Piku (2015)

by - Temmuz 30, 2015

2015'in en çok beklediğim filmlerinden bir tanesi Deepika’nın son filmi Piku idi. Uzunca süren bir bekleme sonrası Piku, türkçe altyazılı Bollywood dünyasına geçtiğimiz hafta teşrif etti. Öyle uzun bir zamandan beri bekliyorum ki kendisini, geldiğinde beklentilerim tavan yapmış, heveslerim söneyazmış halde idim.  İzledim, rahatladım. Çoktan izlemiş olanlar,  izlemek isteyen ya da Pikuu?? diye ekranları başında bakakalan herkesler için hızlıca filmin hasbihaline geçiyorum.


Ne Bekliyordum? / Ne Buldum?


Konusu: Filmin afişine bakınca babalı-kızlı yol hikayesi, şoför yolcu aşkı olursa Şam’da kayısı’yı tahmin etmiştim.  Beklediğimi bir güzel buldum varan biir.




Oyuncular:  Deepika Padukone, İrfan Khan ve Amitabh NasılOlsaSoyadınıHepYanlışYazıyorum   olunca birbirinden hoş, kaliteli performanslar izlemeyi bekliyordum.  Beklediğimi  fazlasıyla buldum varan ikii.

Bu sahnede İrfan'a acımaya henüz başlamıştım :) 


Görsel Detaylar;  Yol filmi olunca ‘ay keşke bende şurada geziyor olsam’ dedirtecek güzel manzaralar bekliyordum. Beklediğimi kısmen de olsa buldum. Biraz daha olsaydı olurdu hanili varan üçççç.

Özellikle şu sımsıcak İstanbul günlerinde bol bol 'soğuk memleketlere benide götürün' dedirtti. 


Aşk;  Romantik sahnelerde İrfan ve Deepika'nın iyi bir kimya tutturacaklarını ise hiç beklemezdim. Beklentimden çok farklı olarak sevimlicek bir uyum buldum ki etti mi bize alasından sürpriz varan dörttt.   

İrfan ve Deepika sevimlilikten ölürken :) 


Detaylar;    Filmin fragmanından   “Yaşlılarda Sindirim Sistemi ve Çocuklarına Yansımalar” adlı bir temanın bizi beklediği belliydi. Ama işlerin bu denli b*ka saracağını beklemiyordum. Küfür etmiyorum çok ciddiyim.  Sen misin beklemeyenli beşinci ve son varanımız; KABIZ.

Hakikaten pes!

Filmin her diyaloğu, gerçekleşen her bir olay tanesi Amitabh'ın -filmdeki adını hatırlayamıyorum- kabzına bağlanıyor ki bu konuda İrfan'a katılarak şu soruya sorduruyor biz izleyicilere. 




Bu soru kolay oldu, cevabı hemen tahmin ettiğinizi sanıyorum.
Kabızın gücünü biraz daha zorlayarak,   Deepika ve İrfan arasındaki flört sahneleri bile bu malum konudan nasipleniyor dersem tepkiniz ne olur acaba :) 




Varangillerimi toparlar isem Piku, tüm bu kabızım, kabızsın, kabız olmuşlar muhabbetine rağmen sevimli bir yol filmi. İzlerken sizi gülümseten, öğreten, Piku'nun sabrına şaşalatan, akıp giden cinsten.  Sıcaktan eriyip solduğumuz şu günlerde tavsiye film arayan herkese önerilir. 


****
İyi Seyirleriniz Olsun



Spoiler 
Piku ile Syed arasındaki 'özgür ilişki' şahsımca filmin tek kusurudur. Hem Batı medeniyeti ölçümüz değil diyerek efelenip hemde Batı mantığı bir özgürlük tanımlıyor olmak ne derece tutarlı ki!

Benzer Yazılar

12 yorum

  1. Ben bu kadına gıcığım ya niye bilmiyorum ama Amerikan tarzı Hint filmlerinde genelde bu kadını gördüğüm için sanırım.

    Muhtemelen soy adını benim de yanlış yazacağım hatırına izleyeyim diyeceğim ama yok ya kabızlık falan hiç çekilmez şimdi. Hele de kabız olursam hiç hiç çekilmez :DD

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haha öyle deme bak bir sürü tüyo veriyorlar filmde, asıl o durumda iken izlemenin faydası olur :)
      Deepika'nın oynadığı filmlerde bir başkası oynasaydı belkim bende kızgın olurdum. Ama kendisine pek kızamıyorum. Oyunculuğuna ve güzelliğine bayıldığım Om Shanti Om filminin yıllardır geçmeyen etkisi olsa gerek.

      Sil
  2. Bu filmi izleyip de beğenenler genelde Deepika sevenler oluyor. Hani insan sevdiğinin elinden zehir olsa yer içer ya o hesap. Genelde bakarsanız izleyenlerin %90ı beğenmemiştir bu filmi ve hatta dayanamayıp kapatan bile var. Ben de beğenmeyenlerdenim. Bence çok soğuk bir film olmuş ve izlerken "Bu muymuş deepika padukoneun en iyi performansı" dedim. Vizyona girdiğinde çok abartılmıştı bu film belki de o yüzden sevmedi sevemeyenler. zaten içinde bu kadın olup da abartılmayan bişey görmedim

    Filmi sevmesek de sizin yorumları sevmemek mümkün değil elinize kolunuza sağlık =))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmi ilk teklif edildiği üzere Parineeti Chopra (tipitip mimiklerini yanına alarak) çekseydi, bir tık daha az severdim filmi şimdi kabul ediyorum :) Ama filmin hakkını yiyemem. Yol filmlerini, günlük hayatın akışını anlatan sade filmlerini izlemeyi seven kitlenin her halükarda beğeneceğini düşünüyorum. Hee Deepika'nın en iyi performansı mıydı, yok canım daha neler. Kim demişse fena sallamış :) -En iyi performansı 3 bahar önceydi bence- Hint medyasının film yorumlarına pek güven duyulmaz zaten, nabza göre şerbet dağıtmada pek bir ustalar.

      Ben teşekkür ederim, yorumlarınız kıymetlimizdir :)

      Sil
  3. Filmi 3 güne yayarak izledim, sıkılmadım hatta bol bol gülümsedim. Bir önce izlEdiğim film Umrao Jaan'dı. Oradaki masalsı hikaye ve sahane kostümlerden sonra- aishwarya yine göz kamaştırıyordu- bu film çok basit geldi. Müzik yok dans yok abartılı aşklar, kavgalar yok. 2 depo benzin parasıyla film yapmışlar; ama yine de sempatik bir film olmuş- gaita betimlemelerine ragmen. Deepika hayranı değilim; irrfan khan ya da artık sadece irrfan ı uyuz, amitabh uncle ı da çoğu zaman itici bulurum ama bu filmi total olarak sevdim. Yani herkes rolünün hakkını vermiş. Deepika nın yerinde ben de priyanka, Katrina ya da kareena gibi birilerini düşünemiyorum. Benim tek sıkıntım sonuyla ilgili.- filmi izlemeyenler okumasın- yani sonu çok açık kalmış. Acaba ikincisini mi planladılar? Tabiiki irrfan dan srk edasıyla ilanı aşk beklemiyordum ama en azından Evlenip çoluk çocuga karıştıklarını görseydik. Bu arada calcuta daki ev çok güzeldi. Ve hatta calcuta güzel şehirmiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmin başında, hizmetçi kadın ile Amitabh tartıştılar. Kadın dedi ki; - Yok piku abla yok, ben bu ihtiyar huysuz olduğu müddetçe bu evi temizlemem. Yarın bir gün evlenirsin o zaman gelir senin evini temizlerim. .. Vee baba öldükten sonra bahçede ikili badminton oynarken aynı kadın temizlik için pikuuu bacııı diye ses eder. Piku'da der ki gel hemen yarın başla çalışmaya. ** Ben bu senaryoyu aaa evlenmişlerr o zaman diye yorumladım. Hatta detaydan anlamamızı sağladıkları için çok bile hoşuma gitti. Yanii, cık devamının geleceğini zannetmiyorum. 3 güne yayınca o diyaloğu unutmuş olabilirsin yada hassas bir çeviri ile izlemediysen dikkatini çekmemiştir.

      Anushka'yı Piku rolünde hayal etmek biraz zor oldu. Çok az filmini izledim kendisinin arkasından kötü konuşmak istemiyorum ama sanki mimik yetmezliği çekebilirdi Piku için. Onun güzel ve huysuz kadın portresi fazla hırçın kaçabilirdi gibi gibi.

      Bak üç oyuncusuylada hoşlaşmadığın halde iyi ki izlememişim dememişsin buda bir artısı olsun piku'nun. Calcutta gerçekten güzel bir şehirmiş ama bir ara gezip görmeden filmi bitirecekler diye endişelendim :)

      Umrao Jaan'a gelirsek; Sanırım ben onu 2 yaz önce izledim. Konusu biraz sürpriz olmuştu ve beğenmek ile beğenmemek arasındaki uzun ince bir yoldaydım. Nereye vardım inan bilmiyorum. Aklımda sahne, replik, dekor hiç bir şey kalmamış. Bu zamana kadar tekrar açıp izleme ihtiyacı hissetmediğime göre çokta etkilenmemişim diyebilirim.

      Güzel yorumunuz için çok teşekkür edip, gecikme için tekrar özür dilerim. Hayırlı günler...

      Sil
  4. Pikuyu anushka oynasa nasıl olurdu ne dersin? Dün uzunca bir yorum yazmıştım filmle ilgili ama sanırım silindi gönderemedim. Film hoş ama haftaya izlediğimi bile unutacağım türden. Bir önce izlediğim film Umrao Jaan dı. Dekoruyla kostumleriyle, aishwarya nın güzelliği ile -abishek in odunsu performansına ragmen- çok etkileyici bir filmdi. Pikuda ise Dans yok müzik yok, 2 depo benzin parasına film çekmişler. Ama izlettirdi yine de. Sıkılmadım eğlendim. Tek sıkıntı sonu ile ilgili bence. Çok açık kalmış. Devam filmi mi grlecek ki?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzun yorumunda geldi yukarıda sapasağlam duruyor :)
      Gecikme için kusura bakmayın, ayın 2'sinden beri internetten yoksun idim. Yoksa gelen yorumları bekletmeyi sevmiyorum. Piku ile ilgili yukarıdaki yoruma toplu dönüş yapayım inşallah.

      Sil
  5. ben izlediğimde amcanın evlilikle ilgili söylediklerinde yıkıldım gülmekten annemin o konuda kankisi olabilir:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onun karakterinde birisiyle gerçekten çile bülbülüm çile. Adamın huysuzluğundan izlerken bile bezdim, birde canlısı kanlısı ile evli olmak var aman Allah korusun :)

      Sil
  6. Filme ancak 40 dk dayanabildim :) Çok sıkıcı geldi bana.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zevk meselesi işte, ben hala çok sevimli buluyorum filmi. Şimdi vaktim olsada izlesem hatta :)

      Sil