Shahid Kapoor Haider Filmi

by - Mayıs 14, 2015

Bugünkü filmimiz Shahid Kapoor’un son filmi; Haider (2014). 




Haider diyorsakta kendisi yabancımız değil, Şekspirgillerden Hamlet kardeşimizdir. Shahid Kapoor hakkındaki  ‘Shahid hep tırı vırı filmlerle uğraşıyor’ imajını silmek için bu sefer çıtayı Şekspir beylere kadar çıkarmış ve genç neslin medai iftiharı olduğunu bir kez daha gözümüze gözümüze sokmuştur.

Fakat o da ne!   




Bu seferde, işin ucunu fazla kaçırarak  gerçekçi film yapmak niyetiyle kanlar, bıçaklar, silahlar, bombalar, kollar, bacaklar, taşla adam ezmeceler ile dramın dibine hiç mi hiç tahammül edemeyen ben gibi kızçeleri ekranları başında küstürmeyi başarmıştır. 



Oysa ilk yarı Haider Beyle aramız gayet iyiydi. Diyaloglardan, başarılı sahne çekimlerinden ziyadesiyle etkilenmiştim. Lakin, ikinci yarının geldiğini haber veren o melun İntermission yazısı aramızdaki münasebeti bambaşka bir boyuta taşıdı. 



Sevgili, kibar, temiz bir aile çocuğu sandığımız Kay Kay amca, kötü yüzünü gösterince bizim Haider yavrucak intikam ateşiyle yanıp tutuşur oldu. Hepimiz biliriz ki intikam denen velet soğuk yenen bir yemektir. Neme lazım sıcak sıcak yemeğe çalışırsan seni kurtlar sofrasında lime lime ederler. 



Kay Kay amca, kötü yüzünü gösterirken :) 

Sadece sıcak sıcak intikam almaya çalışsa iyi. Annesiyle arasında olan gözle görülmeyen sıfır yaş farkı yüzünden, filmin önemli bir kısmını oluşturan ana-oğul muhabbetinden hiç mi hiç etkilenmedim. 



Bu da yetmedi! Zavallı Salmancıklara etmediğini bırakmayan mahallemizin çılgın çocuğu Haider, sinirlerimi zıpır zıpır zıplattı. Malum sahneler ben gibi bir Shahrukh Khan fanının içini böyle cızlatmış ise Salman Khan fanlarının halini varın siz düşünün.


Oysa onların tek istediği Salman Khan'a benzemekti.


Haider’ın yavuklusu ile münasebeti ise ziyadesiyle üzücü idi. Pek bir güzel olduğundan nazara mı geliyor dersiniz, Shraddha? Zira bu kızı kim sevse, seveninin elinde kalıyor garibim.  



Şöyle böyle bir film idi, Haider. Beğenmedim, tavsiye etmem. Bilesiniz ki benim sevmiyor oluşum filmin kalitesini zerrece etkilemiş değil. Sağlam oyuncu kadrosu, etkileyici replikleri ve sürükleyici hikayesiyle Haider, toplumdaki önemini muhafaza etmekte. 
Ben Shahid ile dramada varım, trajediye de, savaşta olsun barışta olsun bana hay hay diyorsanız, film sizi mesut dahi edebilir. Ben gibi dram sevmeyenler uzak kalsınlar kafii.  

Büyüklerin ellerinden, küçüklerin gözlerinden öperim. Selametle kalınız. 


Doktor ruhlu adam İrfan Khan'a selam olsun.



"Pek ala, ben bu yazıyı hazırlarken  Reşat Nuri Güntekin, kulağıma Çalıkuşu’nu fısıldıyor olabilir ya da ben kendimi kitaba fazla kaptırmışımdır kim bilir "

Benzer Yazılar

4 yorum

  1. Herkes bu filmin bayıklığından dem vurup durdu. Her söze rağmen izleme girişiminde bulundum lakin sıkılıp kapattım diye hatırlıyorum hahhaha

    Zaten baş roldeki ablaya da pek ısınamadım ben. Salman neyse de SRK ve Aamirle yaşlı oldukları için çalışmayacağını söylediği için sanırım :DD

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seni sever diye düşünmüştüm oysa. Malum Shahid'le arandaki münasebet ciddi :)
      Shraddha'ya karşı özel bir sempatim yok, özel bir gıcıklığımda yok. Ama bak o konuda iyi demiş. Bizimkiler çocukları yaşında kızlarla film çekince atar geliyor bana. Bari kızlar bir durun beybabalar deyiversin.

      Sil