Hint Düğünlerinden Dekor Örnekleri

by - Nisan 22, 2015

Hint filmleri izlerken sanmayın ki yalnızca yanı başımda hissettiğim oyunculuklar, kulağımdan girip böğrümden çıkan hikayeler, kulak zarımı aşarak örs,üzengi,kalp arası seyahat eden müzikler ilgimi çeker. Tüm bunların yanı sıra 3 şey daha var ki filmleri izlerken kendilerine ayılıp bayılıp sonra düşen dibimi yerden toplarım. Bunlar sırası ile;

  1. Hatunların giydiği zevkli mevkli, renkli, şahane el-hayat geleneksel kıyafetler
  2. Yedisinden yetmişine herkesin muazzam kıvırtabildiği bir dans becerisi geni
  3. Falan gün falan gece süren, pek bir şatafatlı hint düğünleri

Temsili üçü bir arada  :) 

Birincisini bu başlık altında aklıma estikçe sizlerle paylaşıyorum. İkincisi ya nasip! Biz asıl gelelim sebeb-i ziyaretimiz olan hint düğünlerine. Efendim, herkes daha daha iyiyse Allah'ın emri Peygamberin kavliyle şöyle cicili micili olanından bir hint düğünü istiyorum.



Tabikisi ben öyle istedim diye gençler kendi aralarında anlaşmış olmuyor. Armut pişip ağzımıza falan düşmüyor. Ama komşuda pişen Pinterest'e düşüyor. Bizim payımıza da Pinterest'te görüp sevdiklerimizi siz sevgili okurlarla paylaşmak düşüyor. Gelsin favori düğün dekorları gitsin sıkıcı nikah masaları. 






İnsanın bu şükelaların içindeyken olmayacak nihaha evet diyesi gelir ki J





Ağağıdaki resimde amcamlar gülün tanesini 1 liradan almışlar herhalde, takmalara doyamamışlar. Yinede kendisini beğenmeklerdeyim. Ki bu konuda Gülhane Parkında ki ceviz ağacı kadar yalnız değilim, hem ben onun farkındayım, hemde Pinterest ahalisi. 

Ay ne diyor bu kız için buraya tık tık.


Bu iki resmi gördükten sonra  bir trene atlayıp Hindistan'a gidesim, bulduğum ilk düğüne giresim, Shahrukh I love You diye bağırasım  geldi. Ciddiyim.











Son resmimizi ekleyip, evlenen çifte bir ömür mutluluklar diliyor, bu mutlu günlerinde bizleri aralarında göremedikleri için üzülmesinler diye kendilerine bahar kokulu öpücüklerimi yolluyorum. 




Siz bu yazıyı okuduktan sonra haftalar geçer, gün olur devran döner, keser döner sap dönmez, bir zamanlar fakir ama şükela Hint şeysileri vardı hani bu kız yazısını şey ettiydi falan demeyeseniz diye resmi açıklamamı yapıyorum. Gelin ve damadın içinde birbirine Eveeeeeetttt diye bağırdığı bu şükela modellerine Hint dilinde Mandap deniyor. Olurda Google amcaya, belki de teyzedir, farklı modeller sorarsanız İndian Wedding Mandap yazabilirsiniz.  Ya da uslu bir şirin olup Pinterest Hesabıma göz atabilirsiniz. 

O kadar düğün dernek konuştuk, Bollywood'dan bir düğün şarkısı ile veda edelim. Bu haftalık benden bu kadar. Hepinize Sevgiler, Saygılar. Sağlıcakla Kalın. 




Not;  Sevgili D.S.K mimini unutmadım canısı, sadece bu aralar arkamdan at koşturuyor. Atımı bir yakalayım, Üsküdar'a geçeceğim inşallah. 

Benzer Yazılar

18 yorum

  1. Ne yalan söyleyeyim benimde Shahid'i alıp, şunlardan birinde -hepsi güzel çünkü- evlenesim geldi. Gerçi beyefendi düğün hazırlığında ama olsun nikahı basar hazır basmışken Shahid' i kocam yapıveririm :DD

    Mimi istediğin zaman yap canım sanırım bu aralar yoğunsun. Neyse bu yazı da çok şükela idi zira tebessüm ederekten bitirdim :DD

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen Shahid deyince yine aklıma Haider geldi. Birazdan bir köşeye geçip "Ben ne zaman Haider'ın yazısını yazacağım Seda Abla yaa? "diye ağlayabilirim. Şimdi mimin üzerinde çalışıyorum bir yandan, yakındır bitecek ablası inşallah :)

      Sil
    2. O hadi o zaman heyecanlandım sabırsızlıkla bekliyorum komşum :D

      Sil
    3. Dur bakalım üç vakte bitecek inşallah :)

      Sil
  2. Bayıldım bu dekorlara..Ben de istiyorum :') Zaten bütün hint filmlerinde en az bir düğün bazen iki düğün olmadı nişan falan oluyor ki benimde dikkatimi çekiyordu kıyafetleri,dekorları olmazsa olmaz dansları :)) İnsan mutsuzken bile mutlu olası geliyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten filmlerden öğrendiğimiz gelenek,görenek ve örfleri bir araya getirsek buradan Hindistan'a altı vagonlu tren olur. Bizde atladık mı trene, ver elini Hindistan. Düğün-dernek gezer, kurtlarımızı dökerdik. Güzel olurdu hani :)

      Sil
    2. Bir de Dilwaledeki gibi trene gecikip arkasından koşaduruken bir Shahrukh elimizden tutaydı yemede yanında yat :P
      O kadar çok film izledim ki artık benim gibi bir bünyeye bile bir sürü dans figürü öğretti filmler zorluk yaşamayız bencede :D hatta ezberlediğim şarkıları söylesem bu kız hintçeyi sökmüş diyecekler :D

      Sil
    3. Ömrümün yarısının çeyreğini otobüsü veya metrobüsü yakalamakla geçiriyorum. Hiç öyle kimsecikler el uzatmıyor varsa yoksa itelesinler. Şansımı birde Hindistan'da mı denesem ne yapsam :)
      O zaman sen söylersin ben playback yaparım, mutlu mesut yaşarız :)

      Sil
    4. Ahh ahhh bizde zaten elini sallasan recep ivedik nerde bir Shahrukh gibisi :)
      Anlaştık o zaman :D

      Sil
    5. Bence bulunmaz hint kumaşı dedikleri aslında bizim Shahrukhmuş. Oda yıllar önce kapılmış :(

      Sil
  3. Sen çok tatlısın ve ben yazılarını okumaktan ciddi keyif alıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende senin bu mutlu-mesut eden yorumlarınla uzayda bir iki tur atmayı düşünmüyor değilim :)

      Sil
  4. Herkes birini almış ya nasip demişken bende sidhartımı alayımda millet hint düğünü görsün:))Kıyafet demişkenkende hint kıyafetleri buralardada gözüme takılmaya başladı.Çok satanlar litesinin başına getirip onlarında suyunu çıkarmazalr inşallah zira akımı ben başlatacağım:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Al Siddarthı al sen, yabancıya gitmesin yiğidim oda mahallemizin bir delikanlısı sonuçta :)
      Daha kabuğunu bile soymamışlar kıyafetlerin, nasıl suyu çıksın :)

      Sil
  5. Yaa ama sen niçin böyle acayip güzel postlar hazırlıyorsun ki ^^ Ah Hindistan, Binbir Gece Masallarının diyarı... O renkler, seramoniler, çiçekler, tüller, elbiseler ve baş döndüren danslar yetmiyormuş gibi bir de sen buket yap düğünleri koy önüme, oldu canım :) şaka bi yana Hint konseptli düğününe gelmeyi ne çok isterdim :) ben Hint temalı kına istiyorum, karşılıklı bir dans etmek istiyorum seninle, bunu cidden çok istiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çünkü hafta sonuna düğünümüz var. Evde hep bir damat halayı, çal keke çal modundayız ordan aklıma eserekleniyor böyle yazılar. ^^ Bu işin en büyük şakası yolun sonunda bizi bekleyen siyah-beyaz bir nikah masası :) Ben bu modellere sadece 'Seni Uzaktan Sevmek Aşkların En Güzeli' şarkısını armağan ediyorum.

      Sil
  6. gerçekten çok güzel dekorlar.

    YanıtlaSil