Prem Ratan Dhan Payo (2015)

by - Şubat 09, 2016

Salman Khan ile ünlü yönetmen Sooraj Barjatya'nın yıllar yıllar sonra bir araya gelip,  'bir filmde işlenilebilesi bütün klişe konuları birleştirip insanları mutluluk pıtırcığına dönüştürebilir miyiz' sorusunun cevabını bulmak için çektikleri 2015 yapımı filme, Prem Ratan Dhan Payo denir.



Bu ansiklopedik bilgiden sonra yüksek dozda klişe patlamasına maruz kalacağınızın uyarısını yapıp, filmin konusu ve yorumuna geçiveriyorum.

Konusu: “ Birbirine tıpatıp benzeyen bir adet saraylı prens Yuvraj-Salman, birde halkın çocuğu Prem-Salman vardır. Prens, bir kompleye kurban olmak üzere olurken, halk çocuğu Salman bir kamyon tesadüfler sonucu Prensin yerine geçmek zorunda kalır. Hazır yerine geçmişken de, nişanlı ( Sonam Kapoor ), aşk meşk, abla, kardeş, küslük, miras, zalim çocukluk hepsine bir el atıverir. “

PRDP, aklınıza gelebilecek bütün klişelerin mevcut olduğu bir ikizler yer değiştiriyor hikayesi. Sonunu başından tahmin edebileceğiniz türden hemde. Fakat, benim gönlümü çalmayı başardı ve yönetmene gönül rahatlığıyla şu cümleyi kurabilirim. 



Klişe yumağı olmasının haricinde Prem Ratan Dhan Payo;

-Kostümleri, mekanları ve şarkıları ile masalsı bir havaya sahip, ara ara Hintliyiz uleynn diye haykıran temiz bir aile ve aşk filmi. 

-Gönlümü çalması tek bundan sebep değil. Bazı bazı öyle hoş replikler duyduk ve dokunaklı sahneler izledik  ki - şimdi tam da sıra onların- tüm mantıksız kısımlara göz yumdurdu.

Sevdiğim / Sevmediğim sahnelere spoiler eşliğinde geçiyorum. İzlemeyenler sizi üç evetle dışarı uğurluyoruz.


Sonam’dan incilerle başlıyorum.  

İnci tanesi 1,

-bizde sizi izlemeyi bu yüzden seviyoruz ya zaten-

İnci tanesi 2,



Anupem Kher incileri devralıyor.

-en etkilendiğim replik oldu bu-

Sevgili sevgi pıtırcığı Prem'li Salman ise adeta bir inciler silsilesiydi.

Varan 1,


Varan 2,



Varan 3, 

-filmin en samimi repliği-


Bir diğer samimi replik, bayanların futbola bakış açısı repliği. Eminim, içinizde tutkunları da vardır ama benim bilgi seviyem bu tarifle bire bir uyumlu olunca çok sevdim sahneyi. 



Son repliğimiz, filmin sevmediğim sahnelerinin mimarından geliyor. Son yarım saat özellikle coşan üvey erkek kardeşler hikayesi hoşuma gitmedi. Kızlarla olan hikaye tek başına yeterliydi. Bu gereksiz olmuş.

-abisi olan çocuğun iç burkan dramı- 

****

Filme yapılan muhtelif yorumlara iyiye çok yakın orta'yı ekliyorum. İzlenilesi fakat yenilik beklenmeyesi bir film Prem Ratan Dhan Payo.       * İyi Seyirler *

Benzer Yazılar

8 yorum

  1. Kısa bir ön yorum yapacagım- devamı ilk müsait ara geliyor: bence film walt disneyin ergen gençlere hitap eden kraliyet temalı filmlerinin hint versiyonu olmuş. İzlerken sıkılmadım ama gereksizdi bence. Sonamı sevemedim.
    To be continued...
    Nur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 'yeh sırf trailer hai, yorum abhi bakhi hai' diyorsanız bekleriz azizim.

      Sonam'ın en olmuş hali bu birde ^^ I Hate luv stury si vardı imranla, ikiside böyle karşılıklı döktürüşemiyorlardı bir türlü, o rol yapamıyor bu rol yapamıyor içimin en çok gıyıldığı film. O filmden bu filme Sonam, bir kaç tık dahi olsa level atlamış. Ve gaiba da gelebileceği en üst seviyelerden birinde. (( Kapasite yok abla işte, zorlamayalım kızı ))

      Sil
  2. bu hint kızlarının güzelliği ne olacak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biraz bize bulaşsa hiç fena olmicek ;)

      Sil
  3. Ne bu kadını ne de adamı sevmediğimi 34562 kez söyledim zannımca yalnız bu kadını I Hate luv stury filminde beğenmiştim (Görüntü olarak ama oyunculuğu pek kalmadı aklımda :P) Neyse o yüzden itinayla uzaklaşıyorum bu filminden :DD

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kızı normalde beğenmeyip o filmde sevmeyi nasıl başardın vallahi hayret. Hani izlediğim en kötü filmlerin listesini yapsam ilk 5'e kesin giren bir film idi gözümde.

      Sil
  4. Ayy ben hala izlemedim bilmeyyom ki izleyesim gelmiyo

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. izle bence, kendi tadında hoş bir filmdi.

      Sil