Gişe Savaşları: Dilwale & Bajirao Mastani

by - Aralık 26, 2015

Bizim buralarda filmlerin gişe sonuçları bu kadar haber olup, yedi gün yirmi dört saat manşetlerde kalmıyor. Fakat Hindistan bu konuda çok hassas. Son iki aydır her gün Dilwale ile Bajirao Mastani'nin gişe çarpışması konuşulup, olası gişe tahminleri yapılıyordu. İki filmde 18 Aralık'ta vizyona girdi. Derin bir oh çekip rahatladık. Peki, muradımıza erdik mi?




Herkesler 

DİLWALE'nin (Shahrukh Khan + Kajol + Rohit Shetty + Varun Dhawan + Romantik Komedi + Ekşin) 

BAJİRAO MASTANİ (Deepika Padukone + Priyanka Chopra + Ranveer Singh + Sanyaj Leela Bhansali + Enfes Şarkılar)

filmini gişede ezip geçeceğinden emin gibiydi. İki filme de mutluluklar dileklerimle, Dilwale'nin galip geleceğinden emin olangillerden biride bendim. Vizyondaki 1. haftanın sonunda iki filmin kazancı  aşağıdaki tabloda. 

İndicine.com sitesinden aldığım ekran görüntüsü


Kıyaslı gişe sonuçları gördüğünüz gibi. Bajirao Mastani, Dilwale'nin tuttu, fırlattı kalbini, bastı, üstünü çiğnedi diyebiliriz.  Ben şaşırdım. Tam tersi bir sonuç beklemekte ve ummaktaydım. Tamam Dilwale'nin ne şarkılarını beğendim ne de fragmandan zerre hoşlaştım. Ama, bir yarış varsa Shahrukh galip gelsin isterim. Fangirl ruhaniyeti sağ olsun :) Öte yandan Deepika adına sevindiriğim. Bu yıl gişe performansı açısından en başarılı filmi bu oldu. Tamasha flop, Piku ise umulan kadar iyi bir gişe elde edememişti. 

Dilwale'nin git gide azalan hasılatı, kötüye alamet. Bu yüzden,  asıl raund sayılabilecek ikinci hafta sonuçlarını merakla bekliyorum.  Gelsin, bitsin, geçsin, yazıyı güncellerim inşallah. Hindistan'ın seçimini gördük. Peki ya siz? Bizde vizyona girseydi, ilk hangi filmi izlerdiniz?

*2. Hafta bitimi toplam hasılatlar
Dilwale:  138.38cr 
Bajirao Mastani: 148.86 cr 

*4. Hafta bitimi toplam hasılatlar
Dilwale: 148 cr
Bajirao: 187 cr

Benzer Yazılar

35 yorum

  1. İkiside iyi filme benziyor Bajiro Mastani afişi daha dikkat çekici buldum nasıl birnkonuya sahip?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 'Bajirao adlı imparatorun hem savaşları hemde Mastani adlı savaşçı ve karısı Kashiba arasındaki aşk üçgeni' diye biliyorum. Çok spoiler olmasın diye üstünkörü okuduğum için konusunu emin değilim.

      Sil
  2. Deepika ile srk nın arası bozulmuş diyorlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olabilir ama çok zannetmiyorum öyle bir şey olsun. Karşılıklı twitleşiyorlar, Deep, katıldığı her programda ^^tülaay,geri dön^^lü mesajlar yolluyor Shahrukh'a. iyi gibiler şimdilik.

      Sil
  3. Bu iki filmin aynı gün vizyona girmesine çok üzülenlerden biriyim. Ama bir seçim yapacaksam hiç düşünmeden Dilwale derim :) ve Shahrukh'un dediği gibi rakamlar önemli değil. Hindistan da onca sorunu varken buna kafasını takmasa keşke.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oo olur mu hiç, yeni malzeme çıkana kadar özellikle antiler bu kapışmayı dillerinden düşürmezler artık. Benimde ilkim Dilwale olurdu ama ondan çıkar çıkmazda BM'yi görmeye giderdim. İkiside kaçmaz ki.

      Sil
    2. Doğru bence de kaçmaz. Altyazılı hallerini dört gözle bekliyorum. Yalnız bu adil bir kapışma olmadı pek. Bazı sitelerde okuduklarım doğruysa eğer Hindistanın bazı bölgelerinde Dilwale protesto amaçlı vizyona girmemiş. Bunu düşününce şu tablo çok normal. Hatta duruma rağmen oldukça iyi.

      Sil
    3. Çok ciddi bir boykot olmamış ki ama. ufak çaplı geçici bir boykot varmış ilk hafta. şu anki hasılata pek iyi denemez yani. Bm'yi, daha çok sevmiş gözüküyor Hindistan.

      Sil
    4. BM 3050 Dilwale 2700 sinemada vizyona girmiş. Tabi ki buradan ayrıntılı bir yorum yapamayacağım. Belki de ben öyle düşünmek istiyorum. Sizin dediğiniz gibi fangirl duygusu :))

      Sil
    5. samimi söylüyorum Dilwale ezici bir farkla galip gelsin, shahrukh namını konuştursun bende istiyordum. Ama öyle yada böyle olmadı. Artık önümüzdeki maçlara bakıcez. Raess var Fan var gelen projeler umutvari.

      Sil
  4. Kusura bakma alakasız bir konu olacak ama bundan haberin var mı :)
    https://www.facebook.com/martiyayinlari/photos/a.119946611448251.20557.112732392169673/814887088620863/?type=3&theater

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oyyş şahane. Çıkacağını biliyordum ama bu halini görmemiştim. Süper gözüküyor, Khan olmak varken niye can olmuş onu anlamadım ama olsundu :-

      Sil
  5. Dilwale'ye giderim tabi ki :))
    Ben de Dilwale'den ezici bir sonuç bekledim ama çok az farkla Dilwale önde gidiyor.Rohit Shetty'den en başından beri umutsuzdum ama yine de filmi çok merak ediyorum.Zaten bana Shahrukajol olsun yeter :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umutsuz ve meraklı hepimiz böyleyiz galiba :)
      *o azıcık farkıda kapayacak gibi BM.

      Sil
  6. bajirao mastani'yi gerçekten sadece priyanka chopra için bekliyorum gelen tüm klip videolarda kalbimi en çok o çaldı.
    dilwaleyi de shahrukh&kajol için bekliyorum sadece

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende aslında Deep & Ranveer çifti için bekliyordum Bm'yi ama Pinga olsun fragman olsun Priyanka kaptı bütün ilgimi.

      Sil
  7. Açıkçası benimde ilk tercihim Dilwale'den Khan'dan yana olur :) Sonra ikinci filme giderim :) Yukarıdaki bir yorumda boykot edilmiş diye yazmışlardı, neden edildi ki ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hindistan'da dinler arası hoşgörüsüzlük hakkında bir şeyler söylemişti Srk. Çok tepki çekti, sırası ile bütün ünlülere soruldu bu konu falan filan. Baya uzun bir mevzu.

      Sil
  8. Aga valla ben BM'ye giderim. Neden diye bir sor? Sor hadi. Çünkü SLB filmi dururken neden RS filmi izleyeyim ki? Oyuncu olarak bakmıyorum olaya elbette ortada bir SrKajol efsanesi var ama ne bileyim Hindistan'ın büyüleyici atmosferi, tarihi, buram buram kültür esintileri ve o "şarklıyım" hissi. Tabii ki Bajirao çok yaşa!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ortadaki efsaneyi öylece bir kenara koyamayangillerden biri olarak bile Bajirao'yu merakla bekliyorum bende. Görelim bakalım SLB'nin rüya projesi nasılmış?

      Sil
  9. hangi sinema salonlarında gösterimdee

    YanıtlaSil
  10. ben bu filme gitmeyi çok istiyorum ama hangi sinema salonunda bilmiyorumm :( yardımcı olun ne olurrrrr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef, ülkemizde gösterimde değil. Bu bahsettiğim gişe rakamları Hindistan'daki gösterimlere ait.

      Sil
  11. Dilwale tek kelimeyle Muhteşemdi. 2 defa izledim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin için çok güzel bir durum. Şimdi benimde yepyenisinden tekrar izlemek isteyeceğim bir srk-kajol filmim olsun isterdim. Fakat maalesef, hiç bana hitap etmedi film.

      Sil
  12. Hindistanda bilet fiyatları ne kadar?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çalışmadığım yerden sordunuz. Çok fazla bir bilgim yok. Fakat merak edip bir kaç sitede araştırma yaptım. 100 rupi ile 600 rupi ortalama bir fiyat geziyor. Şehre, filme ve sinema salon kalitesine göre değişiklik gösteriyormuş. 100 rupi de yaklaşık 2 dolar değerinde olması lazım tam emin değilim ...

      Sil
  13. Cevabınız için teşekkürler.Bu soruyu sormamdaki amaç bahsettiğiniz rakamların çok çok büyük olması.bildiğim kadarıyla 1 crore 10 milyon'a tekabül ediyor ve bu filmler 1 haftada 100 crore hasılat elde ediyor buda 1 milyar demek.ülkemiz sinemasının asla ulaşamayacağı rakamları adamlar haftada elde ediyor.bilet fiyatları çok yüksek olursa hint nüfüsunun büyük bir bölümü fakir olduğu için filmlere gitmeyecek ve bu rakamlar asla gerçekleşmeyecek.Ama adamlar akıllı bilet fiyatının olabildiğince az tutup büyük bir çoğunluğun sinemalara gitmesini sağlayıp olabildiğince büyük hasılatlara ulaşmışlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu son bahsettiğiniz inceliği bir salman khan yapıyor diye biliyorum sektörde. Bilet fiyatlarını minumum seviyede tutuyormuş. Fakat diger yapımcıların böyle bir hassasiyeti olduğunu hiç duymadım. Dhoom 3 filminin en ucuz bileti 17 dolar falandı. 100 rupi, 2 dolar bize ucuz gibi geliyor ama genel olarak bilet fiyatları pahalı olduğu için yapılan bir kaç eleştiriye denk gelmiştim. Yorumlarda çok ilginçti. Özellikle ailecek ayda iki filme gitmek mucize gibi diyordu biri. Bu duruma rağmen çok ciddi rakamlara ulaşıyorlarsa valla helal olsun

      Sil
    2. kısa bır bılgılendırme yapmak ıstıyorum..hındu pra bırımı degerı hakkında..10 rupe=43 krs tl...100 rupe=4.3 tl..1000 rupee=43 tl..10.000 rupe=430 tl..100.000 rupe 4.300 tl ve sızın crore dıye bahsettıgınız 1 mılyon rupe=43.000 tl sıdır..fakır bır hıntlının aylık kazancı 3000 rupeedır..oda sanslı ısenız..yanı kaba hesap 150 tl..bılet fıyatları fakır hındu halkı ıcın cok cılgın..orada bulundugum sure zarfı ıcınde 500 rupeye fılm bıletı aldıgımda hındu arkadaslar(kafayımı yedın sen cook buyuk para)dıye kızmıslardı..yanı bızım tabırımızle 25 tl..onlar ıcın cok cılgın bı para..ulkenın zengını harbı zengın fakırı ıse harbı fakır

      Sil
    3. teşekkür ederim yorumunuz için.
      Boşuna çok çok film flop olmuyor demek ki ve aslında 1 milyon rupi de abartılacak bir gişe rakamı değil gibi duruyor dünya çapında yayınlanan bir film için.

      gerçekten teşekkürler bilgilendirme için, umarım ilk soran arkadaşta yorumunuzu okuma fırsatı bulur.

      Sil
  14. evet birazcik gec yaziyorum ama olsun haha. daha bajirao mastaniyi izlemedim ama bende bajirao mastani diwaleden daha cok gise yapar diyenlerdendim. sunu söylemeliyimki dilwale berbatti fikrimce o Kadar entrika döndüki yeter artik dedim bu ne. Shah rukh'cuguma hic yakistiramadim efendim böyle bir berbat filmi. bajirao mastaniden beklentilerim var amma ve lakin isin icinde SLB olunca korkmuyo'da degilim. malum SLB'imizin filmlerin biliyoruz. Seven ölsün, ölmeyenler sürünsün. sirf bu yüzden geciktirdim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dilwale de hemfikiriz. Ve BM'den korkmakta çok haklısınız :)) Korktuğunuz başınıza gelecek, yine bol çile bülbüllü bir slb filmi olmuş bajirao mastani. ama güzel, hele de dilwaleden kat kat daha yüksek bir çıtada.

      Sil
  15. ben mi yanlış anladım dilwale ilk hafta geçmemiş mi bajirao mastaniyi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. doğru anlamışsınız ilk hafta toplamda geçmiş gözüküyor. Ama gişe savaşları için en kritik gün sayılan pazartesi Bm'nin gişesi daha yüksek. Ve 6. ve 7. gün de öyle. dilwale'nin sürekli azalarak ilerlemesi, bm'nin daimi artışı savaşın galibinin BM olduğunu gösteriyor.

      Sil