Her Rahul Özeldir

by - Haziran 13, 2015

“Rahul, adımı duymuşsundur.” repliğini Shahrukh Khan'ın herhangi bir filminde mutlaka duymuşsunuzdur. Ve içinizden ne Rahul'müş arkadaş, her filminde adı var diye geçirmişsinizdir. Bugün sizlerle 'ne Rahul'müş arkadaş' sorusunun cevabını bulmak için toplandık. Karşınızda geçmişten günümüze Shahrukh Khan’ın kariyerine damga vuran -veya vurmaya çalışan- nev-i şahsına münhasır Rahul'ler;

1. Rahul Mehra (1993, Darr)

Tarihte karşılaşılan ilk Rahul örneğidir. Haşin bakışları, tutkulu aşkı ve ağaç arkalarında gitar çalma fantezisiyle tarihte önemli bir yer edinmiştir. Morlu kareli gömleğiyle, tek taraflı çılgın aşıkların moda ikonudur. Günümüzde halen etkileri sürmektedir.

İster haşin olsun, ister meşin. O kolları açmadan durur mu bizimki :) 

2. Rahul Singh (1995, Zamaane Deewana)

1995 yıllarında görülür. Akranı Raj Malhotra (Bknz; Dilwale Dulhania Le Jayenge) ile aynı döneme denk gelişi Rahul’un parlamadan sönmesine neden olmuştur. Bilinen aykırı bir özelliği yoktur.

Oda bir zamanlar Bağcılar çocuğuydu.

3.Rahul Joshi (1997, Yess Boss)

Romantik, sevecen ve annesine düşkün özelliklerinin yanı sıra patronuna yalakalığıyla bilinir. Favori sözcükleri evet patron. Favori şarkısı lütfen dinle, bana hala kızgın mısın (Suniye To). 

Ay sana kim kızsın sarı çoraplım

4. Rahul (1997, Dil To Pagal Hai) 

Tarihte bilinen ilk büyük Rahul’dür. Müzik tutkunu bir müzik yönetmenidir. Aşka inanmıyor görünse de tek yaptığı istemem yan cebime koy olayıdır. Partilerde toplantılarda git aşık ol, hadi sev birini'li şarkılar söylerken kendisine aşık olan arkadaşına a ama niye yaaa’lı tepkiler verir. Her Rahul gibi oda biraz şapşiktir. Kilometrelerce öteden duyulabilen ıslık icat etmiştir. Mucittir. “Rahul, adını duymuşsundur.” çılgınlığını o başlatmıştır.


Şapşiktir dediydim :) 


5. Rahul Khanna (1998, Kuch Kuch Hota Hai)

Çaktırmadan göz süzüşler, romantik kurlar, çalmadan oynayan romantik yağmur parmaklar ve basketbol sevdası bu Rahul’le başlar. Zıtlıklarla doludur. "Şu hayatta bir kere sever, bir kere aşık olur ve bir kere evleniriz" demesine karşın, iki kere sever, iki kere aşık olur ve iki kere evlenir.

Aşk, arkadaşlıktır. Eğer arkadaşı olmazsanız Rahul sizi nasıl sevebilir?

6. Rahul Raichand (2001, Kabhie Khushi Kabhie Gham)

Düşünmedim baba sadece sevdim, sadece sevdim dedikten hemen sonra gözlerini buğulandırıp boynunu klasik 40 santim açısıyla bükünce beni kendisine oracıkta aşık etmiştir. O gün bu gündür bitmeyen sevdamdır. Favori Rahul'ümdür. Ailesine ve dadısına düşkündür. Dadı sever yapısı, gönlünün sultanını bulmasına büyük katkı sağlamıştır.


                "Seviyorum ama kimi, En tatlı birisini, Nasıl anlatsam sana, Rahul geliyor baksana"
           
               
"Çokta mütevazidir"

7. Rahul Mithaiwala (2013, Chennai Express)

Tarihte görülen son Rahul örneğidir. 2013 modeldir. Günümüz teknolojisiyle özel olarak donatılmıştır. Dedelerinden kalan romantik geni serseri bir eda ile taşır. Bayat espriler yapar, göle düşmek üzere olan arabaları uçarak durdurabilir, 66789 tane adamı tek başına yere serebilir çünkü Meenama ona göz kırpmıştır. Rahul'dür ne yapsa yeridir, gönlümüzde yeri ayrıdır.



***


Shahrukh Khan'ın kariyeri boyunca karşılaştığımız Rahul örnekleri 2013'te sona eriyor. Şimdilik ufukta yeni bir Rahul gözükmüyor. Gönül ister ki daha nice güzel Rahul'le tanışalım. Çukur gamzelerde seyfi sefa edelim. Ya da uslu bir seyirci olup elimizdeki Rahul'leri tekrar tekrar izleyelim.

Ben bu gece Bollywood'a tüplü dalış sebebim olan 6 numaralı Rahul'ü seçiyorum. Sizin en bir sevdiğiniz Rahul karakteri var mı? Var ise hangisi, ıssız bir adaya düşseniz hangi Rahul'ü yanınıza alırdınız, meraklardayım. Öptüm hepinizi. Rahul'ler öpsün sizi J

Not; Shahrukh Khan'la ilgili diğer yazıları okumak için buraya, Yes Boss film yorumu için buraya ve Hint Klasikleri serisinin diğer yazılarını okumak için buraya tıklayabilirsiniz. 

Benzer Yazılar

16 yorum

  1. Yaa ben bu yazıya bayıldım.Aynı düşüncelerdeyiz.Film daha başlamadan kesin ismi Rahuldür diyorum artık :D
    Bunların içinden ben de 6 numarayı seçerdim.Sevdiği kız uğruna neler yaptı adam.Tam Türk kızlarının hayalindeki profili çizmiş resmen.
    Kuck Kuch hota hai'deki Rahula da gıcık oluyorum ben bir taraftan.Kız anca güzelleşince geldi sevdi resmen.Gönül isterdi ki iç güzelliğini görsün.Aslında hayatın özünde de bu var ama insan yine de bir uyuz oluyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten mi Anjali sever rahul'u sevmiyor musun? Ama ne yapsın yaa o da Tina'ya aşıktı. Başı bağlıydı, gözü kördü ne biliyim kısmet değilmiş :)) (ben onuda çok seviyorum Rahul'üme demesen öyle ablası ??)
      kabhie khushi'de hem hayallerimizdeki profili çizdi, hem kalbimizi cozurt diye çizdi. O Rahul'e olan aşkım hala ilk günkü gibi taptaze :)

      Sil
    2. Ben baya fanatik kajol-shahrukhçu olduğumdan istiyorum ki direk onlar bir arada olsun :) Bir de ben hani başroldeki kızların sonradan güzelleştiği filmlerdeki olaya sinir oluyorum.Kız yanı başındaydı ama güzelleşince sevdi.İçinin güzelliği solda sıfır eğer dışın güzel değilse görüşü beni hoşnut etmiyor sanırım :) Ama bu tip senaryoları seviyoruz biz ya:) Kız güzelleştiği zaman bi apışıp kalıyorlar ya.orası çok zevkli oluyor :)
      Kuch kuch'daki Rahul ü de severim ayrıca.O kavuşmalarında ki sahnede az ağlamadım:))

      Sil
    3. hay hay parazit istemiyorsun arada, iyi ediyorsun. Her filmlerinde böyle dilwale dulhaina'daki gibi sırf ve sırf ikilinin aşkı olsa keşke. Bakalım 2015 model Dilwale'mizde yola çıkmış gözümüz aydın, darısı onun başına :)

      Mutluluk gözyaşları onlar Çalıkuşum, yıllar yıllar sonra büyük buluşma anca gerçekleşince insan tutamıyor gözyaşlarını, bende ağladıydım o sahnede :)

      Sil
  2. Neden bilmiyorum, bu adamı acayip karizmatik ve çekici buluyorum. Yani normal hayatta karşıma çıksa, böyle bir bakış atsa... Gerisini getirmeyeyim neyse :)))

    Aradaki yorumlara koptum yine, bitanesin! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay ilahi çünkü çok karizmatik ve çekici de ondan hemide 50 yaşında :) Bak şu an Bulgaristan'a gelmiş, şöyle bir elli adım daha gidem Türkiye'deki hatunları da sevindirem demez bir. Biz anca uzaktan bakışalım beyefendiyle :((

      Sil
  3. Hangi Rahul bilmem ama seni beni kopturduğunu gece olmasa ve şuan bizimkiler uyuyor olmasa kahkaha atacağımı biliyorum. Yazıların o kadar eğlenceli ve komik ki yorumu bitireyim bi koşu gidip tekrar okuyacağım hahhahah

    Şimdi ne yalan söylesem bilemediğimden doğruları söyleyip kurtulacağım :D İlk dört Rahul'u tanımıyorum (utançtankıpkırmızıolanifade) Diğer üçünden ise altı numaradaki başlarda biraz ezik gelmişti ama sonradan toparladı gerçi ben çoğunlukla kajol ablanın oyunculuğuyla mest olduğum için o Rahul arada kaynadı :DD

    Yedinci ise beni gülmekten öldürmüştür. Hala bazı sahneleri aklıma geldikçe gülümserim ve filmi izleme isteğim gelir.

    Böyle işte canım nevi şahnısa münhasır olarak yazdığın bu postunda her zamanki gibi hem gülümsetti hem de öğretti. Emeğine düşüncelerine sağlık <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir Shahrukh Khan filmi izlerken shahrukh'un arada kaynaması :))) pek mümkünlü bir durum değil benim için.
      2 ve 3 o kadar popüler değil zaten.
      4. Rahul iyidir hoştur ama filmi sıkıcıdır onçin sana illede tanış diyemiyorum ama youtube amcaya bir "Pyaar Kar" yazıp kendisinin ultra sevimli git aşık ol şarkısını dinleyebilirsin . Hatta dil to pagal hai filminin şarkılarının hepsine bir bak derim. 'Koi Ladka Hai' ye özellikle.

      Sen sağolasın komşu güzeli. Okuyan gözlerin dert görmesin, yorum yazan klavyen toz tutmasın. Malum önümüz yaz, evin genç kızları için daha yeni toz almıştım ama yaa devri başladı, çok çok öptüm seni :)

      Sil
  4. Ben bir numaralı Rahul'a fena aşığım.. Aşkına karşılık bulamadan gidişi yüzünden midir nedir, hep farklı bir sevgi beslerim ona. Sorunlu olduğu için daha bir bağrıma basma, sevme ihtiyacı duyuyorum nedense :D En tutkulu Rahul oydu. Hangi Rahul onun kadar çılgın olabilir, kanıyla şov yapabilir, tehlikeli girdaplara dalabilir.. Diğerlerinin tek bir bakışı yetti fakat Rahul Mehra'm pek bir öksüz kaldı bu seri içinde..
    Onu saymazsak da.. Benim favori Rahul'um KKHH ve Yes Boss olanlar sanırım.
    Bi sonuncuya pek ısınamadım ama o da Shahrukh'un gül yüzü hatrına sevilir işte :)

    Yazınıza ba-yıl-dım ayrıca!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Utandım bak şimdi ben o çılgın aşığı henüz adamakıllı izlemedim. Filmin repliklerini sık sık görüp, şarkılarını hep bildiğim için uzaktan bir tanışıklığımız var Rahul Mehra ile. Filmi baştan sona izlemişliğim yok. Ama izlerim artık gayrısı ayıp olur :)
      Chennai Express'te arabaları havalara uçurtmaktan karakteri derinlemesine işlemeye vakti kalmadığı ve o gül yüzü azıcıkın heba ettiği için zalim yönetmen utansın. Daha derün-i bir Rahul işleyebilirdi.

      Teşekkür ederim, okuyan gözleriniz dert görmesin <3

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. Samimiyetine güveniyorum. Bu konuya her zaman dikkat etmelisin. Benim hoşuma gitmedi. Kimsenin de hoşuna gitmez. Yazıların biriksin seninde hoşuna gitmeyeceğini göreceksin. Linki görmemiştim. Görsemde fikirlerim değişmeyecekti.

      Sil
  6. "5-6" ayıramam birbirinden :)

    YanıtlaSil
  7. Ben Raj olanı hatırlıyordum tek rab ne bana di jodi filminden :D ama Rahul daha cool olmuş. Rahulllll (çılgın fan çığlığı) :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy Rahul da cooldur ama Rajların da yeri bir başkadır, gönlümünde 40 yıllık hatırası vardır ;) ( dilwale dulhania le jayenge... )

      Sil