Biz Sevdik Eller Aldı: Anegan (2015)

by - Ekim 29, 2015

Hindistan’da ödül törenlerine şöyle bir dal eklense idi ‘En iyi Ölenler’, ödülün sahibi kesinkes Dhanush olurdu. Ve yine kategorinin adayları aslında kendisinin diğer filmlerdeki rolleri olurdu. Zira, kendisi bir profesyonel. 
Yıllardır oynadığı her filmde final oldu mu ölüyor. Bünyesi mi bağımlılık yaptı, yönetmenleri hep mi mazoşist tiplerdi hala bilinmemekte. Fakat -sonunda- Dhanush’un bu işten sıkıldığını ve isyan ettiğini biliyoruz.  

Bu isyanın sonucunda o artık bir film sonu ölücüsü değil, film boyunca ölüp ölüp dirilecisi. Çünkü; Anegan, bir reenkarnasyon filmi. 

Filmin insanı izlemeye itmeyen bin bir posterinden sadece biri

Filmin konusunu az yazarsam yetersiz kalır, çok yazarsam heyecanınız pırrr. Özetlersem Anegan, iki aşığın peş peşe dört hayatını anlatan bir romantik-komedi-dram-macera-aksiyon-gizem filmi. –biri bu filmi durdursun-

Bu karmakarışık konulu filmi çok beğendim ve mutlaka tavsiye ediyorum. Bu yüzden sizlerde “Aman 4 tane hikayeye ne gerek vardı, 1 tane adam gibi hikaye yazsalardı” demeyiniz. Çünkü;

1. hikaye, Dhanush’un ne kadar zayıf bir adam olduğunu gözümüze sokmak -filmdeki tabir ile bambu vücutlu- 

Çöllerde ıssız gezen bir Dhanush tanesi

2. hikaye, o zayıflıkta bile kızları peşinden sürüklediğini vurgulamak

Dhanush evladı fazla kışkırtmayalım. Kışkırtanları uyaralım

3. hikaye, Müslüm Gürses’ten bir kulunu çok sevdim adlı parçayı okuyabilsin diye

Kıvırcık saçlara dikkat çekmek maksat. Repliğe çok takılmasak

4. hikayede bıyığın kendisine ne kadar da çok yakışmadığını vurgulamak için var. 


Filmin oyuncu kadrosuna gelirsek ki Dhanush'u anladık, pekii bayan başrol kim ola ki diyenlere, 

olacaktır cevabım.

Bin bir amaçlı filmimiz Anegan, aslında mükemmel bir hint filmi olabilirmiş. Fakat iki üç nahoş durum var ki mükemmellikten iki tık aşağıya çekiyorlar filmi. 
Bunlardan ilki, filmin şarkılarının bitmek tükenmez uzunlukta olması. -üstelik şarkı sözleri bu denli cezbedici iken-

Merak etmeyiniz ama siz en kısa süren hikaye, bu minik bıyıklı ve pek volkanik hikaye.


İkincisi ise, araya serpiştirilen lüzumsuz bel altı espriler. -Hiç mi hiç yakışmıyorlar Hint kültürüne-  


****

Bu ikiliyi görmezden gelince diyebilirim ki Anegan, bu yıl izlediğim en iyi filmlerden biriydi. Farklı bir konu, özgün bir senaryo ve  tükenmeyen bir  aşk hikayesi arıyor iseniz, tam aradığınız film olabilir.

Filmin kısa bir özeti :) 

İyi Seyirler

Benzer Yazılar

19 yorum

  1. Dhanush'un daha önce hiç filmini izlemedim ama çok sempatik bir oyuncu. İzlemesem de seviyorum. Bu filmi de merak ediyordum. Teri Meri Kahaani adında bir film vardı. Konusu biraz onu anımsattı. İzleyeyim balim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teri Meri'ye benziyor gibi duruyor ama işleyişi çok farklı. İpucucuk gibi olacak ama burada kızın geçmiş yaşantılarını hatırlama ve oğlanı arama gibi halleri var. O yüzden daha sürükleyici bir film Anegan.

      Sil
    2. Öyleyse konu daha ilgi çekici olmuş. İnşallah kısa sürede izlerim :)

      Sil
  2. Bir insan ne kadar itici olabilir sorusunun karşılığı bence bu adam. Beğenenlerine lafım yok bir tane filmini izledim bu adamın o gün bugündür itici gelmekte bana :D
    Hani oyunculuğuyla bastırsa diyeceğim o filminde oskarlık bir oyunculuk görmedim ben (Zati film düğünden gelini kaçır temalıydı çok şaapmasına gerek yoktu yani :D)

    Böyle işte bu filmi de izleyeceğimi sanmıyorum ama hatırın için belki ucundan birazcık bakabilirim yinede söz vermeyeyim (Tamam ayaklarımın dibinden kalkabilirsin hani izle diye kapandın ya o bakımdan :D)

    Ay ne saçmalama günümdeymişim be hadi gittim ben :D (Nihayet dediğini duydum komşum gerçi yorumu hala yazdığımı düşünürsek bu durum imkansız gibi gelebilir ama boyut meselesi :D)

    Eğer olsun bu sefer gittim yoksa yorumum çöp tenekesini boylayacak :DD

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum kendi kendini imha etmeden ulaşmış aramıza mübarek hoo :))

      Hatır için Dhanush izlenmez ama bak hele ki bu filmi. Çok havalı ve tüm kızların peşinden koşturduğu bir filmi ^^ İçin bayılır kıyamam. Bende dhanush sevmem falan ama öyle uzaktan sevmem. Değişik konulu güzel bir filmi varsa mutlaka izlemeye çalışırım. Sen hangi filmini izlemiştin?

      Sil
    2. An itibariyle google çok bilmişine sordum uthama puthiran filmiymiş baktığım :D Yalnız o filmin bir sahnesi aklımda kalmış ki hala gülüyom o sahneye :DD

      Ben böyle beğendiğim oyuncuların oynadığı filmlerden gitmeye devam edeyim :D

      Sil
    3. Hiç duymamıştım öyle bir filmini. Popi bir filmi değil herhalde pek. Beğendiceklerinin filmi en iyi tercih olur tabisi. Risksiz seçim :)

      Sil
  3. Konu dışı ama buradan iyi ki doğdun SRK demek isiyorum. 50 yasında olduguna kim inanır? Ama bu aralar pek bi zayıf görünüyor resimlerinde. Yanaklar çökmüş. Bu dhanush da çok çelimsiz. Öyle lunaparkta asansörde kız mız kurtarıyor ama çok sıska yav...
    -nur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke bir gün geç yazsaydın, yarın birlikte kutlardık :) Salman Khan'ın dövüş sahnelerini izlerken bile abartıdan gözü dolan insanım, birde çelimsiz Dhanush'un sahnelerini izlerken kahkahalara boğulmuştum bu filmde.

      Sil
  4. Sitenizi yeni keşfettim. Galiba yazılarınızın yorumlarınızın bağımlısı olucam . Çok güzel anlatmışsınız Dhanush un halini. Bu filmi bende sevdim ama gerçekten şarkıları uzundu. Ellerinize sağlık. Kitapta yazın lütfen akıcı bir diliniz var. Gözlemlerinizde çok yerinde ve güzel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için. Valla ne yalan şu filmin bir sevenini daha bulduğuma çok sevindim ^^ Nice güzel yorumlarda buluşuruz umarım, hayırlı akşamlar ...

      Sil
  5. "Çöllerde ıssız gezen bir Dhanush tanesi" Bayıldım bu cümleye ..Cidden tebrikler canevimden vuracağınız mükemmel espri anlayışınızla Dhanush'u yorumlamanıza hayranım doğrusu.Evet zayıf ve çelimsiz olduğu genel bir görüş.Bence önemli olan o bu tipiyle yine bir başarılı bir filme imza atmış. .(Bana göre ise tipi sesi duruşu yüzü ve en önemlisi oyunculuğuyla harika :) Açıkcası konu ve işleyiş açısından tarzım değildi. Dhanush olmasa izlemezdim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederimm, çok kibarsınız.
      Koyu Dhanush sever siz bile, çok beğenmediyseniz filmin aldığı olumsuz yorumlar bayaa normal :) Hoş bence çok başarılı bir filmdi ama demek ki öyküyü sunuş şekli bir şekilde yetersiz hissediliyor.

      Sil
  6. Evet, Dhanush'a daha gerçekçi filmler yakışır. Her şeye rağmen onu görmüş olduk buda güzeldi. :)

    YanıtlaSil
  7. dhanush'un oyunculuğunu beğenmeyenlere sesleniyorum three filmini izlesinler gerçekten müthiş bir oyuncuğu var ben why this kolaveri şarkısı için izlemiştim filmini şuan hayranıyım desem yeridir,tabi sevmeyenler olabilir abartı bulanlar olabilir ama hint filmleride abartısız değil dikkatli gözle bakınca tipsizde değil bazı filmlerinde çok sempatik hatta thanga magan gibi sürekli sayfanıza bakıyorum başka film yorumu varmı diye sıradaki 3 yada maari olursa çok güzel olur devamını bekleriz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayıptır söylemesi ben 3 filmini hiç sevmiyorum ya. ilk yarısı çok hoştu ama 2. yarı ve trajik sonu ile beni benden aldı. Satamadan getirdi.
      Cık yani, 3 yazısını yazmam zannetmiyorum. Ama maari olabilir, izlemedim henüz. ama izlersem yazabilirim.
      Oyunculuğu gerçekten iyi, ona itiraz kabul edilmemeli :) Kavga sahnelerinde sıpsıska bedeni ile biraz sırıtıyor ama onu da bir şekilde hallediyor ki çokta takılmıyoruz izlerken.

      Sil
    2. aynen biraz sıska bambu vücutlu ama hintliler böyle,dans ve kavga onlar için vazgeçilmez biraz abartı olsa bile güzel filmleri özgün konuları var:)

      Sil
    3. dii mi. İster sıska ister bambu olsunlar, o uçan tekmeyi atacaklar illa, çünkü onlar Hintli :))

      Sil