Bombay Velvet (2015)

by - Ocak 17, 2016

Hindistan'ın bu yıl en çok itilip kakılan filmi, yılın fiyaskosu olarak damgalar vurulan Bombay Velvet'ceğizi izledim ve fazlasıyla sevmiş bulundum.  Fakat, sizlere tavsiye etmek için gelmedim bugün. Büyük olasılıkla sizlerinde sevmeyeceğini söylemek için geldim.



Çünkü, karşımızda Bollywood filmi demeye bin şahit isteyecek bir Hint Filmi var. Hem öyle herkeslere hitap neyin de etmiyor. Yönetmenin, izleyici kitlesini kısırlaştırıp 'dönem filmlerini izlemeyi seven, sakin koşturmacalı dram filmlerinden hoşlanan,  caz müzik dinleyecek, kostümleri didik didik inceleyecek, Bombay Velvet  filmine seyirci aranıyor' şeklinde bir ilan verdiğini düşünebiliriz. 

Ben yönetmenin tam aradığı tipim. Filme bayıldım. Ama eksik kalan çok yer olduğunu kabul ediyorum. Ve sevdiğim, sevmediğim kısımlar kısmına geçiveriyorum. 


Neleri Sevdim?

-Filmin atmosferini, genellikle sakin sularda gezen öyküsünü, 
-Müzikleri,  sahne geçişlerinin bu müziklerle şık bir şekilde yapılmasını
-Rosie & Johnny arasındaki uçlarda gezen aşkı 
-Ve en çok Anushka Sharma'yı, oynadığı Rosie karakterini. (Giydiği kostümler, büründüğü eda, filmin en iyi oyuncusu idi)




Neleri Sevmedim?

-Filmin Hindistan'a ait hiç bir şey sunmayışını,
-Ranbir ve Anushka'nın bir ara gerçekten gınalar getiren kiss kiss sahnelerini,
-Ranbir ve Karan Johar'ın yetersiz kalan oyunculuklarını. (Ranbir bu rollerin adamı değilmiş görmüş olduk)  



Daha yüksek kaliteli bir versiyonunu bulursam en kısa zamanda tekrar izlemeyi düşünecek kadar sevdim ben.  Fakat ısrarla tavsiyem değildir. Hint filmi severleri için değilde Hollywod - Bollywood arası gitgelli kalbi olanlara göre bir film olmuş Bombay Velvet.  İzlemek veya izlememek... Seçim sizin, kolay gelsin :) 

Benzer Yazılar

15 yorum

  1. Caanım bolywood terapi. Şu film hakkında uzun vakittir sağlam bir inceleme arıyordum. Keşke başka bi'şey isteseymişim, izlecekler listeme eklendi. Harikasın varol :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili Adsızcığım, iltifat yumağı güzel yorumun için asıl sen sağ ol var ol. Korkunç bir 'Dilwale' gecesinden sonra iyi gitti :)

      Sil
  2. O zamab ben kesin severim bu filmi Bollywood yapimlarini severimde dönem filmiysede ayri bir severim :) Tesekkurler paylasim icin bu filmi izleyecegim insallah.Sevgiler ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzle bakalım, beğenecek misin sende? Pek seveni yok gariban filmin.

      İyi Seyirler *_*

      Sil
  3. Kız dilwaleyi herkes çok kötülüyor bende izlemeye korkuyorum nasi bişey az tanıtımı yapsana canişim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten kötü bir film olmus. Yarısına zor geldim kalanına yarın devam edecegim inşallah. Bence izlemeye değecek bir şey değil izlemesende olur inanki.

      Sil
    2. Kız izledim bile ahey ahey ama hepsini bende izlemedim usta oyuncular olmasaydi ddlj yi yapmasaydi bunlar okeyde bu insanı üzüyor :(( manma emotion jaageyi hele hiç beğenmedim öğk yani ve şarkıları gerçekten kötü ki ben srk müziklerinin hastasi olan kızım yani düşün

      Sil
    3. ha ha manma emojition :)) onu geçen bir izliyim dedim youtubedan, şarkı bir güzelleşiyorlar, bir kulak tırmalıyor, bir alakasız ritmler, saçma dans figürleri başlıyor.. Ne absürt bir şarkı olmuş. Bir tek janam janam güzel gidiyor

      Sil
    4. Onu yanlış saapmis olabiliriz yazmış yani :) Aynen aynen hiç beğenmedim ben filmin şarkılarını birazcik janam janam iyiydi ama klibi biraz yapma olmuş sankim

      Sil
    5. ay ben emoji kafa olmuşum iyice, asıl ben yanlış yazmışım sen üstüne alınma :) Yerde amaçsızca uzandıkları sahne hariç sevdim ben janamın klibini.

      Sil
    6. Bide p ile başlayan bi şarki var unuttum şimdi adını varunla kritininki o da kulağıma hoş geldi ama keşke modern deil geleneksel klip yapsalardi be valla yazik olmuş şarkıya

      Sil
    7. Önemli olan kimin yanlış yazdığı değil ki gerçi burda önemli bisi yokki :)

      Sil
    8. premika yı diyorsun galiba. onu çok duydum ama izlemedim klibi

      Sil
    9. Heh işte ondan.Ya şarkının akışını beğendim ama danslar çok alakasiz ve modern değil geleneksel yapmalilardi klibi

      Sil
    10. Aksam bir izlerim inşallah bu kadar kulaklarını çınlatınca merak ettim

      Sil