Hindistan'ın Yedi Güzel Adamı

by - Eylül 19, 2014

Kimi zaman filmler penceremizi tıklar; falan yerlerde falan zamanda yaşayan güzel ruhlu insanlardan bizi haberdar edip, giderler. Bu gidişten geriye, bize birkaç günlük mutluluk ve huzur kalır. Cahit Zarifoğlu’nun Yedi Güzel Adam’ından esinlenen bu yazımda, filmlerini zirveye taşıyan güzel ruhlu yedi adam sizlerle. 

1. Barfi (Barfi, 2012)



Kimilerine göre Barfi, izledikleri en güzel aşk filmdir. Benim için değil. Barfi'ye sadece bir aşk filmi gözüyle bakamıyorum. Filmi bu kadar konuşulur kılan Barfi'dir. Her bir sahnesi kendine özgü Barfi. Jhilmile, Shrutiye, babasına ve dostuna bağlılığıyla Barfi. Balodaki özgün dansı ve kız istemeye kendinden o kadar emin giden Barfi.

2Rızwan Khan ( My Name İs Khan, 2010) 



Asperger sendromu hastası, 11 Eylül mağduru bir Müslüman, “ My name is Khan and I am not a terorist. Hepsini bir kenara bırakın gitsin. Bu şahane adamı bu diyaloğa indirgemekte olmaz. Masumiyetin ete kemiğe bürünmüş halidir Rızwan Khan. Karısının nefretle öfkeyle başaramadığını sevgisiyle, inancıyla yapabilen Rızwan. “Burası çok tuhaf bir yer Mandira. Bazen öyle sıcak oluyor sonra birdenbire buz kesiyor. Klimayı tamir etmeyi önerdim. Ama izin vermediler.”

3. Ethan ( Guzaarish, 2010) 




Ah Ethan, listenin en iç burkan adamı. 14 yıllık yatalak bir hastanın çöküp gitmesini beklersiniz, radyo programları yapıp, çırak yetiştirmesini değil. Espri sever Ethan... Entelektüel Ethan... Son sahnede şöyle bize bir gülüverip veda eden Ethan...   “Hayat, çok kısa dostlar. Fakat hissederek yaşarsanız yeterince uzun. O yüzden yıkın kuralları, en derinden sevin. Çabucak affedin. Ve sizi gülümseten hiçbir şeyden asla pişman olmayın.”

4. Hindistan’ın Şarlosu lakaplı Raj Ragunath ( Awaare, 1951)



Siyah beyaz Raj’ım benim. Bu meşhur filmin Awara Hoon adlı şarkısını herkesler bir şekilde duymuştur. Klipte karşınıza çıkmıştır. Bana klipte Raj pek neşeli bir şekilde hırsızlık yapıyor gibi gelirdi.  ”Ne bir ailem var, ne bir evim. Ne de bir sevenim. Beni bekleyen bir sevgilim de yok. Benim için bu şehir bomboş. Avareyim ben.“ sözleri sürpriz oldu.


5. Raj Malhotra (Dilwale Dulhania Le Jayenge, 1995) 


Ben kaçır oğlum şu kızı diye evde naralar atarken kendisi çelik gibi sağlam bir iradeyle doğru yol, uzun yoldur deyip durdu. Düğün hazırlıkları sırasında herkeslerin gönlünü kazanamasa da benim gönlümü kazandığı kesin. Raj'cım, inan bende seni gördüğüm gün anladım, aşkın nasıl bir delilik olduğunu.

6. Celaleddin Akbar (Jodhaa Akbar, 2008) 



Listemizin ikinci Müslümanı. Youtube videoları Türk mi Moğol mu Hintli mi yorumlarıyla kaynıyor. Allah aşkına özüne bakın yahu şu adamın. Adaletine, desturuna, hanımlarla nasıl muhatap olunurmuş ona bakın. Hint diyarlarına İslamı yaymış bir imparatorun asaletine bakın. Azeem-O-Shaan Shahenshah.

7. Ram ( Ram Leela, 2013) 



İzleyip etkilendiğim son adam. Yeni Kabadhi Donu Ram. Düşman Ram. Onun adı aşk, yavuklusunun adı aşk… Bütün dünya ölmesini istese de onun yaşamak için bir nedeni var; Leela. Ne adamdın Ram, ne filmdin Ram-Leela.

Barfi, Guzaarish, My Name İs Khan,  DDLJ, Avare, Jodha Akbaar birbirinden  güzel filmler, birbirinden güzel adamlar.   İyi Seyirler

Benzer Yazılar

12 yorum

  1. Postu görür görmez mutluluktan havaya uçtum, cidden bollywoodun da güzel adamları var, fark ettirdin ^^ barfi için ne desem bilemem hep, benim için "hayat güzeldir" diye haykıran sessiz bir adamdır :) ethan'a ne demeli, muhteşem bi oyunculuktu zaten hrithrik celaleddin akbar olduğunda da gönülleri fethetmişti, o kadar gücün olacak sen hiç kimsenin kalbini kırmayacak zerafet abidesi olacaksın :) rajı görüp gülücüklerimi yanına ilave ediyorum, çok hoş bir liste olmuş terapicânım orijinal fikirlerini ilgi ile takip ediyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle destekleyici mailler almak ne hoş, akşam akşam otuz iki diş sırıtıyorum :) Hepiciğine çok severim bu beylerin, Zerafet abidesi Akbar için mükemmel bir tanımlama. Terapicanım da iyiymiş hani çok sevdim, yine beklerim…

      Sil
  2. Çok güzel olmuş bu post keyifle okudum canım ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saolasın ablacım, beğenmene sevindim :)

      Sil
  3. Ram Leela filmi deyince aklıma Priyanka'nın o muhteşem dansı geliyor:)
    Filmde ayrıca güzeldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum yaptığın saatin güzelliğine bir bakar mısın, nasıl tutturdun öyle :)
      Priyanka'nın sahnesini baştan sona izlememiştim ama izlediğim kadarıyla çok erkeksi gelmişti dansı. Ha'lar ma'lar, bir külhanbeyi havası aldıydım Priyanka'dan :))

      Sil
  4. Başlıgı görür görmez Ranbir ve Ranveer mutlaka vardır diye düşündüm ve yanılmadım da ♡ :D

    YanıtlaSil
  5. Ben de bu isimlerin Hint filmlerinde ve kültürünün tanıtılmasında çok büyük emeklerinin olduğunu düşünüyorum.Yalnız Aamir Khan gibi bir oyuncudan neden bahsetmediğini anlayamadım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yazıyı hazırlarken Aamir'in hiçbir rolü gerçekten aklıma gelmemişti. Beni çooook etkileyen film karakterlerinden aklıma gelen ilk yedili bunlardı o vakitler. Aamir'de Peekay'ı ile kesin girermiş listeye ama azıcık geç geldi dünyamıza uzaylımız :)

      Sil
  6. Liste içinde kesinlikle Barfi! Diğerleri biraz sevimsiz mi ne... İşte bana öyle gelmiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yooo adamlarıma toz kondurmam :)) Rızwan, Raj, Raj, Ram hepsi çook kıymetli. Yerleri apayrıdır bende ^^

      Sil