"Hint Filmi Tavsiyesi Arıyorum" (1.Liste)

by - Kasım 16, 2014

Hint filmleri izlemeyi seven ama çokta biz tutkunları gibi etliye sütlüye bulaşmayıp derinlere inmek istemeyen bir kitle var.  İşte o kitleden gelen yoğun istek üzerine –sadece bir kaç kişi- “Ben öyle uzun uzadıya okuyamam, kısa ve öz olsun, izleyeyim mi izlemeyeyim mi?” diyenlere özel Bollywood’a Giriş Listesi hazırladım.  Buyrunuz, her sinema severin beğeneceği kalitede 14 güzel Hint filmi tavsiyesi:


1.My Name İs Khan (Benim Adım Khan, 2010)

Bollywood’un kralı Shahrukh Khan'ın asperger sendromlu bir hastayı canlandırdığı bu filmi –ki bence çoktan izlediniz- just go and watchınız efendim. Unutmadan onun adı Khan ve o terörist değil.





2. Veer-Zaara ( 2004 ) 

Hindistan’dan Pakistan’a uzanan mükemmel güzellikte bir AŞK hikayesi. Birbirini sevmeyen iki ülke, birbirini çok seven iki aşığı kabullenir mi dersiniz?
Not: Ağlayacaksınız.




3. Kal Ho Naa Ho ( Yarın Olmayabilir de, 2003)

Dertli, bir türlü gülmeyen somurtkan Naina’ya yeni komşusu Aman ilaç gibi gelecek, size de öyle. 
Not : Çok güleceksiniz. 
Diğer bir Not : Ama sonra da ağlayacaksınız.




4. Dilwale Dulhania Le Jayenge (Cesur Yürek Gelini Alır, 1995)  

Trende karşılaşan iki zıt kutup karakter, birbirlerine aşık olabilirler mi? Milyon kez dinlediğimiz öykü, bu sefer pek şeker, samimi ve fazlasıyla komik bir halde.

-"Böyle büyük büyük şehirlerde, küçük küçük hatalar olabilir Senyorita." -





5. Don  ve Don 2 (2006 - 2011) 

Çokta muhteşem olmayan ilk filmi izleyin çünkü, 1. filmi izlemeden 2. filmi anlamak zor değil, imkansızdır. Ve sonra adamlar yapmış be hacı dedirten, türünün ender örneklerinden Hint işi aksiyon esprilerine konu olamayacak Don 2'yi izleyin.




6. 3 İdiots (3 Aptal, 2009) 

"Herkes bir gün bu filmi izleyecek." Yeryüzünde izlemeyen bir sinema sever kaldıysa tabi. -ki zannetmiyorum- Ve her ihtimale karşı buradan ona sesleniyorum: Bu kadar insan izlemiş, elbet bir bildikleri var.






7. Taare Zameen Par ( Yeryüzündeki Yıldızlar, 2009 )

İlk yarım saati horlayıp, sonrasında vaaayladığım film. Disleksi hastası minik kahramanımızın tek ihtiyacı palyaço kılığında şarkılar söyleyebilen bir öğretmen. ( öğrenci, öğretmen, hayat, Eğitim Şart! )





8. Barfi! Aşkın Dile ihtiyacı Yoktur (2012) 

- ..........?
- ...., ...... !
- .......... .
- ...,  ...., .... ?

Sağır, dilsiz peki ya aşksız ?


9. Guzaarish (2010)

'Hintlilerde hep çirkin oluyor canım, bu adamın neresini seviyorsun peh' diyenlere hıhh sen daha bu filmi izlemedin o zaman diyoruz ve Ethan’ın hikayesini izlemeye davet ediyoruz.





10. Jodhaa Akbar (2007) 

Aynı ikili, üstelik hala çok güzeller. Birde eski zamanlarda imparator ve kraliçe olmuşlar. İzlemelisiniz.
Not: İlk sahneleri atlayın dostlar, sonra o uyduruk fille adam ezebiliyorum efektleri ileriki sahnelerde aklınıza gelirde  güzelim aşk hikayesinin ortasında kahkahalara falan boğulursunuz.



11. Vivah ( Evlilik, 2006)  

Hep trende mi karşılaşmalı, köşeyi dönüp defterler yere mi saçılmalı aşık olmak için. Yoooo, hiçte bile. Belki aileler tanıştırır ve görücü usulü randevunuz bir aşk hikayesine dönüşüverir. Ah birde üvey anneler olmasa!




12. English-Vinglish ( İngilizce-Mingilizce, 2012) 

Kadının fendi, İngilizceyi öğrendi. Past tence, present tence hatta past contionus tence bile bu kadından korkmalı. Kocasını, kızını, her şeyi bıraktı geliyor. Şimdi sen düşün İngilizce!






13. The Lunchbox ( Sefertası, 2013)

Sessiz, sedasız hiç görmediğin biri hayatınızı değiştirebilir mi?  Üstelik ‘yanlış tren bazen doğru istasyonda indirir’ken.  
Not: Metrobüslerde denemeyiniz. Kendi durağınızda inebiliyorsanız halinize şükredin.




14. Awaare ( Avare, 1951)

Bu filmi sırf atalarımız, dedelerimiz niye bu kadar sevip benimsemişler diye meraktan da olsa izleyin. Son sırada olduğuna aldanmayın, pek çoğuna beş basabilir. Romantik, komedi, azıcık dram ve bolcana mesaj. 
Not: Büyüklerimize hak vereceksiniz.




****

Not;  Bu filmlerdeki karakterleri daha yakından tanımak isterseniz Hindistan'ın Yedi Güzel Adamı yazıma da göz atabilirsiniz.

*Listenin devamını okumak için buraya tıklayabilirsiniz. 

İyi Seyirler Dilerim.

Benzer Yazılar

54 yorum

  1. Biz bunlara aslında muhteşem ötesi harika Hint filmleri diyoruz, çünkü hepiciği de efsane olan filmler :) onca film izledim awaarayı es geçtim, bana çok dargın bakıyor :) şimdi her bir filme tek tek yazamayacağım şunda eridiydim, bunda bittiydim, hayatımı değiştirdiydi diye ama liste cidden çok hoş olmuş, işte bunları izleyip sonra devamını bekliyoruz maalesef, halbuki bollywood bu kalitedeki filmleri her yıl bir elin parmağını geçmeyecek kadar çıkarıyor, sonra bekle babam bekle... don serisi aşırılı önyargılı bir seri benim için, önyargıları kırsak değer mi ki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok dürüstçe cevap verirsem, Don serisi Shahrukh Khanı en karizma bulduğum filmlerinden biridir. Hem Shahrukh'un kötü adam karizması, hem sağlam kurgu-senaryo ön yargıları kırmaya KESİNLİKLE değer.

      Sil
    2. Benim Shah Rukh'un en karizmatik bulduğum filmler de DON:2 ve Happy New Year. Sırf karizmadan defalarca izledim ama Shah Rukh'u inceleme amaçlı hepsi:)

      Sil
    3. Don 2 ve Happy New Year'ın yanına birde Jab Tak Hai Jaan ekledik mi karizma bombardımanına hazırız demektir :) JTHJ'nı senaryo olarak beğenmesem de kral karizması es geçilmez bir filmdi.

      Sil
  2. 3 idiost bence listenin aşağısìnda kalmış ve özellikle yeni başlayanlar için fana ve ghajinide listede olabilirdi.gerçi 3 idiost filmini beğenen devamini getirecektir:)) sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Listeyi beğeni sıralamama göre yapmadım, oyuncu sıralamasını baz aldım.- Shahrukh'a torpil geçtim yani :) - Ghajiniyi yada Fanaayı pek sevmem, bana göre değildi ikiside.

      Sil
  3. Merhaba
    Bende Hint filmlerini çok severim.
    İzleyip beğendiğim birkaç filmi yazmak istedim izlemediyseniz tavsiye ederim :)

    Aashiqui 2, Kick, Ek tha tiger, Dhoom 3 ve Goliyon Ki Rasleela Ram-Leela

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, tavsiyeler için teşekkür ederim. Dhoom 3 hariç hepsini izledim. Diğerlerinin bir kısmı ikinci liste için yedekte bekliyorlar, Aashiqui 2'yi de son dakika golü yüzünden sevemiyorum. Öyle bitmeseydi bayıldıydım aslında filme.

      Sil
  4. Ghajini sevilmez mi canım yaa :) İlk göz ağrım ya ondandır yerinin bende ayrı oluşu..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya işte ben bir türlü ısınamadım o filme, belki doğru zaman-yer-duygu üçlemesini tutturamadım sadece. İlkler hep özeldir tabi benimde ilk izlediklerime ayrı bir düşkünlüğüm var.

      Sil
  5. Burada olanlardan üçünü izledim ve o kadar zor bulmuştum ki tavsiye.bloğunu blog keşfi sayesinde tanıdım ve takibe alıyorum!
    Çok güzel ve faydalı bir blog.sevgilerimle:)sende göz atmak istersen;

    zeyusanka.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin sefalar getirdin :) İade-i ziyarete gelirim inşallah :)

      Sil
  6. Çok yararlı bir liste olmuş elinize sağlık maalesef izlemediğim cok var :( barfi yi cok merak ediyorum içlerinde. Bu arada yeni başlayanlar için listede fanaa yı da görmek isterdim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Barfi çok tatlıdır ya hiç kaçırmamalısın bence, listeyi tamamlamaya ondan başlayabilirsin. Ben Fanaa sevmeyen gillerdenim. Yıldızımız barışmadı kendisiyle.

      Sil
  7. Ah bu liste cok iyi olmuş :) fırsat buldukça buradan izleyeceğim teşekkürler.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili yılın ilk yorumcusu ben teşekkür ederim, iyi izlemeceler dilerim :)

      Sil
  8. Çok Gzel bi liste tavsiyenize uyup izleyeceğim. emeğiniz için teşşekürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi seyirler olsun sevgili yorumcum, umarım hepsini beğenirsin.

      Sil
  9. Bence Fanaa yı da alın bu listeye.Ben izlediğimde 1 hafta etkisinde kalmıştım.Bir arkadaş izlettim 1 ay konuştu :) Amir Khan orada harika

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şarkıları ve bazı sahneleri çok çok iyiydi ama nedense bütün halini sevemedim gitti filmin.

      Sil
  10. Daha yeni izledim bi film ek vallian buna bayıldım tavsiye ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ek Villaini kaçırır mıyım hiç, izledim blogda yazdım hatta. Yinede tavsiye için teşekkür ederim . Buda linki yazının;
      http://bollywoodterapi.blogspot.com.tr/2014/09/ek-villain.html

      Sil
  11. Guzaarish ve Jodhaa Akbar en en favorilerimden.. Sanırım bunda Hrithik Roshan'a olan hayranlığımın etkisi çok.. Bir Bollywood sever olarak blogunuzu beğendim, bende beklerim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Guzaarish benim içinde çok çok özel bir filmdir. Hrithik & Aishwarya ikilisi çok uyumlu bir çift. Daha çok filmleri olsun isterdim.
      Teşekkür ederim, ilk fırsatta bakıyorum inşallah.

      Sil
  12. liste için teşekkürler, izlenmesi gereken hala çok film var. queen de listeye eklenebilir, özellikle yeni film isteyen ve kadınlar için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle hala pek çok film izleme listemde bekliyor. Eskilerdi, yeni çıkanlardı liste epey kabarık. Quenn izledim de bana göre bir film değildi.Pek beğenmedim.

      Sil
    2. Aynen bende hiç beğenmedim queen filmini :D

      Sil
    3. Çok bizlik bir film değildi zati.

      Sil
  13. hint filmlerini tabi özellikle Aamir Khan filmlerini seven biri olarak, böyle bir blogu görmek güzel oldu))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgelmişsiniz. Aamir ile aram limoni olduğum için Aamir Khan'la ile ilgili çokça yazı bulamazsınız ama umarım hoşça vakit geçirirsiniz.

      Sil
  14. Gerçekten de çok güzel bir liste çıkarmışsınız, bu filmleri kesinlikle arşivleyip sıra sıra izlemeliyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Emin olun güzel bir arşiviniz olacak, filmlerin hepsi birbirinden güzel ve özel. İyi seyirleriniz olsun :)

      Sil
  15. Sanırım DEVDAS unutulmuş benim dram favorim ömrümde izlemedim böylesini.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cık unutulmadı Devdas. Sevmediklerim sevdiklerimi dövünce bile isteye dışlandı.

      daha detaylı girmiş idim mevzuya vaktiyle dilerseniz bir göz atın ...
      http://bollywoodterapi.blogspot.com.tr/2015/09/seviyorlarsa-olsunler-devdas-2002.html

      Sil
  16. bir hint filmi tavsiyesi arıyordum.4 saatlik bir tren yolculuğum sırasında keşfettim blogunuzu.Didik didik ettim tabiri caizse.
    Amir KHAN ve SHAHRUKH dışında çokta hint filmi izlememiştim. Blog sayesinde yeni filmler hakkında bilgi sahibi oldum.

    Bajrangi Bhaijaan
    Haider
    Kal ho naa ho
    Rab.Ne.Bana.Di.Jodi
    Queen
    Guzaarish
    Don2
    Jodha Akbar sayenizde tanıma fırsatı buldum.1-2 si dışında hepsini izledim.
    Teşekkürler.............bollywoodterapi.........

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim, böyle güzel geri dönüşler alınca mutlu oluyorum.

      Haider ile Quenn hariç listedekiler çok sevdiğim filmler. Umarım sizde beğenmişsinizdir...

      Sil
  17. Güzel bir liste olmuş gerçekten. Bollywood hayranlarının işine yarayacaktır.

    YanıtlaSil
  18. Vezir , jab mila to, pk, black(muhteşemdir)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vezir aklımda, inşallah izleyeceğim bir ara.
      Jab milo to hangi film bulamadım. Bulabilseydim ona da bakabilirdim :)

      Sil
  19. Site Sahbinin Izni Iyle bende Bir dFilim oneriyorum cok iyi bir filim tafsiye ediyorum Genel hint filmlerinden farki gereksiz dans ve muzik sahnelerinin olmamasi. Film iyi, kesinlikle izlenebilir.Shah Rukh Khan’ın Dünya genelinde çok fazla hayran kitlesi bulunuyor ve başarılı oyuncunun hayranları her filmine büyük bir ilgi ile yaklaşıyor. Yine yeni bir filmi ile izleyiciye aksiyon dolu bir yapım sunuyor.
    http://www.filmizliyooz.com/fan-turkce-altyazi-full-takilmadan-izle/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. müsaade sizin...
      Ve de sizin görüşünüz aksine Fan filminde bir kaç şarkı ve dans sahnesi olaydı, iyiydi diyorum. Filmin havasını açardı...

      Sil
  20. Bolly tutkunu olarak listeni cok beğendim.Yanlız Salman khan ın oyuncu olarak devleştiği Tere Naam filmini de kesinlikle öneririm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önerin için teşekkür ederim. Yavaş yavaşta olsa gelen önerileri mutlaka izlemeye çalışıyorum. Helede Bajrangi Bhaajandan sonra, Salmanlı tüm tavsiyeler çok kıymetli.

      Sil
    2. Bajrangi Bhaajan ilettiği mesaj olarak zirve Tere Naam da oyunculuğunun zirve filmiydi.İnsaAllah en kısa zamanda izlersin.

      Sil
  21. Bir hint filmi vardı bir türlü buşamıyorum kral tarzı bi adam vardı bir kızla evleniyordu fln televizyonda çok çıkardı izleyeli bir kaç yıl oluyor ama bir türlü hatırlayamıyorum o zamanlar film sitelerinde en önde görürdüm biri bana yardım etsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Jodhaa akbaar olabilir mi? Atv de yayınlanırdı ara ara.

      Sil
  22. Ya Caanım Bollywood Terapi listeye bir göz attım ve Guzaarish gördüm de bir yazı da şu filme gelse dolu dolu Kaabil'den önce güzel olurdu ama yine de sen bilirsin tabii :dd

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Can Adsızcım önce hoşgeldinn, sonracığıma bilmiyorum görmüş müydün Guzaarishin birde bu listede mini yorumu var. http://bollywoodterapi.blogspot.com.tr/2014/09/huzur-veren-filmler.html

      İki listede birden olunca gerek duymamıştım tek yazısına. Onu da bir okusan, kesmezse ve ille de özel yazı isterim dersen, hay hay tabisi neden olmasın :)

      Sil
    2. Bu listenin gözümden kaçtığına inanamıyorum affeyle :ı bende tamamen farklı yerlerde olan -ki herkesin giremediği kalbimin salonu olabilir- filmler var imiş ama dalgınlığıma geldiyse demek neyse açığı kapatmış olduk darısı Kaabil'e olsun 😇😃

      Sil
    3. Liste tee ilk yazılarımdandı. Gözünden kaçması normal.
      Kaabil ile Raess şu an düşman film sayılıyorlar malum gişede kapışacaklarmış ya, bilemedim yaani :)
      belki ikisinide denemeden tarafımı falan seçerim, söz vermeyeyim :))

      Sil
  23. merhabalar.. ben iyi bir hint filmi izleyicisiyim. bana film önermenizi istiyorum. dram+romantik olsun ve yakın tarihlerde olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba ^^
      Sanam teri kasam, Fitoor, Ek Villain bu üç filmi önerebilirim. Ek Villain'da işin içine azıcık gerilim de dahil oluyor ama katlanmaya değiyor. Sanam teri kasam da dram- romantik türünde yeni favorim. İyi Seyirler...

      Birde bu listeye göz atabilirsiniz, nispeten daha güncel.
      http://bollywoodterapi.blogspot.com.tr/2015/11/en-iyi-hint-filmleri-2liste.html

      Sil