Tabuları Yıkmak: Dabangg

by - Eylül 16, 2014

En son bir Salman Khan filmi izlediğimde, hava karanlık, bulutlar pek bir yoğun, camda çiseleyen yağmur, sene 2013.  Ondan bir önceki denememde 2012'nin başıydı. Bodyguardı izlemiş ve bir yıl boyunca başka bir Salman Khan filmine cesaret edememiştim. Bir sonraki Salman filmi 2014 eylülü buldu yine. Madem ki bu adamın bu kadar seveni ve sayanı, Sallu Sallu diye öleni var, tabuları yıkıp bir şans daha vermeli diyerek başladım Dabangg izlemeye.



 Bu filmin çok seveni var malum, bir Sallucu olmadığımda aşikâr. Sonuç sevdim filmi. Ne yalan seveceğime pek ihtimal vermiyordum. Ama güzel filmdi vesselam. İsimler yazdı, nerde Salman ben mi kaçırdım derken aman afili afili de geldi Chulbul Pandey. Bayan Salmana karşı hiçbir şey hissetmeyen olarak diyorum ki Salman Khan ve Chulbul Pandey birbirleri için yaratılmışlar. Çokta güzel uyuşmuşlar. Salmanın bir türlü gözüme güzel gelemeyen o kasları üniformanın içinde yıllardır aradıkları aile saadetini bulmuş gidiydiler.
   
Chulbul Pandey izlemeye değer bir karakter olmuş, havalı, korkusuz müfettiş. "Neden gözlüğü arkana takıyorsun?  Hem arkada hem önde güzüm olmuş oluyor."  Daha bol aksiyon sahnesi beklerken korktuğum olmadı ve hem duygu dolu sahneler hemde bol bol komedi izlemiş oldum. Aksiyon sahneleri abartılı mı evet ama Bollywood'un neresi abartılı değil ki! Abartılı aksiyon sahneleri eksisi değil bu filmin bence tuzu biberi.


Filmi beğenmemde en büyük payda Sonakshi nin tabi. Sonanın ilk filmi, az rolü olduğunu duymuştum ama ilk yarı epey gözüktü bence. Bu hikaye onsuz eksik kalırdı. Güzel kız Soankshi ilk görüşte aşk için ideal bir seçim. Chulbulun kızı tavlama sahneleri ve özellikle şu çömlek kırma sahneleri çok eğlenceliydi. “Bir dakikalık sohbet için 500 rupi, (ellerindeki çömlekleri kırar ve ) şimdi bir 500 daha” 

Her izlediğim filmden Sonu Sood çıkıyor diye söylemiştim, bu gidişle Sonu filmlerini bitiricem. Başka bir kötü adam çok itici gelirdi bu rolde ama HNY etkisi adam sevimli bile geldi gözüme -bende fazlasıyla şaşkınım-
Uyuz olduğum sahnelerde oldu, Munna Baddam tarzı item şarkılarından sıkılmışım mesela. Kaldı ki filmin başında yapımcıların arasında Malika Arora Khan'ı görünce şaşırmıştım. Chulbulun kardeşi rolündeki Salmanın reel kardeşiyle evlilermiş. Şimdi wikiden okudum.

Birde şöyle bir mevzu var: bu film filmfareden en iyi film ödülünü kaptı. Hemi de Guzaarish'in ve My name is Khan'ın çekildiği aynı yıl. Popüler olmaya görsün işte, hint medyası ve ödülleri. Filmi tavsiye ediyorum eyvallah ama bir başyapıtta değildi kendisi.

Serinin ikinci filmi daha güzel diyorlar. Bakalım onuda birkaç ay içinde izlerim inşallah. Salman severler eminim ki çoktan izlemişlerdir benim gibi tereddütte olanlar sizde yıkın tabularınızı ve Dabangg ile Chulbul Pandey'e bir şans verin derim. İyi Seyirler


Benzer Yazılar

2 yorum

  1. Salman, Chulbul Pandey karakterinde çok iyi. ilk Dabangg a en sevdiğim Salman filimlerindendir. Müzikleri ise ayrı bir alem. Neden bilmem Dabangg ve Humka Peeni beni çok mutlu ediyor. Şarkıların daha ilk notalarında sırıtmaya başlıyorum. Hele balayında dansözle karşılıklı dansı. Dabangg 2 de iyi ancak ilk filim kadar değil.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Salman'a bu roller çok yakışıyor. Bir bu filmi izlerken, birde Sultan filminde kasları ile mükemmel uyum yakaladığını düşünüyorum. İkinci filme başlamıştım, devam edemedim. Sarmadı bir türlü. Humka peni'yi hatırlamıyorum, yan sekmede açık. TTnet müsaade ederse birazdan dinleyeceğim :)

      Sil