#Mim; Eğer Bir Kitap Olsaydım?

by - Nisan 26, 2015

Birisine karşınıza çıkıp   “Benim bakkala 47 lira borcum var. 2 arkadaşımdan 25 er lira borç aldım.Borcumu ödedim geriye 3 lira param kaldı. Bu parayı borcumu ödemek için kullanacağım. 3 liramın 1 lirasını borç aldığım bir arkadaşıma diğer 1 lirayı diğer borç aldığım arkadaşıma verdim. 24 lira birine 24 lirada birine borcum kaldı. Toplam 48 tl borcum kaldı. 1 lirada bende kalmıştı. 49 tl oldu. O 1 tl nereden geldi ?” diye sorarsa en fazla bir iç-dış beyin yıkama yapar, iki sallar bir tutturursunuz. Hacı zormuş bee der geçersin. Yok ama birisi karşınıza çıkıp iç-dış gönül yıkama gerektiren bir soru sorarsa telefon jokerimi kullanmak istiyorum Kenan Bey? deyip oradan bir böbrek yoklar düşünürsünüz.

Bu hafta  Nabrut tarafından hazırlan ve sevgili D.S.K'nin bana pasladığı bir mimle karşınızdayım. Kazıkça bir mimdi. Çekimi alıp yarışmadan ayrılmayı bile düşündüm. Ama sonra maksat muhabbet, çayla bir püskevet deyip başladım cevaplandırmaya.

Eğer Bir Kitap Olsaydım;


Başlığı şöyle olurdu;   Ansızın Gelir Kalbime Sevgi Pıtırcıklarım

Nasıl Bir Kitap Olurdunuz?
Aç ve yorgun iken okunmayacak, hatta raflarda unutulasıca, bazen gudubet, bazen Pollynna’nın kayıngillerden üçüncü eltisi olacak, karakteri bol, betimlemesi az, ütopik bir dünyanın resmedildiği Çik-lit edebiyatına ait bir roman.  

Kime ithaf olunurdun ?
Yılın 8-9 günü çalışan, geri kalan hayatını arızalı olarak geçiren ne idi belirsiz Edirnekapı Metrobüs Asansörüne ithaf olunurdum.

Kapak Resmi;
Bu konuda şanslıyım. Çünkü  ruhumu eritip de kalıpta dondurmuşlar, aşağıdaki resme çizittirivermişler. 

Her bir ayrıntı hayati önem taşır. 

Önsöz'ünde bunlar yazardı;
Hayatta emin olduğum bir şey varsa, o da hayatta hiçbir şeyden emin olunamayacağı gerçeğidir. Onçin çokta takılmadan, marşa basılmadan, iki ileri bir geri yola devam güzelim. 

Arka Kapak yazısı;
Hayatı akışına bırak genç. Bırakamıyorsan elindeki kitabı bırak. Olmadı ekmeği bırak. Çünkü bu ekipte yaşamakta ölmekte, menemende sucukta ekip işidir.

ve mimimiz biter.

Kime paslıyorum? 
Çaktırararak veya çaktırmayarak bloglarını okumayı sevdiğim leydilere paslıyorum; Yeniler Kendini Hayat,  Miss Lovebird, Mel'den Notlar, Pilozof  ve Ayşe.   Ellerinizden öper hanımlar.

Benzer Yazılar

16 yorum

  1. Nihayet yarışmanın bittiğini haber eden o kulakları rahatsız edici ''Zong'' sesini duymadan mimi yaptın canım :DD

    Mim çok eğlenceliydi ya hele ithaf kısmına bayıldım hahah :D

    Seni hiç düşünmeden alır, okuya okuya ezberlerdim komşum normalde ben baktığım yada okuduğum bir şeyi çift dikiş yapmam anca favorim olacakta anca öyle yani düşün o kadar sevdim :DD

    Ellerine, hayal gücüne sağlık çok içten ve sıcacık bir yazı olmuş :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana çok yakındır yapıyorum dememin üstünden koskoca bir kandil,düğün, kına, alışveriş, temizlik toplu paketi geçti üzerimden :) İki kelimeyi düzenleyip bir türlü yayınla'ya basamadım.

      Teşekkür ettim komşu. Okuyan gözlerine muck muck.

      Alakasız ama sorayım geçen bloğunda hint replikleri olan bir yazı var gibi gibiydi. aaaaaa diye başlığı vardı. Ne oldu o yazının akibeti? Bollywood'la ilgili bir şey yazdın diye sevinmiştim. Boşuna mı heveslendirdin beni :)

      Sil
    2. Ama gözlerimiz yollarda kalmıştı. Artık sana süresi kısa bir mim paslarım bundan sonra :D

      Aslında arşivimde olan birkaç Hint filminin repliğini paylaşacaktım. O aaaa olan boyutu görme amaçlıydı. Aslında yardımın dokunabilir belki boyutu nasıl ayarlayabilirim.

      Hani sayfaya koyunca böyle okunaklı olsun resmin üzerine tıklayınca değil. Bilgin varsa ve söylersen çok makbule geçer canım :) Eğer olmazsa da replikleri koyar okuyanı da ''Resmin üzerine tıklayıp, büyültebilirsiniz.'' yazısıyla bilgilendiririm :D

      Sil
    3. Resimlerin boyutlarını bir programda kafana göre sen ayarlarsan, bloga eklerken de orjinal boyutu seçersen istediğin ölçüde yüklenmiş olur. Resimlerle oynamak için photoscape'i kullanıyorum ben. Çok basit bir kullanımı var.

      Sil
    4. bende photoscape'i kullanıyorum. İşte ben kafama göre ayarlıyorum da orijinal boyutta eklerken resim öküz gibi oluyor ben müsait bir zamanda tekrar deneyeyim en iyisi. :D

      Sil
    5. 700× 500 oranları genelde hoş duruyor. Eğer resimdeki yazılar çok küçükse Kolaj yapmadan önce tek tek birlestirecegin resimlerin boyutunu düşür. En fazla 4 resim şık duruyor.daha fazla resim kullanınca otomatikman küçük kalıyor yazılar. kolay gelsin :)

      Sil
  2. Elimde sopa bekliyordum, pasladıkların arasında ismimi göremeseydim indirmeye niyetiydim kafana :) Şaka tabii :) Ama ismimi gördüğüme gerçekten çok sevindim tatlım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumu ilk okuduğumda uykudan gözlerim kapanıyordu öyle bir kahkaha attım ki uyku muyku kalmadı. Samimi yorumun hasını yazmışsın. Çok güldüm. Ellerinden öper artık, senin yorumunu merak ediyorum mime.

      Sil
  3. Mim için teşekkürler yanıtladım :)

    YanıtlaSil
  4. Sorulara bir baktım da baya ahiret sorusu gibi geldi mübarek..Hayatımı sorguladım :) Biraz düşüneyim de en kısa zamanda yanıtlayacağım inşallah :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapana zor belki ama okuyana pek bir zevkli oluyor :) Cevaplarını merakla bekliyorum.

      Sil
  5. "Yılın 8-9 günü çalışan, geri kalan hayatını arızalı olarak geçiren ne idi belirsiz Edirnekapı Metrobüs Asansörüne ithaf olunurdum."

    Sie werden ein erfolgreiches Buch haben :)

    YanıtlaSil
  6. Salam, bu mimi çox bəyənmişdim cavabladığım zaman . Bu səbəbdən də bu mimi yazan bütün bloggerlərin yazılarını oxuyuram çünki mim özlüyündə çox maraqlıdır. Bir bloggeri bu mimdən daha yaxşı tanıda biləcək başqa bu cür həm də əyləncəli bir şey yoxdur . ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, hoşgelmişsin sefalar getirmişsin. Kesinlikle haklısın hem eğlenceli hem eğitici bir mimdi bu. Yapan hakkında çok çok tüyo veriyor. Nabrutun eline sağlık vallahi iyi aklına gelmiş :))

      Sil