Huzur Veren Filmler

by - Eylül 26, 2014

Sadece duygulara hitap eden filmler vardır, aksiyon yok, koşturmaca yok, tesadüfler, karmaşık ilişkiler, yanlış anlaşılmalar hiçbiri. Siz sessiz sedasız izlerken farkında olmadan kafa sallayıp ‘bu doğru, bu da doğru, aynen böyle hissediyorum’ diye düşündüren filmler vardır. Oyuncu sayısı azdır ve bir esas hikayede duygulara yoğunlaşırlar. Huzur veren filmler diyelim, içlerinden en iyiler, iyi seyirler...

1.Guzaarish (2010)


Aishwaryai & Hrithik’in karşılıklı döktürdüğü, Aditya'nın bonus kafasıyla renk kattığı film. 14 yıllık yatalak Ethan, güzel hasta bakıcısı Sofia ve bir ötenazi mücadelesi. Mevzu ötenazi olunca, izlememek için epey direndim. Sonra Udi şarkısını tesadüfen görüp, Hrithik’in o anlamlı iki saniyelik bakışı hoop saniyesinde filmi doldurdum. Konusu itibariyle ağır bir dram olması gerekirken, hiçte öyle bir film değil Guzaarish. Kahkaha attığımı da bilirim sahnelerinde, ağladığımı da. Bir İspanyol filmi olan The Sea İnside filminden uyarlama oluşu, Guzaarish'i alışık olduğumuz hint filmlerinden bir tık farklı havaya sokmuş. Tabi bu siz Bollywood severleri caydırmasın. Yazan-yöneten Sanjay Leela Bhansali, orjinallerini sollayan kaliteli uyarlamalarıyla meşhurdur. Guzaarish'te ilk filmi gölgesinde bırakan, duygu dolu bir film. 


2.Sefertası (2013)




İrfan Khan, Nimrat Kaur ve bir sefertası başrolde. İlk sahnelerde ciddi ciddi başrolde! Bir oraya bir buraya giden sefertasını izledik durduk. Tam ne oluyoruz hangi filme geldik böyle derken, işin içine notlar, yüzü sır komşu hanım teyze, yapışkan bir stajyer girince demeyin keyfimize. Güzel replikler, içli Saajan’ımız ve bir hamarat Ila var. İrfan’ın banyo sahnesi, yaşlılığın kokusu... Sinemada izlediğim ilk hint filmi o yüzden daha bir özel benim için. “Bazen yanlış tren seni doğru istasyonda indirir.”   E hadi inşallah. 

3.Lootera ( 2013) 



Sonakhsi Sinha ve Ranveer Singh başrollerde, Sonakshi'nin izlediğim en iyi performansı. Yıl 1953. Eski zamanın uzaktan bakışmalı naif aşkları. O.Henry’nin son yaprak hikayesinden bir uyarlama. Bir hikaye okur gibi geçiyor film. Gizli planlar, papağancık, son yaprak... Ve muhteşem Sawaar Loon. Lootera'nın konusu; Arkeolog Varun ( Ranveer Singh) ve arkadaşı Shriyastav Tapınağının kazısı için Pakhi'nin (Sonakshi Sinha) köyüne gelirler. Köyün zenginlerinden Pakhi'nin babası genç arkeologları kalmaları için eve davet eder. Bu misafirlik esnasında Pakhi ve Varun birbirlerine yakınlaşsalarda büyük bir sır açığa çıkmak üzeredir.


4. Raincoat (2004)


17 günde çekilip bitmiş bir film Raincoat. En fazla 3-4 mekan, toplasan 6 oyuncu anca var. Daha yüksek bütçeyle çekilseydi görsellik tutkunları içinde hoş bir film olurdu. Olsun ben Haticeye değil neticeye bakarımcılar için duygu dolu, çok içten bir film. O. Henry'nin bir noel hediyesinden uyarlama. Hikayeyi de okudum filmden sonra filmi daha çok sevdim. Konusu; İş bulmaya şehre gelen işsiz Ajay, eski nişanlısı şimdi başkasının yavuklusu Aishwarya'nın kapısını çalar. İçeri girip havadan sudan konuşurlar ve naif hikayemiz başlar. Şu kadarcık bir konuyla insanın gözlerini dolduran bir film. Sonlara doğru içim burkuldu. Hatalar, pişmanlıklar ve keşkeler… Aishwaryai'yı Ajay Devgan'la yakıştıracağım hiç aklıma gelmezdi. Yasal Uyarı: Başlardaki tüm o gereksiz sohbetlerin bir anlamı var!

****
İyi Seyirler

Benzer Yazılar

6 yorum

  1. Genelde hint filmi izledikten sonra "neşe ile dolsam" da, huzur veren filmlerine de katılıyorum. Guzaarish benim için siyahla kırmızının muhteşem uyum yaptığı, enfes bir filmdir. Sefertası'nı da inanılmaz samimi bulmuştum, hiç birbirini görmeden sefertasının içine saklanmış bir notla birbirlerinin dünyalarını tanıyıp dertlerine derman olmaları ne hoştu ^^ Vee Lootera, benim için ilk yarıdan ibaret bir film olsa da BBC dönem filmi izliyormuşum tadıyla izlediğim ender filmlerdendir. Raincoat'ı izlememiştim, belki bu yağmurlu ve hüzünlü havalarda iyi gider, ne dersin terapicânım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Raincoat - Yağmurluk tamda bu hafta sonuna yakışan bir film olurdu, dışarıda sağanak yağış, sert esen rüzgar...Ama eğer havalar seni hüzünlendirmeye yettiyse Raincoata hiç bulaşma derim. Çok damardan girmese de dram filmi sonuçta, sonuna geldiğinde içi burkuluyor insanın

      Sil
  2. Hepsi de ilgimi çekti ama ben sanırım Guzaarish'ten başlayacağım. Konusu çok benzeyen bir Kore filmi izlemiştim, umarım onun kadar iyidir. Güzel paylaşımın için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi seyirler dilerim, inşallah beğenirsin...

      Sil
  3. Lootera'yı izlemiştim. Son yaprak hikayesi vardı filmde...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ve çok hoş, naif bir hikaye idi kendisi. Çok etkilenmiştim.

      Sil