PK yada Peekay... İşte Bütün Mesele Bu!

by - Ocak 21, 2015

Sıkıldılar, Dünya’yı keşfe her çıkışlarında kendilerini Amerika’da bulmaktan. Ve her seferinde Amerikan halkını dünyanın sonunu getirecek bitmez gitmez felaketlerinden kurtarmaktan.  Baktılar ki bunların derdi tasası bitmiyor süper kahramanları da bol zaten, biraz biz kendi eğlencemize bakalım canım dediler. Ve gemilerinin rotalarını bambaşka bir kıtaya, Asya’ya, renklerin, müziğin ve aşkın ülkesi Hindistan’a çevirdiler. Kimler mi? Uzaylılar tabi ki. 

Yoo hiçte bile size masal anlatmıyorum. Aamir Khan’ın bir uzaylıyı canlandırdığı son filmi Peekay - PK’den bahsediyorum. Ve bu yazı bir 'Uzaylının Hindistan’la İmtihanı' yazısıdır. 

Uzaylı Gözüyle Dünya Modası 

Şöyle bir düşünün bakalım, dünya hakkında hiçbir bilgisi olmayan bir canlı, kendini Hindistan’da yaşamaya mahkum bulursa başına neler gelebilir. Ben söyleyeyim.

1. Dans Etmeyi Öğrenir 

Karnını doyurmayı, giyinmeyi bir şekilde öğrendikten sonra bir Hindistan klasiği olan dans etmeyi öğrenir.

Sanjay Dutt'tan uzaylı kardeşine bir adet Tharki Chokro
2. Aşık Olur

Dünyamızdan olsun veya olmasın herkesin bir ruh ikizi olduğuna inanır mısınız? Peekay’ın kalbini kazanan kızımız Jaggu yani Jaggat Jagani (Anushka Sharma) sevimli uzaylımızın pek bir ruh ikizi sayılmasa da, sevimliliği, yardımseverliliği, dürüstlüğü ile uzaylımızın kalbine hop yerleşiveriyor. 

Anushka Sharma & Aamir Khan 
 Aralarında 27 yaş olduğuna kim inanır!

3.  Batıl İnançlarla Yüzleşir

Sayın yolcularımız, yazımız “filmin asıl konusu” istasyonuna ulaşmıştır. Lütfen inenlere öncelik tanıyalım. Arka satırlara doğru ilerleyelim, biz de biraz ciddileşelim.

Filmin konusu; Uzaylı PK, dünyayı keşfe geldiği sırada onu geri götürecek kolyesini çaldırır. Kolyesini bulmak için kimden yardım istese herkes sana ancak Tanrı yardım edebilir der. Pek çok din ve Tanrının bulunduğu Hindistan’da uzaylımızın kafası karışır ve gerçek Yaratıcı'yı bulmaya çalışır.

Peekay, gönül rahatlığı ile açıp izleyeceğiniz bir film. Eğlenceli ve eğitici. Buna rağmen ikinci yarıda tempoyu fazla yavaş bulduğumu itiraf eder, bir başyapıt olmanın uzaklarında yılın en güzel filmleri arasında bulurum PK’yi. Şimdi müsaadenizle filmi izlemiş olanlarla fiskos köşesine geçelim.  Sizleri de izledikten sonra aramıza bekleriz. 

*****

-Aamir ve Anushka'yı birbirine çok yakıştırmış olsam da gözde çiftim Anushka Sharma ve Sushant Signh Rajput oldu. Filmdeki adlarıyla Jaggu & Sarfaraz.  

Benimle dört adım, hiçbir şey sormadan sadece dört adım yürü...

-İlerleyen sahnelerde uzaylımızın 1. maddeyi güzelcene öğrendiğini ve öğrendiğini güzelcene öğrettiğini görüyoruz. Şarj Oluş Dansı derim, sevimliliğin bu kadarı der geçerim. 





-Aamir Khan’ın film boyunca boncuk boncuk gözlerle gezmesine ne demeli J

Uzaylıların kepçe kulaklı olduğunu biliyor muydunuz ?

-En kritik noktaya gelirsek, ki o kadar kritik değil, ben hiç üstümüzü alınmadım filmi. Dinimizin güzelliği hakkında hiçbir şüphem yok idi zaten. Ama bir kez daha görmüş oldum. Filmin asıl eleştirdiği noktanın dinlerden ziyade, dinleri ticarete dökenler ve batıla kapılıp gidenler olduğunu düşünüyorum. Yine de Hristiyanlığa yapılan 'madem yıllar önce çarmıha gerilmiş(!), bunun benim günahımla ne ilgisi var' kısmını ve Hinduizme yönelik 'Yaratıcı sütü dökmenizi değil, aç kimselere vermenizi yeğlerdi' kısımlarını beğendim. Ve sondaki mesajı biraz ucu açık buldum. 

Oysa Barfi'de çok sevmiştim seni şişko komiser 

-Boman İrani’yi (nam-ı diğer Virus)  bir Raj Kumar Hirani filminde kötü adam olarak izlemediğimiz için çok mutluyum. Değişiklik iyidir.

Filmin vizyona girmesi gibi bir umut söz konusu imiş. Eğer gelirse bir kez daha sinemada izlemek isterim.  Buradan uzaylı kardeşlerimize selam eder, tüm izleyecek arkadaşlara iyi seyirler dilerim.

Peekay'ın ve diğer 2014 filmlerinin gişe sonuçlarını görmek için bu yazıya ışınlanabilirsiniz. 

Benzer Yazılar

14 yorum

  1. Filmi indirdim ama sinemada izlemeyi çok isterdim. Kesin vizyona girerse bana haber verebilir misin tatlım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah gelir gerçekten, haber veririm tabi ki zevkle :)

      Sil
  2. Kalp kalbe karşıymış aynı gün yazmışız :) Yine çok doğru tespitler yapmışsın..Hindistana gitmişse tabi ki dans etmeyi öğrencek dimi ya :)) Bir de bu film en yüksek gişe hasılatı yapmış bak blogumda yazmayı unuttum bunu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dimi öyle olmuş resmen :) Shahrukh 'un robot dansından sonra bir uzaylı dansı izlemediğimiz kalmıştı onuda görmüş olduk filmle :)

      Sil
  3. Amir Khan candır :) bu filmini izlemedim, tavsiyeni izleneceklere ekledim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi yapmışsın, şimdiden iyi seyirler dilerim :)

      Sil
  4. Filmin sinemalara gelmesi için kaç zamandır erteliyordum izlemeyi, sonunda "yetti garii" deyip izledim, iyi ki de tavsiyeni dinleyip izlemişim, uzun süredir "işte aradığım bu" diyebileceğim hint filmleri izleyemiyordum ve bu durum beni çok üzüyordu. Aamir fanları her çıkan filmini sevseler de o kadar iyi filmin üzerine dhoom 3'ü çeken aamire kırgındım, hadi gene gönlümü aldı :) Filmin konusu Tanrı arayışındaki uzaylı olunca insan işkillenmeden edemiyor, amma senin de dediğin gibi, çok şükür dinimizden şüphemiz olmayınca, rahat ve keyifli bir seyir oldu :) gerçek Tanrı ile sizin kafanızda oluşturduğunuz ve üzerinden rant sağladığınız Tanrı ayrımını yapması da çok hoş bir mesajdı. Gerçekten de insanların korkularını, ümitlerini istismar edenler öyle çok ki, filmin vurgusunu takdir ettim. Gelelim sevimli-sempatik mevzulara ^^ ne yalan söyleyeyim film bitmeden önce ben ağlıyordum, böyle mutluluk gözyaşları idi benimkiler de, aamir ağlar, ben ağlar takıldık :) hep söylerim bir aamir ağlayınca bir de shahrukh, ben dayanamam ki imkanı yok. Uzaylının gözünden dünya manzaraları da çok güzeldi, aynı bir çocuk hayreti ile kanıksadığımız ve hatta bu durumun farkında olamadığımız her şeyi öyle güzel sorguluyordu ki, imrenmemek elde değil. Şarj oluş dansına da bayıldım :) insanın sıkıntılı zamanlarında yapası geliyor :) asıl vurulduğum yer ise " love is waste of time, I want to waste my time, I love this bhaste of time" der, selam ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ve Kraliçe geri döndü ve ne de efsane geri dönmüş :)
      Sondan başlayaraktan; Waste of Time'ı bende çok sevdim, posta bir türlü nereye koysam bilememiş, ona değinememiştim. Şimdik burdan sayende söylüyorum filmin en güzel şarkısıydı bencede. Hem garip dansları, hem şarkının sözleri.

      Filmin sonunda mutluluktan ağlamalı çok geri dönüş aldım, biraz Aamir'i sevmekle ilgili herhal o kısım, ben kupkuru izledim çünkü. Başrolde Shahrukh olsaydı tabi artık evi göl mü basardı,nehirler mi akardı bilemiyorum :)

      Dhoom 3 Aamir Khan kariyerinin en gereksiz filmidir belkide, Khanlar gişede güç gösterisi yapmak için o tarz filmler hiç çekmeseler keşke ve biz sevenlerini boşu boşuna üzmeseler.

      Filmi beğenmene sevindim ama en çokta bu dolu dolu güzel yorumuna sevindim. Ellerin dert görmesin, hayırlı geceler :)

      Sil
  5. pk bende izledimm :) Amir khan'nın filmleri güzel oluyor gerçekten ama bana bizim mahsunun filmleri gibi gelmiyor değil. Hep bir mesaj vermeler bir şeyler. Şöyle keyfine film çektiği yok adamın :) Gerçi bizimkisi gibi saçmalamıyor en azından adam akıllı mesajlar veriyor. Bollywoodla aram hiç yok ama amir khan'a okeyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. son 5 yıldır eğitici bir kariyer seçmiş kendine Aamir, başarısının arkasındada bu var bence. Bollywoodla bu kadar arası olup Aamir'i bi türlü okeyleyememek bana has bir şey sanırsam :)

      Sil
  6. Nasılda severim! :) Cidden bu adamın filmlerindeki ince ruh öyle etkiliyor ki beni...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle. Hele hele Her Çocuk Özeldir filmi tam bir centilmen filmiydi. İnce ruhun sinemada hayat bulmuş hali...

      Sil
  7. Keşke sinemada izleyebilme şansımız olsaydı. Dhoom3 ü sinemada izlemiş biri olarak beyaz perdede Aamir Khan görmek bambaşkaydı diyebilirim ^^ Bu adamın oynadığı filmlerinin detayları, konusu cidden ince eleyip seçtiğini gözümüze sokuyor resmen. Geçenlerde çıkan Benim Yolum kitabını da çok merak ettiğimi söylemek isterim :) Okursan mutlaka yorumunu beklerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanın sevdiği oyuncuyu dev ekranda izlemesi kesinlikle büyülü bir his. Bende aynı duyguyu Shahrukh için yaşamıştım. Aamir'in kitabı salladı ortalığı zaten, bir ay olmadan en çok satanlar listesinde. Şimdilik kitabı okumak niyetinde değilim ama bir gün okursam yazarım inşallah.

      Sil