Bir Shahrukh Khan Klasiği

by - Kasım 27, 2014

Hayat kuralları, görgü kuralları, ahlak kuralları, trafik kuralları, yazım kuralları... Bugünkü konumuz bir Shahrukh Khan filminde olmazsa seyircinin içi rahat etmez film kuralları. 



Madde 1: Duruş

Kollar iki yana açılır, sol bacak hafif uzatılır, sağ bacak hafif bükülmek suretiyle bacaklar 45 derecelik bir açıya getirilir. Ta tan. Bu adam böyle durmazsa olmuyor anacım, içi rahat etmiyor seyircinin bu da mı gol değil be nidasında film yarım kalmış hissi veriyor.

Madde Bir pek bir havalı gerçekleşmek üzereyken :)

Madde 2: Bakışlar aşk dolu olmalı  

Aşkla bakmalı sevgisiyle ısıtmalı, gözyaşlarıyla ıslatmalı, umutla yeşertmeli. Nefretiyle ürpertmemeli. Yoksa seyirci etkisine fazla kapılıp ekran başında tir tir titreme sendromuna yakalanabilir. (Bkz. Baazigar)  

Tam bir sana AŞK ile bakıyorum örneği

Madde 3: Fix İt Shahrukh ( Tamir Et Shahrukh ) ya da Hallederiz abim 

Atlatamadığınız trajediler, travmalarınız mı var, sınav stresi ile başınız mı dertte,  ailenizle sıkıntıya mı düştünüz, sevdiğiniz kız size abimi dedi ya da babanız sizi istemediğiniz bir evliliğe mi zorluyor ALO SRK hattını arayın, sıkıntılardan kurtulun.  Gelip sizi, bizi, babanızı, malum nişanlıyı kendisine aşık edip durumu çözsün. 
 
Uçar, kaçar ama sizi yarı yolda bırakmaz.


Madde 4: Riskli bir yaşam

Eli dursa kolu durmaz misali, sevdiği kız bunu reddetsin bomba imha uzmanı olmalar, kendini ölesiye içkiye vermeler, sevdiceğinin namusu uğruna haksız yere mapuslarda yatmalar, malum nişanlılar tarafından orakla kovalanmalar, kalp yetmezliği çekmesi yetmezmiş gibi yavuklusunun mutluluğunu garanti altına alaraktan bizi gözyaşlarına boğmalar ooo daha neler neler… Bir Shahrukh Khan fanıysanız hanımlar, peçeteler tetikte izlemelisiniz filmleri.  

Don serisini izlemeyenlere selam olsun 

Madde 5: Bu kız beni görmeli, bana kazak örmeli, yalnız beni sevmeli

Sektöre girdiği 1992 yılından bu yana 70 küsürlük film kariyerinde etkileyemediği kız, gelini yapamadığı hatun mu var diye düşünürsek evet var! Sadece bir filminde Shahrukh Khan kızı etkilemeyi başaramamıştır.  Arjun’a, Raj’a, Rahul’a veya Karan’a “Hayır, seni sevmiyorum ben” diyecek bir kadın karakter kralın filmlerinin listesine saklanmış sizi bekliyor. Filmin adını bilenler bilmeyenlere söylemesinler lütfen, büyüsü bozulmasın. 


Madde 6: Aile büyükleri dersler çıkarmalı

Akıl yaşta değil baştadır. Öğütler, nasihatler Shahrukh Khan'ın ağzından bir başka tatlıdır. Sabırsız anneler sabırlı olmayı, kızgın babalar sevgilerini çocuklarına gösterebilmeyi, paragözler çocuklarının paradan daha kıymetli olduğunu, Hintli-Pakistanlı ayrımı yapanlar ayrımcılığın ne kadar ayıp bir şey olduğunu Ö-Ğ-R-E-N-E-C-E-K-L-E-R.

O kız benim olacak. Başkasına yar etmem.
Madde 7: Gelini öpmesen de olur, ona uzun uzun şarkılar söyle

Bazen içli bir şiir olur, Teri aankhon ki namkeen mastiyan,Teri hansi ki beparwaah gustakhiyaan,Jab tak hai jaan, jab tak hai jaan. Bazen çoşku dolu şarkılar, Tujhe Dekha Toh Yeh Jana Sanam, pyar hota hai deewana sanam. Ve ya hiç görmediğiniz ruh ikizinizle aynı anda dillenen dizeler. Chand Ne Kuch kaha raat ne kuch suna. Pyaar Kar. Sevdiğinize hüzünlü bir veda olur aşk bazen Do Pal Ruk ho khwabon ka karwan.  

Bann ke titli dil uda uda uda hai..

Son Söz:  Someone Somewhere … is made for you” - Bir yerlerde, sizin için yaratılmış biri var.

Benzer Yazılar

16 yorum

  1. Senin bu yazılarını okurken birgün gülmekten öleceğim! ^_^
    Yazıdıklarını okumak gerçekten çok keyifli :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimde Yazarken en çok eğlendigim yazılardan biri oldu beğenmenize sevindim

      Sil
  2. Bu adam bambaşka biri.
    Büyülüyor resmen.
    En son filmini kaliteli görüntü ile bulabilirsem hemen izleyeceğim.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemde ne büyülüyor ama izlemelere doymuyor insan gerçekten. En yakın zamanda hd kalite gelir inşallah bende bekliyorum.

      Sil
  3. Çok doğru tespitler :) Aşk dolu bakışlar zaten adamı king yapmış :D
    Birde sayfanın başında yazan atasözünü biliyorum :)) Dün izledim Om shanti om'u :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen o güzel bakışlar romantizmin kralı yapmış Shahrukh'u.
      Oso favorimdir, bayılırım :)

      Sil
  4. Bir değil iki filmde kapamaz esas kızı ;)

    Biri "Darr" öbürü "Kabhi Haan Kabhi Naa"

    Evvelden SRK'nin en sevdiği filmi diye geçerdi Türkçe sitelerde Kabhi Haan Kabhi Naa, hala öyle midir bilmem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende öyle okumuştum ama güncel olarak en çok hangi filmini seviyordur acaba merak ediyorum.

      Darr filmini izlemedimdi. Onu bilmiyordum. Bilgilendirme için teşekkür ettim :))

      Sil
    2. 3 filmde esas kızı alamıyor aslında;
      Darr
      Kabhi Haan Kabhi Naa
      Anjaam :)

      Sil
    3. Kabhi Haan Kabhi Naa filmi cepte ^^
      Anjam'ı izlemedim. Aklımda ^^
      Darr konusunda itirazım var :)
      Bir üstteki yorumu yaptıktan sonra izlemiştim filmi. Aslında filmin esas erkeği değilde esas kötü karakteri olduğu için , kızı elde etmesi mümkünlü olmadığı için darr'ı bu kefeye koyamıyorum.

      Sil
  5. yani yazılarınız o kadar isabetli ve yerindeki hem gülümsemekten hemde izlediğim filmleri tekrar zihnimden geçirmekten alıkoyamadım kendimi yahuu :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok özel bir yazıya çok güzel bir yorum oldu bu ^^ teşekkür ederim :)

      Sil
  6. süperrr yazınız. okumak çok keyifli yüzümde bir gülümsemeyle okuyorum ve gülmekten kendimi alamıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ve bu da süperr bir yorum *_* teşekkürler güzel düşünceleriniz için...

      Sil
  7. SRK filmlerini en iyiden kötüye doğru sıralamanızı istesek çok şey mi isteriz acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel bir fikir, yapmayı çok isterim. Fakat yakın bir zamana yetiştiremem büyük ihtimalle. 3 önemli shahrukh filmi kaldı izlemediğim. Onları da izleyip öyle hazırlarsam daha sağlıklı bir sıralama olur.

      Sil