Ghajini'nin de bu acıdan eksik bir tarafı yok maşallah. 




Bollywood dramgillerinin atası sayılan filmimiz, benim için çok güzel bir iç hikaye ve atlayarak izlediğim bir dış hikayeden oluşuyor. Günlüklerde geçen asıl hikayemiz çok tatlı idi. Çünkü Kalpana’sı ile Asin çok orjinal bir karakterdi. Bu orjinliği, 


kızımızın özgüven patlamasına,



 azıcık hayalperest ruh haline,



şafolaz hallerine, 


ve içindeki  Recaizade Mahmut Ekrem'e borçluyuz.



Aamir Khan'a gelirsek ki kendisi kızımızın gevezeliğinden fırsat bulupta iki çift lafın belini kırabilmiş değil. Fakat, büyük fedakarlıklar yaparak gözümüze girdiği doğrudur.



Aamir'in Sanjay'ı filmi az ve öz repliklerle tamamladı belki ama bazı sahnelerin kelimelere ihtiyacı olmadı zaten.  Hem duygusu hem estetiği çok şık olan bu sahnemiz gibi.



Bu repliği de Türkiye’ye geldiğinde kendisine armağan edebiliriz.



Son replik, öz hakiki Ghajini'nin kendisinden. 
İçimi çok büzebilen bir sahne burası. Kiminin hatırlamadığı bir kötülük,  kiminin dünyasını alt üst ediyor. Kötüler ve hatırlamadıkları sayısız kurbanları...




****

Usul usul aba yakışın, çok güçlü bir aşka dönüşmesini izlemek keyifliydi. Fakat, mutsuz başlayan bir hikayenin gidişi dönüşünü çıtlatınca bazı bazı hikayenin tadı kaçtı. Buna rağmen, iyi ki tekrar izlemişim kategorisinde yerini alıyor Ghajini.  * Tavsiye eden klavyeler toz görmesin. Esencek Kalın *

Benzer Yazılar

22 yorum

  1. Bu filmi kaç defa seyrettim. Sayısını bile hatırlamıyorum. Ama çok güzeldi. Orjinal senaryo Cristopher Nolan'a aiymiş. Ama bu versiyonu daha güzel :) <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Orjinalini izlemedim ama bizim Ghajini'nin daha aşık, daha şık bir versiyon olduğuna eminim ;)

      Sil
  2. Ghajiniyi beş kere filan izledim.
    Hala o son sahnr içimi parçalar ve ağlarım. Müziğini hic silmem telefondan:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eveett müzikleri de çok güzeldi... Bekha main bekhaa diye geziniyorum hala :)

      Sil
  3. Ay ay ay ghajini de izlermiş ağladın mı kız doğru söyle :) duygusal uğur böcüğü seni :) Ghajini zaten hayatımı altüst etmiş bi film bundan dolayıdır ki 45 defa izledim :) Asin o kadar içten ve samimi oymamış ki rolünü ve aşırı yardimsever melek gibi valla İlk yorum benden derim ve giderim Esen kalın efem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 45 miii!! kız sen ne yapmışsın öyle. Seviyorum uleynn diyorsun he o kadar. Allah mübarek etsin, rekor sende olsa gerek :)

      yok kız, ağlamadım bu arada. Ara ara gözlerim doldu o kadar.

      Sil
    2. 46 oldu geçenlerde Aamire bi duyurabilsek bu rekorumu ah ahhh
      Bu arada ben Selpak Solo Papia ne varsa zengin etmiştim ağlamaktan her seferinde ama ben zaten herşeye ağlarım ne isee

      Sil
    3. Valla maşallahın var. Sulugöz seni 😂😂😂

      Sil
  4. bu film gerçekten çok güzel hele beraber aynı eve adım atma sahnesi beni çok etkilemişti

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok zarif ve anlamlı bir sahneydi, etkilenmemek namümkün.

      Sil
  5. Sonu dışında çok beğendiğim filmlerin başında gelir kendisi. Keşke ölmeseydi demiştim, diyorum, diyeceğim ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla ya, bir şekilde ölmeyeydi iyiydi. Kızcağız öldükten sonra, intikamı alınmış dahi olsa insanın içi rahat etmiyor :/

      Sil
  6. Blogun eksik yanlarına müdahale etmeye başlamışsın ,sevindim.10 üzerinden 8,5 e yükseldi notun...

    Bir yerde okumuştum ve sonuna kadar katılıyorum.Filmin adının GHAJINI olması uygun olmamış,mantık hatası var bence.KALPANA olsa bile daha yerinde olurmuş.Altı üstü filmin son bölümünde ortaya çıkan bir karakter.
    Bu filmin orijinali MOMENTO filmidir (beyin yakan filmlerdendir,bilmiyen de yoktur sanırsam).MoMENTO'dan esinlenilerek biraz da hint baharatlarıyla çeşnilenmiş bir film aslında GHAJINI,fenada olmamış.
    Bir çok hint filminde olduğu gibi 3 saati doldurmak için mevzuyu çok uzatıyorlar.Ben filmi izlerken son bölümde Aamir Khan tüm mafya ile kavga ederken çok sıkılmıştım.Bu kadar adamın elinde hiçmi silah yok cinsinden eleştirmiştim.
    Daha sonrasında bu bir "hint filmi" çokta "kurcalama"diyerek kendimi avutmuştum.

    Yazılarınızı ilgi ile takip ediyoruz.TEŞEKKÜRLER

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya dilimiz alıştığından ya da gerçekten öyle olduğundan belki de tam emin değilim ama Ghajini çok havalı bir isim. Kulağa çok hoş geliyor, bir film adı olarak çok makul.. ama kötü karakterin adıyla filmin anılması da bir o kadar mantıksız. Aamir'in filmdeki adı ghajini olsaydı ve filmin adı yine ghajini kalsaydı daha hoş olurdu bence. Kalpana'nın da film adı olarak yeteri kadar havası yok.

      Son sahnelerin çoğunu izlemedim ben. Günlük dışı kovalamacaları biraz sıkıcı bulduğum için oraları da atlayarak izlemiştim. Uzunluğunu hissetmedim o yüzden pek.

      Rica Ederim :)

      Sil
  7. 3 gündür çalıştığım edebiyat sınavından başımı kaldırıp burda Recaizade Mahmut Ekrem ismini görünce bi noluya yaa demedim değil.Hayal gördüğümü sandım:))Onun haricinde MÜKEMMEL olmasada benim çok beğendiğim filmlerden biridir:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ha ha yok valla hayal değil :)) cidden kulaklarını çınlattık rahmetlinin 😄

      Sil
  8. Aamir in fanaa dan hemen sonra ghajini yi; ghajini den sonra da 3 idiots ı cektiğini öğrendiğimde cok şaşırmıştım. Bu adam vücuduyla ne kadar cok ve hızlı oynuyor. En son dombili resmini gördüm hala soktayım
    Oysa srk aynı sıskalık hemen hemen aynı havalı saclarla gayet stabil :)
    Nur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma valla aamir khan bu konuda çok yetenekli. Ben 6 altı ayda 1,5 kilo verdim diye sevinçten havalara uçayım, sen git kilolarınla al gülüm ver gülümcülük oyna, kıskanıyorum be :)

      Sil
  9. Ghajini manyaklarından biri de benim. O kadar çok etkilendim ki film ile ilgili nerede bir yorum görsem mutlaka girip okuyorum. O yüzden buralara kadar geldim. Oyunculuklar, karakterler ve duygusallık açısından harika bir film. Öyle ki artık izlediğim diğer hiçbir filmden zevk alamıyorum. Aamir Khan'ın filmlerinden bile...
    Bu arada rekor bende olabilir 60 kere falan izlemişimdir saymadım ama, daha da izleyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanın defalarca izleyeceği 'altın' filminin olması çok güzel bir şey. Her saniyesini ayrı zevk alarak izlemek, izleyip ezberlemek... Benim bu altın filmim dilwale dulhania le jayenge'dir. Onu da hepi topu 5-6 kez izlemişimdir. 60 rekor üstü rekor bir rakam Tebrikler 🙆

      Sil