Rab Ne Bana Di Jodi (2009)

by - Şubat 20, 2015

" Yıllar yıllar önce bu filmi izlerken ortasında uyuyakalışımı, homurdana homurdana Shahrukh niye böyle salak, gereksiz filmler çekip duruyor diye söylenişimi çok net hatırlıyorum. Geçenlerde sırf tavsiye eden arkadaşımın zevkine güvenerek ve bu kız beğeniyorsa vardır bir bildiği diyerekten tekrar izlemeye koyuldum. Bu yazıda kendilerine ve biricik annesine ithaf olunur.  "

Günlerden bir gün Shahrukh Khan’ın içine bir kurt düşer. Bu kadar çok sevenim, I love you Shahrukh diye bağıranım var. Acaba içlerinden kaç kişi beni kalben, ruhumun güzellikleriyle sever diye bilmek ister. "Ve eğer saçlarımı inek yalamışçasına tarasaydım, kemik babaanne gözlükleri taksaydım, sıradan kıyafetler giyip, üstüne kambur yürüseydim, bıyığımın tarifi mümkün dahi olmasaydı beni hala severler miydi" gibisinden kafasında sorular üretir.   

İçine kurt düşmüş Shahrukh Khan 

Pek sevdiği Dilwale Dulhania’nın yönetmeni Aditya Chopra, aman dert ettiğin şeye bak be Shahrukh’um çekeriz bir film, görürüz el mi yaman bey mi yaman der. Shahrukh daha nasıl yani demeye kalmadan Aditya kolları sıvar, başlar bu filmin hikayesini yazmaya. Peekay’dan tanıdığımız Anushka Sharma’yı da yanlarına katarak bugünkü filmimizi çekerler.  Filmimiz Rab Ne Bana Di Jodi türkçesiyle Allah’ın Birleştirdiği Çift





KARAKTERLER 



Surinder Sahni  (Esas Shahrukh)

30’lu yaşlarında. Punjab’ta yaşıyor.
Punjap Power’da çalışıyor.
1 evi ve 1 motoru var. 
Hiç aşık olmadı. 
Düğün günü aşık olacağı doğru kızı bekliyor.





Taani  (Anushka Sharma)

23 yaşı civarı. 
Punjab’ta oturuyor. 
Aynı gün hem babası hem sevdiği adamı kaybettiği için kimseyi beklemiyor. 
Yüzünü güldürecek doğru erkeği bulabilirse ne ala.




Raj Kapoor  (Yedek Shahrukh)

Surinder’in kalbinin derinliklerinde yaşıyor.
1 oto garajı ve havalı motoru olduğu biliniyor.
Bir elektrik kesintisi ile ortaya çıkmayı bekliyor.





Konusu; Şartlar gereği Surinder ve Taani evlenmek zorunda kalırlar. Taani’ye ilk görüşte aşık olmuş Surinder, karısının acılarını dindirmek ve kalbini kazanabilmek için elinden gelen her şeyi yapar. Bu yolda tek rakibi yine kendisi olan Raj’dır.

Filmi izlemeden önce 2 önemli uyarım var sizlere:

İlk olarak bu film yükse dozda şey içerir. Hımm nasıl derler bilirsiniz; algı körlüğü. Taani Partnerde görülen yüksek dozda algı körlüğü. Şöyle kendisi öyle hüzünlü öyle hüzünlüdür ki Surinder ve Raj arasındaki aslında hiç var olmamış 10 farkı bulamaz.

İkincisi ise taşmayan sabır yapmışlar, Surinder'e nakletmişler, oda almış güle güle kullanmış.  -İzlerken bu durumun iç bayması olasıdır-

Aslında sizlere her bir sahneyi vah şurası böyleydi, vah burası pek şekerdi diye övesim var. Kendimi tutuyorum tüm o eğlenceyi,  replikleri, romantizmi izlerken doya doya yaşayın istiyorum.  Onçin çok uzatmayıp özetleyip bitiriyorum. 

Bu filmle birlikte;

  • Nikahta keramet olduğuna,

  • Vedalaşırken asla elveda dememeye { çünkü bizler gezginleriyiz sevda yolunun, tekrar buluşuruz zamanı gelince. }


Ne alakası, filmin şükelasında :) 

  • Shahrukhcancığımın her haliyle romantizmin kralı, gönlümüzün paşası olduğuna,
Oy birliğiyle karar verilmiştir. 

Tatlıya alerjisi olan izleyiciler bu filmden uzak dursunlar, ön yargısı olanlar oynat tuşuyla bir an önce barışsınlar der, tüm izleyecilere şimdiden iyi seyirler dilerim.

Benzer Yazılar

12 yorum

  1. Kız senin bu yazılarını okurken nasıl kahkalar atıyorum bi bilsen :) Valla Bollywood dünyası Türkçe öğrenip seni yakından takip etmeli :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle yorumlar alınca bende nasıl mutlu oluyorum bi bilsen ablacım, teşekkür ederim valla akşam umudum oldun.
      Birgün oda olur inşallah, kısmet :) :)

      Sil
  2. öncelikle ehehe efektini vermem gerek izninle, olur öyle şeyler arada. ben sevmediğimi sandığım filmin ne kadar kötü olduğunu kanıtlayabilmek için oturup annemle bir daha izlemiş biriyim de :) filmi izleyeli epey oldu, ama bir haule haule şarkısında ben de usul usul shahrukha aşık olmuş olabilerem :) ben izlerken hep filmin sonunda kimi tercih edecek diye düşünmüştüm, isabetli bir sondu vesselam, çok manidardı. her yazdığın post ile şöyle bir bollywood havası estiriyorsun ya teşekkür ederiz ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu filmden sonra öyle şüphelendim ki kendimden, sevmediğimi düşündüğüm pek çok ünlü filmi tekrar izlemeye karar verdim. Bazen ikilemek gerekiyormuş tam olarak anlamak için. Haule haule çok ayrı bir şarkı, en favorilerimden. Ben teşekkür ederim efendim, yorumlarınız veli nimetimizdir :)

      Sil
  3. Bu filmi izlediğim dönem Srk manyağı değildim ama şimdi oldum.Bu film gözümde sonradan değerlendi :)
    Kız nasıl anlamadı yuhh bilmem ne falan diye içimden çok kez geçirsemde Srkun oyunculuğu göz kamaştırdığından heralde oraya takılmadım.
    Kajol zaten kankisini yalnız bırakır mı ya? çok sevimlilerdi ve ahhh ahh diyorum ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kajol alem zaten konuk oyuncu gelip esas kızı sollayan ender isimlerden ;)
      kızın anlayamaması halen çok absürt gelse de kız anlasaydı filmde olmazdı piyasada deyip takılmamak lazım.

      Sil
  4. bloguna şöyle bir göz attım filmlerle ilgili yorumların çok hoş ,isabetli :) bollywood -öhöm srk- hayranı olarak dediklerine katılıyorum :D eleştirilerini Bollywood alemi duymalı. kendilerine bi çeki düzen verirlerdi :D :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoook teşekkür ettim güzel yorumun için. Özellikle bol shahrukhlu bir yazı hazırlarken srk yorumun iyi geldi :)

      Sil
  5. Bayılıyorum yazılarına :) Çok gerçekcisin Yeni keşfettim ama çok sevdim seni (Bunu yazan kız ağır Bollycidir ;) )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoook teşekkür ettim güzel yorumun için. Nice ağır bolly sohbetlerinde görüşelim o vakit ;)

      Sil
  6. Bu film candır canandır ve benim tekrar tekrar izlediğim, her tekrarı da hiç izlememiş gibi izlediğim :) tam bir Şah Rukh han filmidir. Ama Şah Rukh filmlerini tanıdıktan sonra izlenmesi gereken de bir filmdir saçma gelmemesi adına :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle öyle. İlk izlediğimde abartıldığını düşünmüştüm. İkinci izleyişimde abartanlar koridoruna geçiş yaptım. Abartmaya değer.

      Sil