Eskilerden Tontik Bir Film - Mr. İndia (1987)

by - Eylül 30, 2015

Geçmiş kurban bayramınız mübarek olmuştur, büyüklerin ellerinden küçüklerin gözlerinden öpülmüştür diye umuyorum. Bayramda tatlıya doymayan var ise diye tatlı mı tatlı, sevimlilik abidesi bir film tavsiyesiyle geldim bu hafta:  Mr. İndia (1987).



Yayınlandığı yılın en sevilen filmlerinden biri olmuş Mr.İndia. Benimde gönlümü çok fena çaldı. Eski filmlere olan düşkünlüğümü bir kez daha pekiştirdi. 
Filmimizin konusu şöyle; Görünmezlik icadının peşindeki bir kötü adam, Mogambo,  Hindistan’ın anasını ağlatmaya yemin etmiştir. Onun, kararlı planına karşı koyabilecek tek isim, evsiz çocuklara düşkünlüğüyle bilinen görünmez kahraman Mr. İndia (Anil Kapoor)dır. 

Afişi insanı hiç mi hiç cezp etmeyen filmimiz, aslında pek sevimli bir olay örgüsüne sahip şirince bir film. Ve özellikle eski filmleri izlemeyi seven Bollywood tutkunlarının mutlaka izlemesi gerek. Çünkü; 


- Sridevi, şahanemsi tatlılığı



ve muhteşem gardırobu ile film boyu bizlere eşlik ediyor. 



-Özellikle Hawa Hawai şarkısı başta olmak üzere, filmin şarkıları* çok cici. Biraz uzuncalar gerçi ama yinede cici kalmayı bir şekilde başarıyorlar. 

-Havada Yeşilçam kokusu var. Özellikle ilk yarının bol çocuklu sahnelerinde.  



-Kötü adam Mogambo rolünde çok tanıdık bir sima sizi bekliyor. 

Sanmıyorum bu kadar kötülüğün bana yeteceğini!

-Bir kol saatinin gücünü asla hafife almayın!



-Vermiş olduğu mesaj çok anlamlı. Damağınızda kalan tatta öyle. Hint filmlerinin sosyal mesajlarını güldüre eğlendire içimize işletme şekline gerçekten hayranım.

Pazardan sonra pazartesi, geceden sonra gündüz gelir. Çünkü hayat böyle bir şey :) 


Tüm bu olumlu yanlarına ek olarak, filmin  bazı olumsuz yanları da var. İçlerinden en rahatsız olduğum, Sridevi ile Anil Kapoor arasında geçen bol saçmalı yağmur dansı sahnesi*. İkiliden fazlasıyla itici bir performanstı. Gülsem mi uslu uslu atlasam mı bilemedim.

İkinci olarak filmin son yarım saatinde görsel efektler, bir güneşi görüp aramıza öyle geri geliyorlar. İnandırıcılık yerlerde sürünüyor bu esnada. 

Ama günün sonunda eskilerin en şükela filmi ayağımıza gelip, günümüze neşe katıyor. Eski filmlerle arası iyi olan tüm Bollywood severlere tavsiyemdir. En yakın zamanda izlemenizi ve Sridevi'ye hak vermenizi umuyorum.



İyi Seyirler

Benzer Yazılar

12 yorum

  1. Bu ablanın ayrı bir havası var sanki komşum hem güzel, hem şirin yani nasıl desem hem kadınsı hem çocuksu gibi :D

    Yalnız ben sevmiyorum bu kadar eski filmleri geçen Dilwale Dulhania Le Jayenge filmine baktım film sarmasa hemen kapatırdım gibime geliyor :DD Ama ne hkmetse Yeşilçam filmlerine bayılıyorum :DD

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak sennn DDLJ'i beğenmedin mi yoksa?? Gelmiş geçmiş en iyi romantik komedisini Hindistan'ın. Eğer o bile sarmıyorsa bu hiç sarmaz seni. Şans vermene gerek yok komşucum.

      Çok doğru tarif çocuksu bir kadınsılığı var Sridevi'nin ^^

      Sil
    2. Yok yahu filmi yalayıp yuttum o ayrı ama dayanamadığım şey emminin kıyafetleriydi ama Allah için Kajol ablanın kıyafetlerini çok beğendim özellikle beğendiklerim var ki çok yakışmıştı hatuna :D

      Bir de SRK amcanın piyano çalma daha doğrusu çalmaya çalışma sahnesinde gözümden yaş gelesiye güldüm tabii sonra gösterdi maharetlerini o ayrı.

      Yalnız kızın babasının aşklarına son dakika inanması da çok saçma geldi. Hani hiç belli etmedi hep karşıydı sonunu bilmesem mutsuz sonla bitecek bu film derdim o derece :D

      Ay ne çok konuştum seni görünce dilim açılıyor ya hu içimden mahalle kadını çıkıyor bir daha ki sefere çekirdeğimi de alıp geleyim :DD

      Sil
    3. bak az kalsın bir kez daha yüreğimi ağzıma getiriyordun :)) kıyafetleri kötü sayılabilir ama ne yapcan o dönemin özenti modası öyleymiş. mesela yıl olarak daha eski idi ama Mr.İndia'da Sridevinin elbiseleri çok güzeldi dönemine rağmen.
      filmin her saniyesine ayrı bayılırım gerçi ama piyano sahnesi de çok güzeldi.

      Sen çekirdeklerini al, bende sana çay demleyeyim tadına tat katalım muhabbetimizin :)

      Sil
  2. Şu paylaştığın resimlerden bile meraklandım.İzleyeceğim :))

    YanıtlaSil
  3. Sridevi yi en son english vinglish de izlemiştim. Bu hindistan insanları 40 tan sonra gençleşmeye başlıyor- bkz. Kajol, khan lar...Bi amitabh bachchan yaslanmış herhalde.
    Bu arada anil kapoor u, mission impossible 5 filminde oynadıgı kartoloz playboy rolünden dolayı esefle kınıyorum. Ben olsam öyle bir Rolü oynayıp ülkemin erkeğine laf ettirmezdim. happy new year izleyip Hint erkeği nasıl efendi, calışkan, zeki, çevik ... Vs olurmuş ders alması lazım :)
    Bu filmi de listeye ekledim :)
    Bir sorum var: drishyam ı izledin mi? Hindi olan degil ki o zaten henüz yayınlanmadı galiba.
    Nur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten eng-ving ile bu filmi peş peşe izlesen aradan sadece 10 yıl geçmiş zannedersin. O kadar usul usul yaşlanmış hatun. Amitabh bachcanda artık bir zahmet yaşlansın :))
      Anil Kapoor filmlerini çok izlemedim ama zihnimde çapkın bir anil kapoor imajı var nedense hep :)

      Hindi olanın altyazısı çıkmamış henüz. mevcut Drishyamı da izlemedim. Sen izledin mi? Çok metini duyuyorum ekşina hazır hissettiğim bir ara inşallah izlemeyi düşünüyorum.

      Sil
  4. Imaj dil dhakna do da tavan yapıyor :) ben ilk Çekilen drishyam ı izledim. Biraz gerim gerim geriliyorsun ama gayet başarılı bir senaryo. Alışkın olmayınca aksanları farklı geliyor biraz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aksanlara Dhanush ile Dulquer Salman sağ olsunlar alıştım artık :) En yakın zamanda izlerim bende umarım.

      Sil
  5. izlediniz mi bilmiyorum ama magadheera için ne düşünüyorsunuz?
    özellikle ram charan oyunculuğu ve karizmasını övenler var kararsızım izlesem mi bilemedim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğiniz filmi izlemedim. Aslında hiç bir Ram Charan filmini izlemedim daha önce. Eğer bu filmi izleyipte severseniz, tavsiye etmek için tekrar uğrarsanız belki bir siftah atmış olurum sayenizde.

      Sil