Ustad Hotel (2012)

by - Nisan 14, 2015

İzleyeceğiniz filmleri seçerken nelere dikkat edersiniz? Oyuncu, tür, konu, yönetmen, şarkılar? Zamanla hepsini denemiş biri olarak şu kriterde sabitlendim; filmin yayınlandığı yıl. Ve bu yıllar arasında altın yılım 2012İki üç istisna dışında izlediğim her 2012 filmine bayıldım. Anlamlı, kaliteli ve sağlam hikayeli filmlerin yılıydı bana göre 2012.   

Çok önceden duyduğum fakat elimin bir türlü izle tuşuna gitmediği Ustad Hotel’in bir 2012 yapımı olduğunu öğrenince, Ustad'ımızı daha fazla ertelemedim. Bir el-klasiko sonucoo olarak mükemmel bir film izlerken buldum kendimi.  



Filmimizin konusu şöyle; Otoriter bir babanın çocuğu olan Feyzi, yurt dışında babasından gizli aşçılık okur. Gerçek açığa çıktığında evi terk edip, geçici bir süre dedesinin yanına Ustad Hotel’e taşınmak zorunda kalır. Bu süreç boyunca dedesinden aile, aşk ve dostluk üzerine pek çok şey öğrenecektir. 

Bilge dede rolünde Thilakan,  bilgelikten nasiplenmesi gereken  torun Feyzi rolünde Dulquer Salman, Feyzinin ve bizlerin kalbini çarpacak güzel kız kontenjanında Şahane rolüyle Nitya Menon var.  Filmin kadrosu, senaristi Bangalore Days filmi ile aynı. Bangalore'u çok çok sevmiş dahi olsam, Ustad Hotel gözümde bambaşka bir film. 

Ustad'ımızı ne denli sevdiğimi sizlere kısa yoldan anlatması için 3-B sınıfından Ranveer Signh arkadaşımızı sahneye davet ediyoruz. 


İşin doğrusu filme ait gif bulamayışımda olabilir :) 

Peki nesi var bu kara kuru posterli filmin derseniz?

Bu soruyu bol replik eşliğinde cevaplayacağım. Öyle hayati-memati sahneler, kilit diyaloglar olmasalar da spoiler spoilerdir. Eğer ayak üstü spoiler yemek istemezsen son paragrafa ışınlanabilirsiniz.


-Felsefik bir dedemiz var ki kendisi  yemekler ve insanlar arasında kurduğu bağ ile beni mesh etti.  İtiraf edin bazen hepimiz birer patates gibi davranabiliyoruz.



-Gördüğünüz gibi bu filmin sakinleri Müslüman. Hindistan en kalabalık 2. Müslüman nüfusuna sahipken Müslüman cemaatin  Bollywood'da neredeyse hiç yer almaması  benim biraz kalbimi kırardı. Neyse ki kırılan kalbimi Ustad Hotel ile Malayalam camiası toparlamış oldu. 

Not; Bu sefer sahneye aşağıdaki repliği üstüne alınması için Bollywood endüstrisini davet ediyoruz.



-Feyzi ve Şahane'nin zaman zaman klişeleşen ama hep sevimli kalan hoş hikayeleri filmi sevmek için yüksek şartlı sebep. 


Feyzi, itina ile rezil olurken :)


-Bu sahne ve arka fonda çalan şarkımız; Vathilil. Sırf bu şarkının varlığından haberdar olmak gözümde filmi uçurdu gitti. Yavru oğlan kıza vuruladursun, ben şarkının melodisine, sözlerine ayrı ayrı vurgunlandım.

Şarkıyı dinlemek isterseniz  tık tık. 

Kızın o duruşu beni pek mest etmedi ama ne derler
bilirsiniz "Güzellik, görenin gözlerinde saklıdır."

-Ve ilk görüşte aşkın naif-i derin tarifi.

Gerçi insanın içinden sen daha 16- 17 yaşlarındasın, tüm hayatın ne olsun daha oğluş diyesi geliyor ama ablalık yapıp susuyorum.





-Filmin asıl kahramanları Feyzi ile Şahane'ye dönersek bu otostop sahnesi gülmekten yanaklarımın ağrıdığı bir sahne oldu. 

Yazıları okumak için büyüteç gerekebilir. Resme tıklarsanız bir tık daha büyüyecektir. Bir daha ki sefere daha dikkatli olacağım inşallah. 




-Filmin zirve sahnesine gelirsek ki bu adamla başlayan insanın boğazını düğümleyen bir hikaye. Olayların bağlandığı ve dedemizin niçin yemek yaptığının hikayesi. Altın kalpli insanların varlığından kuşkunuz varsa Ustad Hotel'i  izlemelisiniz. 

Ve bu olayın 2002 yılında yaşanmış gerçek bir hikaye olduğunu bilmek ya sizi daha iyi hissettirir ya da bir hüzün çöker içinize. 




****

Peki hiç kusuru yok muydu bu filmin? İlla ki vardı. Bir kaç mantık dışı sahnesi ve azıcık kurgunun ağır işlemesi  sorunu var mesela. Neyse ki o kadar kusur kadı kızında var. Görmezden geliverin gitsin. Anlamlı ruhu olan bir film arıyorsanız Ustad Hotel izleyin, izletin der, bu haftalık kaçarım. 

Sevgi ve sağlıcakla kalın.
İyi Seyirler

Benzer Yazılar

6 yorum

  1. ooo süper ızleyeyım bari:)

    YanıtlaSil
  2. tş ederim cnm ılk defa sen soyledın nasıl bakacağım ki bu arada Gfc den takip edersen mutlu olurum sevgiler:)

    YanıtlaSil
  3. harika filmdi ben bayıla bayıla izledim herkes izlemeli bence

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorum. İkinci kez izlediğim ender filmlerden olmuştu.

      Sil