Baazigar (1993)

by - Ekim 07, 2014

Sevdiğiniz oyuncular varsa konusuna, türüne bile bakmadan filme dalanlardan mısınız? Ben öyleydim, bu filme kadar. Shahrukh Khan ve Kajol’u bir arada görünce tek bir yorum bile okumadan keyifle açtım filmi.


Shahrukh her zamanki muzurluklar, kıza romantik kurlar, parayla adam tutup sözde kıza sarkanları dövmeler ve bir romantik şarkı. Her şey çok güzeldi. Kajol daha sahneye çıkmadan bunlar ciddi ciddi işi ilerlettiler. Ne olacak ki bu film böyle derken film daldan dala ben şoktan şoka. Bir anda film bambaşka bir boyut aldı. Sahneyi yazmıyorum ama o yılın en şok edici sahnesi ödülünü almış. Böyle bir geçiş olamaz yaa. Bir anda kendimi cinayet, dram, aksiyon ve intikam filminde buldum.

Bizim Shahrukh katil çıktı, katil. Seri katil hem de. 


Meğersem bu filmin konusu şöyleymiş; Vishwanath Sharma büyük bir şirketi olan zengin bir iş adamıdır. Tatile giderken şirketi emanet ettiği Madan Chopra’nın ihanetine uğrar. Madan aileyi kendi evlerinden kovar. Yıllar sonra Vishwanamath'ın oğlu Ajay Sharma (Shahrukh Khan) intikam planlarıyla döner.

Olayın şokunu atlattıktan sonra sevdim filmi. Ne olacak ne bitecek ha şimdi plan ortaya çıkacak derken yüksek tansiyonla kendini izletiyor film. Ayrıca Srk & Kajol olur da aşk olmaz mı hiç! Olur tabi hem de bal gibi olur. Böyle bir hikayede daha bile heyecanlı olur.


Tam böyle çok heyecanlı her şey, “Öldürme Shahrukh kıyma onlara, sen böyle bir çocuk değildin anneeemmmm, vay hainler namussızlar nelerde çektirmişler çocuğa, ay bırak bu işleri olsun büyüklük sende kalsın” gibisinden kaptırmış giderken ikide bir meşhuuuur komedyen Johnny Lever, hizmetçi rolünde karşımıza çıkıp sözde filmin havasını yumuşatıyor. Aman ne yumuşatma! Klasik hiçbir söyleneni duymayan, her duyduğunu yanlış anlayan, gözlerini belertip sinirli sinirli konuşan Johnny. Adama taktım kafayı evet ama yapçek bir şeyimde yok her Shahrukh filminden bir şekilde rol kapmış. 


  • Dövüş sahnelerini artık ezberledim diyebilirim; Shahrukh’a sol yumruk çakarlarsa gelecek yara izi belli, sağ yumruk veya uçan tekme gelirse yapılacak makyaj belli. Hep aynı mı şu makyajı yapanlar bilmiyorum ama bu filmden Chennai Express'e kadar her filmde dayak yemiş Srk imajı belli. Kızları görünce doping olup iyileşmek evrensel zaten o şeylere değinmiyorum zati bu sahnelerde ben gülme krizindeydim, koltuktan düşmeye ramak kaldıydı…

Birkaç detayına göz yumduk mu filmi çok sevdim. Ha sevdim sevmesine de bir kere daha izleyemem. Shahrukh’un iyi olması, sorunları pıt pıt çözüvermesi lazım, intikam planları ona göre değil. Aşk planları yapmalı, kayın validelerine nutuklar çekmeli, kaçırmayaceğim seni telli duvaklı gelinim edeceğim demeli.

Srk & Kajol serisini tamamlamak isteyenler, gönül rahatlığıyla izleyebilirler. Acemi Kajol’un ilk gişe başarısı, Shahrukh’un da ilk filmfare en iyi erkek oyuncu ödülünü aldığı filmdir Baazigar. İzleyin, izletin derim. Ama önce bir konuyu türe bakın dostlar, ben şoklandım siz şoklanmayın.

Benzer Yazılar

4 yorum

  1. Normalde pek fazla bu tip filmleri sevmem ama bazen çok çok iyiler çıkabiliyor. Denemek lazım.

    YanıtlaSil
  2. Dram - Aksiyon sevmiyorsanız beğenmeme olasılığınız yüksek. Yinede yenilikçi olmakta fayda var. İyi seyirler dilerim:)

    YanıtlaSil
  3. bu filmde Saif Ali'de mi vardı yoksa zihnim beni yanıltıyor mu? :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaramaz zihnin sana oyun oynuyor diyim :)

      Sil