Seviyorlarsa Ölsünler: Devdas (2002)

by - Eylül 15, 2015

“Çok seviyorlarsa ölsünler,  bir ömür ayrılık acısı çeksinler, Allah cezalarını versin de gün yüzü görmesinler.” Sanıyorum ki Sanyaj Leela Bhansali abimizin kafası tam olarak bu şekil işliyor. Bütün filmlerini izledim. Görkemli dansları, göz alıcı mekanları ve kostümleri, afili replikleri kadar çok sevenin öldüğü,  kalanın hali yamanlı finalleriyle aklımda yer edindi.  İzlediğim filmlerinin içinde öldürmediği tek erkek başrolü Salman Khan idi. Onuda öldürmekten beter ettiydi. 

Bugünkü filmimiz, sonunu az önce öğrendiğiniz -ki zaten pek çoğunuz çoktan izlemiştir- Shahrukh Khan, Aishwaryai Rai  ve Madhuri Dixit’in başrolleri paylaştığı bir Sanjay Leela Bhansali klasiği olan Devdas. 



Filmin konusu; Paro (Aishwaryai Rai) ve Devdas (Shahrukh Khan) çocukluktan beri birbirlerine aşıktır. Aralarındaki sınıf farkı (daha çok Devdas’ın kaşı oynak yengesi, Dev’in inadı ve Paro’nun gururu) ikiliyi birbirinden ayırır. Paro’yu istemediği bir evliliğe, Dev’i kötülüklerin anası içkiye sürükler. 

Henüz izlemeyen arkadaşları fikir edinmek adına son paragrafa uğurluyorum. Filmi izlemiş arkadaşlarla dedikodu masasını açıyorum.

Neleri Sevdim?


-Aishwaryai’yı izlemesini. Turta desenli benekli makyajı ve bazı bazı vesikalık çektirirmişçesine sahte gülen hallerini rağmen. 



Güzel kadın, güzel gözler, yerini bulan replikler.


Aldı.

-Görkemli dans sahnelerini.  Bu konuda hepimiz hemfikirizdir sanıyorum. Ki Silsilat, Maar Dala, Dola Re gibi görkemli şarkılar kadar danssız müzikler de çok güzeldi. 'Zalim sevdiğim çok kalpsiz' diyen Bairi Piya misali.  




-Ahenkli replikleri.  Bu emmi, Dev'i içkiye ve gece alemlerine alıştıran zat olduğundan şahsına sinir oldum. Ama kafiyelerini dinlemesi pek keyifliydi. 

 


Repliklere girmişken biraz uzun kalalım. 

Fala inanma falsız da kalma adlı hikayenin hazin öyküsü için 1. resmi,


Evlendi.


Filmin savunuş tezini görmek için 2. resmi,

Yaşayamadılar.


Kızını yalan yanlış inançlara sevk eden annenin derin ahları için 3. resmi inceleyiniz. 


GELMEDİ - EVİ TERK ETTİ - ALKOLİK OLDU - ACILAR İÇİNDE ÖLDÜ.


-Ve ağlamaktan böğrümün şiştiği final sahnesini. 

Geldi...


Neleri Sevmedim?


-Abartılı sahneleri.  Sevdiceğine konan sinekten acı intikamını alan Devdas ve hemen bir sahne öncesinde Paro'nun sineklerle olan imtihanı ve tırtımın tırtı. 

Elleriyle everdi.

Yalancının mumu bile yatsıya kadar yanıyor iken Paro'nun sönmeyen mumunun hikayesi. 

Başaramadı.

 -Kötülerin cezasız kalışını. Fitne çıkarmaya her yeltendiğinde kaşı 3 metre havalanan yenge olsun, pos bıyıklı üvey evlat olsun kötüler hep kazanan taraf oldu. Bir kerede kötüler ölsün be Sanjay abiciğim.



****

Son Paragraf; filmi benim için özel kılan Aishwaryai’nın güzelliği, destansı danslar, Chandramukhi’nin sabrı, çaresizlik duygusunun böylesi güzel işlenişi ve final sahnesidir. Bunların haricinde, öyküsü fazla kasvetli, aşırı hüzünlü ve bir kere izleyip ikilemeyeceğim bir Shahrukh Khan filmidir Devdas. Bu yüzden herkeslere değil sadece dram, ihtişam ve Aish sevenlere tavsiyedir. 

İlk defa izleyecek arkadaşlara şimdiden iyi seyirler dilerim. İzlemiş olanlara ise soruyorum. 



Benzer Yazılar

22 yorum

  1. Yav ben bu filmi tamamlayamadım ya, dediğin gibi çok kasvetliydi dram severim ama filmin havası bir türlü beni içine almadı ''Senin gibi seyirciye ihtiyacım yok'' dedi nomıssız :D

    Yine ve yine gece olduğundan mütevellit kısık kahkahalar eşliğinde okudum yazını ellerine sağlık komşum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ohoo ilk yarıdan için bayıldıysa finale kadar ne hallere düşerdin düşünemiyorum bile. Demek seni içine almadı film hee. öyle yaramazlıklar yapar kareta arada affetçen ablası önümüzdeki maçlara bakicen artık :)

      --sende yaz birşeyler canısı, bizde gülelim geceli gündüzlü.epeydir yazmıyorsun. bu ara yok mu sakarlıklar neyin :)

      Sil
  2. Madhuri zaten madhuri sözüm yok ama Aishwarya gercekten çok iyi dansediyor. Bkz. Bunty aur b. deki kajra re isimli item song. Mesela kareena Düğünlerde çiftetelli oynaYan hanım teyzeler gibi dansediyor. Olacak o kadar da oya basar ın abartılı oynayan bir tiplemesi vardı. O da olabilir :) anushka nın Dansı da öyle.
    Dola re de filmdeki favori şarkımdı. Film hakikaten fazla kasvetli ve karanlık gelmişti. Ben hayat kadını temalı filmlerden Umrao Jaan ın daha iyi oldugunu düşünüyorum- abishek in odunumsu oyunculuğuna Ragmen.
    Ha bir de srk nın forvet oyuncusu gibi sac modeli var ya, elime tel toka alıp o Saçları gözünün önünden çekesim geliyor. Rnbdj deki inek yalamış modeli gibi de değil tabi :) sanırım en çok yakışan saçlar don daki uzun arkadan bağlanmış hali.
    Velhasıl dediğin gibi devdas Hint filmi izlemeye yeni başlayanlar için çok uygun olmasa da orta ve ileri seviyeler için izlenebilir bir film :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ha ha ha ama süper dedin şimdi sen. Bir de aradan göbeği sarkıyor Kareena'nın tam çiftelli modeli oluyor o vakit :)
      Hayat kadını temalı filmleri topyekün sevmiyorum ben. Onçin Umrao Jaan beni çok açan bir film değildi sanki.
      Don konusunda hemfikiriz. Uzun saç arkadan küçük kuyruk en iyisi. Ama forvette fena değildir hani. Hem arada rüzgar üfürüyorlar o saçlara, daha romantik olsun diye. İşe de yarıyor gibi gibi.

      Velhasıl, güzel yorumdu adsızcığım. yine beklerim neşeli yorumlarını :)

      Sil
    2. My name is 'nur' and i m not a terrorist ;)
      Sevgiler

      Sil
    3. Neşeli yorumlarını bekliyorum dedim ama bu kadar çabuğunu beklemiyordum. Teşekkürler nur'cum güzel yorumların için...

      Sil
  3. Çok ama çok güzel bir inceleme yazısı olmuş canım.Senin film önerilerin benim için değerli.Bunu da aish seven biri olarak mutsuz sonları sevmesemde izleybilirim sanırım.Ellerin dert görmesin ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çooook teşekkür ettim canısı ^^ Aishwaryai için değer inan ki izlemeye. Dansları, boncuk boncuk gözleriyle, inci gibi ağlamasıyla büyülüyor insanı izlerken.

      Sil
  4. Ama çok acıklıymış yaa, izleyemem ki ben bunu =/ En son acıklı olduklarını bildiğim halde fanaa ve ghajiniyi izledim. İkisii de izlerken benim iki gözüm resmen tazyikli çeşme zaten, bi de okulda pat diye arkadaşlarıma ama o niye öyle bitti ki yaa diye sorup duygusal moda geçiveriyorum, çok etkisinde kalıyorum, bi de bollywood sinemasi gerçekten çok gerçekçi oluyo, böyle mümkünse hiç bi iyinin ölmediği, fazla da acı çekmediği, musmutlu filmler izlemem lazım bi tek, çünkü ben romantik komedilerde bile ağlayan bir insanım =(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Madem öyle zaman seni bir önceki yazıya uğurlayayım ben - mutluluk veren filmler listesine- Çünkü, devdas iyilerin başına türlü türlü felaketlerin geldiği, kötülerin ortalıkta köh köh gezdiği bir dram filmi. Kıyma gözyaşlarına :)

      Sil
    2. Onlar zaten izlenme listemde birinci sırada bile =) Yok artık dram olduğunu bildiğim film izlemem ben. dramsa bile en azından sonu mutlu bitsin yani, yoksa dediğim gibi çok kötü oluyor =/

      Sil
    3. O vakit musmutlu seyirler dilerim sana ^^

      Sil
  5. Ben izlerken hem sevmiş hem de sevmemiştim.Sevmiştim çünkü güzel sahneleri ve replikleri vardı, sevmemiştim çünkü uzadıkça uzamış, dramın en dibine vurmuştu. Yine de her şeye rağmen sevmiştim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen hemen aynı hislerle izlemişiz. Ama günün sonunda sevmediğim bir film oldu benim. Çünkü Shahrukhlar ağlamasın diyorum, kıyamıyor insan izlerken.

      Sil
  6. Bu filmle çok talihsiz bir gece geçirdim yahu, filmin görselliği kalitesi replikleri herşeyi müthiş müthiş olmasına da o zaman ki imkanlarla pc ekranından gecenin çok geç bir vakti, sıcak yaz gününde küçük bir odada yerimden hiç kalkmadan izlemiştim, filmin sonuna doğru Devle birlikte bende ölüyordum az daha :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ha ha halinizi düşünemiyorum bile. Koskoca 3 saat :)) İyi, sabırlıymışsınız ben genelde bölerek izlerim filmleri.

      Sil
  7. Filme başladım srk un ingiliz tipini görünce böğrümden bi böğ sesi geldi önce susturdum onu,aish in bitmez tükenmez gurur ikinci bir böğürtüye sebep oldu onu da susturdum,srk un çaresizliği ve elleriyle kızı gelin etmesi allahım bayılazaaaam dedirtti ama sabrettim neden çünkü madhurim gelecekti...ne asil b kadınsın be madhuri..maar dala da mum sönene kadar bekleyen adama o kafasıyla yaptığı "hadi benimki geldi şimdi toz ol "hareketine bayılıp o 3saniyelik yeri başa sarıp sarıp izlediydim.filme dayanma sebebim oldun.�� bloğun çok güzel sık sık güncelle lütfen❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmin çok abartıların dibinde yüzen sahnesi vardı ama yinede hiç böğğ sesleri eşlik etmemişti bana :) bir tek işte o sinek avlamacalar, yüze yara bırakmalar falan höh dedirtmişti. Madhurinin çok başka bir havası var. Dansı, gülüşü, Paro ile laf sokuşmacaları ve o konuşan kaşlarıyla filmin gizli kahramanıydı gerçektende.

      Çok teşekkür ederim güzel yorumun için ^^ Hayırlı Akşamlar ^^

      Sil
  8. Bu filmi depresyonda iken izlemiştim Shahrukh'un o alkolik olmaasını izlerken çok fazla fazla kötü olmuştum sanki orda ben vardım buda etkiledi ve film süperdi gerçekten ♥♥ Yorumlamanız gerçekten etkileyici aynı şeyleri düşünmüşüz izlerken :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tam zamanında izlemişsiniz. Depresyon depreştirici bir yanı var filmin doğru :)
      kibar yorumunuz için teşekkür ederim, iyi günler...

      Sil
  9. Ben ShahRukh fanıyım ama ne Madhuri yi ne de Aishwarya yı çok çok severim.Ama film harika denebilecek kadar güzeldi.Sizin düşüncenizin aksine bana hiç kasvetli gelmedi.Film çok başarılı ve izlemeyen arkadaşlara şiddetle tavsiye edebilirim.Hayatımda izlediğim en güzel filmlerden biriydi ve çok başarılıydı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu yüzden yorumlar candır işte. Genellikle yazının karşıt düşüncesi yorum yazmaktan çekinildiği için bu yorumunuzu görüp sevinecek pek çok Devdas sever olacaktır.
      -geç onayladığım için kusura bakmayın, bu ara tüm yayınlar aksadı.

      Sil